Categories
اخبار رپورتاژ آگهی

نمونه رپورتاژ آگهی برند های خارجی

اولین مثال ما از تولید محتوا و انتشار صحیح رپورتاژ آگهی مربوط به مجله وایرد www.wired.com است.

این مجله فناوری هم بصورت آنلاین و هم بصورت چاپی در دسترس است و مجوعه‌ی جالبی از رپورتاژ ها را منتشر می‌کند.

 مشتریان می توانند هزینهی‌ انتشار در سایت را پرداخت کنند و برای چاپ مقالات خود با وایرد همکاری کنند. از آنجا که متن‌ها با همکاری هر دو طرف تولید می‌شوند، به مجله کمک می‌کند تا محتوایی متعادل را به مخاطب عرضه کند (نه فقط تبلیغاتی و نه فقط مطبوعاتی). 

چنین مقالاتی در صفحه‌ی اخبار با عنوان “محتوای حمایت شده” یا “محتوای اشتراکی” علامت گذاری می‌شوند. این واژه‌ها در صفحه‌ی خود مقاله نیز نشان داده می‌شود. در پایین مطالب نیز متنی گنجانده می‌شود و اعلام می‌گردد که متن، توسط خود مجله و با همکاری یک برند نوشته شده است. علاوه بر این، صفحه‌ی مقاله طبق دستورالعملهای گوگل با لینک نوفالو ارائه می‌گردد.

نمونه رپورتاژ أگهی

می‌توانید نمونه رپورتاژ آگهی را در انتشارات آنلاین wired مشاهده کنید. در واقع، این سایت کلا به رپورتاژها اختصاص داده شده است. شما می‌توانید رپورتاژها را به این مجله بسپارید و مطالب خود را در دسترس تمام خانواده‌ی برند Condé Nast قرار دهید.

تیم تحریریهی آنها به شما در تولید محتوا کمک می‌کند و سپس متن‌ها یا محتوای چند رسانه‌ای حمایت شده را به بهترین شکل ممکن منتشر می‌کنند. تبلیغ کننده نه تنها از دسترسی قابل توجه Condé Nast و بینندگان و خوانندگان وفادار آنها استفاده می‌کند، بلکه از تخصص تیم بازاریابی نشریه نیز بهره مند می‌شود.

 

وبلاگ نویسان نیز باید از دستورالعمل‌های داده شده پیروی کنند، حتی اگر تبلیغات همسان آنها در مقیاس بسیار کوچکتری نسبت به نشریات بزرگ منتشر شود. وبلاگ‌ها نیز باید هنگام انتشار محتوای اسپانسر شده، به تفاوت آن با سایر قالب‌های محتوا اشاره کنند. مثلا وبلاگ “زن پیشگام” معمولاً جایزه‌های اسپانسر شده و بررسی‌های تبلیغاتی محصولات را منتشر می‌کند؛ بنابراین برای جلوگیری از سردرگمی مخاطب و نقض احتمالی دستورالعمل‌ها، وبلاگ ها نیز باید اعلام کنند که یک محتوای خاص، اسپانسر شده است.

 

 

قیمت رپورتاژ آگهی

این احتمالا سوال بسیاری از شرکت‌هاست. عوامل زیادی روی قیمت رپورتاژ آگهی تأثیر می‌گذارند و هیچ پاسخ مشخص و ثابتی برای این سوال وجود ندارد. طبیعتاً عوامل اصلی، دامنه و اعتبار خود ناشر است. قیمت یک رسانه‌ی سراسری و گسترده مانند خبرآنلاین مشخصاً با یک وبلاگ کوچک متفاوت است.

اکثر ناشران نیز قیمت مشخص و ثابتی را در وب سایت های خود قرار نمی‌دهند و قیمت به دنبال درخواست‌های افراد متقاوت خواهد بود. یک عامل مهم دیگر این است که آیا رپورتاژ توسط تیم تحریریهی ناشر طراحی و نوشته می‌شود یا توسط خود تبلیغ کننده. اگر از منابع خود تحریریهی ناشر استفاده کنید، مسلماً هزینه رپورتاژ بیشتر خواهد بود.

رپورتاژ

رپورتاژ آگهی باید از نظر سبک با محتوای یک نشریه مطابقت داشته باشد

به عنوان مثال، نحوه نوشتن عنوان، نوع فونت مورد استفاده، نحوه چیدمان ستون‌ها و سایر عناصر بصری باید در مطابقت کامل با محتوای نشریه باشد.

رپورتاژ می‌تواند توجه مخاطبین را با بیان یک داستان در مورد مشکلات یا ترس‌های خود آنها جلب کند (در حالت ایده آل، یک داستان واقعی) و سپس محصولات یا خدمات مورد نظر را به عنوان راه حلی برای مشکل معرفی کند.

پس از خرید رپورتاژ آگهی باید با استفاده از آمار، نتایج تحقیقات یا حقایق مرتبط از ادعاهای خود را پشتیبانی کنید. علاوه بر این، رپورتاژ باید با یک فراخوان عمل (Call to Action) تمام شود تا مخاطب بداند چگونه و از کجا می‌تواند محصول یا خدمات را خریداری کند.

برخی دیگر از مدل های رپورتاژ مانند محتوای اسپانسر شده ، بر خلاف رپورتاژ آگهی، دکمه cta یا فراخوان عمل ندارد و هدف آن صرفاً ایجاد آگاهی از برند است.

 

قیمت رپورتاژ آگهی

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle