Categories
اخبار خبر و رپورتاژ آگهی برند های برتر ارائه دهنده انواع خدمات

روند ثبت برند لاتین [موسسه حقوقی کریم خان]

همانگونه که در مبحث ثبت برند فارسی عنوان شد، برند همان چیزی است که مخاطب با دیدن، شنیدن، حس کردن یا هر نوع ارتباط با آن بصورت مفهومی، دیداری یا لفظی صفات و خصوصیات خود را در ذهن و قلب مخاطب تداعی می‌ نماید. برند تمامی احساسات، خصوصیات و مفاهیمی که به یک نام گره خورده ‌است را شامل می شود. در ادامه ی این بحث، موسسه حقوقی کریم خان مسائل مربوط به ثبت برند لاتین را بررسی می نماید.

ثبت برند لاتین

برند، مفهوم وسیعی را در بردارد. ثبت برند در تمامی فرهنگ ها، زبان ها و ملیت ها رایج می باشد و در هر کشوری مقررات مخصوصی دارد. برند ها می توانند به صورت بین المللی نیز ثبت گردند.

 

تاریخچه برند یا علامت های تجاری

اینکه برندها از چه زمانی رواج پیدا کردند، مشخص نیست اما شاید نخستین کسانی که که نقش هایی را بر روی سفال های خود انداختند و از آن ها بعنوان نشان تجاری خود استفاده کردند اولین افرادی بودند که از برند جهت مصارف اقتصادی بهره بردند. برخی نیز معتقدند، بنیانگذاران برند، صاحبین سگ هایی بودند که با داغ کردن بدن آن ها، آن ها را علامت گذاری می کردند.آنچه که مسلم است، نقش برند در صنعت و خدمات یک جامعه و یا یک بازار کار می باشد. برندها بعنوان علامت هایی استفاده می شوند که نه تنها نشانگر تفاوت میان دیگر محصولات باشند بلکه معرفی کننده محصول و خدمات موسسه نیز باشند.

 

ثبت برند لاتین

مطابق قانون تجاری ایران، اداره مالکیت معنوی مسئول ثبت برند در ایران می باشد. این اداره متناسب با مقررات و قوانین خاص خود و قوانین و ضوابط بین المللی ثبت برند چنانچه برند های تجاری دارای بعضی از شرایط باشند از ثبت برند سر باز خواهند زد و برند برگشت داده می شود.

داشتن حروف لاتین در نام برند یکی از این موضوعات است. مگر اینکه صاحب برند به دلایل اقتصادی و تجاری و شرایط شرکت خود با دیگر شرکت ها و نهاد های بین المللی در ارتباط باشد و یا متولی صادراتی و وارداتی باشد که در اینصورت ملزم به داشتن کارت بازرگانی قانونی می باشد.

لذا اشخاصی قصد ثبت برند لاتین را دارند می بایست حتما به همراه تقاضا و اظهارنامه ثبت برند خویش کارت اقتصادی شرکت و یا شخص خود را نیز تحویل نمایند.

شخصیت حقیقی و حقوقی که کارت بازرگانی نداشته باشد مادامی که این کارت را بصورت قانونی اخذ ننمایند مجوز ثبت برند لاتین را نخواهند.
نحوه ثبت برند لاتین

همانگونه که ذکر شد جهت ثبت برند لاتین داشتن کارت بازرگانی الزامی می باشد. تنها در صورتی می توانید در تقاضای ثبت برند خود علامتی را درخواست نمایید که از حروف لاتین در آن استفاده شده باشد، که دارای کارت بازرگانی باشید.نکته قابل توجه این است که تفاوتی ندارد که این حروف فارسی باشند که به لاتین نوشته شده اند و یا اینکه ریشه لاتین دارند ، در هر صورت اگر فونت استفاده شده لاتین باشد می بایست شروط ثبت لاتین (یعنی کارت بازرگانی) ارائه و تقاضا گردد.

پس از این مرحله، می بایست مدارک تهیه شوند و موارد دیگر مانند ثبت برند فارسی انجام پذیرد. جهت ثبت برند های فارسی به بررسی دیگر برند ها در کشور های دیگر ضرورتی وجود ندارد اما اگر تقاضاکننده ثبت برند لاتین باشید تقاضای شما با قوانین و شرایط بین المللی برند نیز مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت و می بایست استعلام شود که نمونه برند شما در کشور دیگری موجود نباشد.

همچنین شرایط برند شما بر طبق استاندارد های توافق نامه مادرید و پروتکل الحاقی آن باشد و به همین علت برای استعلام و بررسی ثبت برند زمان بیشتری نیاز است. افزون بر اینکه ثبت برند لاتین در پرداخت مالیات و عوارض موسسه دخالتی نخواهد داشت و دلیل ندارد که شما با دارا بودن برند لاتین مجبور به پرداخت مالیات و عوارض بیشتری باشید.

مدارک لازم برای ثبت برند لاتین

کپی مدارک موسسه و یا شخص حقیقی
کارت بازرگانی به نام موسسه و یا فرد متقاضی
نمونه برند در ابعاد ۱۲ در ۱۲
اظهارنامه ثبت برند لاتین

ثبت برند لاتین کمی پیچیده تر از ثبت برند فارسی است. موسسه حقوقی کریم خان با شناخت کامل از مسائل ثبتی در تمامی مراحل ثبت برند لاتین شما را همراهی می کند.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle