Categories
سایت خبری

تلگرام بهتر است یا واتساپ؟

همه ما اسم تلگرام و واتساپ را شنیده ایم یا حد اقل یکبار از این دو پیام رسان استفاده کردیم. اما کدام یک از این دو امکانات بیشتری در اختیار ما قرار می دهد و امنیت بیشتری دارد؟

هر دو جوانب مثبت و منفی برای چت کردن با کامپیوتر دارند. در اینجا ما به شما می گوییم کدام یک بهترین است.

واتساپ و تلگرام دو برنامه اصلی پیام رسانی هستند. گرچه واتساپ بیشترین کاربرد را در جهان دارد، اما تلگرام با ارائه ویژگی ها و امکانات جذابتر، به دنبال به دست آوردن کاربران بیشتر است، اما یک عامل مشترک بین این دو وجود دارد: وجود یک نسخه وب، که دسترسی از طریق رایانه شخصی است.

در نسخه  واتساپ و تلگرام برای کامپیوتر، این دو برنامه ویژگی ها و مزیت های بسیار خوبی دارند، اما اگر از خود بپرسید کدام یک بهتر است؟ در زیر، مقایسه بین دو پیام رسان از جنبه های اصلی آن مانند دسترسی، پیام و طراحی و حتی از نظر امنیت بررسی می کنیم. توجه به این نکته مهم است که این مقایسه فقط شامل نسخه های تلگرام وب و واتساپ وب است، نه نسخه های موجود برای کامپیوتر یا گوشی موبایل شما.

چطور از تلگرام و واتساپ استفاده کنیم؟

به طور کلی 3 روش برای اجرای پیام رسان ها وجود دارد. که همه روش ها امنیت بالایی برای استفاده دارند:

  • نصب برنامه واتساپ و تلگرام
  • استفاده از نسخه وب تلگرام و واتساپ
  • استفاده از تلگرام و واتساپ روی کامپیوتر با نصب برنامه آن

دسترسی به واتساپ وب و تلگرام وب

برای دسترسی به واتساپ وب، باید ابتدا برنامه واتساپ را روی گوشی خود نصب کنید و سپس می توانید با اسکن یک کد QR از واتساپ نسخه وب استفاده کنید. این مرحله در کامپیوتر ذخیره می شود و نیازی نیست برای هر بار استفاده از واتساپ روی کامپیوتر این کار را انجام دهید. با این حال، برای استفاده از WhatsApp Web ، اتصال رایانه و گوشی به اینترنت ضروری است.

از طرف دیگر، تلگرام به شما اجازه می دهد از نسخه وب حتی با قطع اینترنت گوشی نیز استفاده کنید. دسترسی از طریق کدی که به برنامه ارسال شده انجام می شود. پس از ورود به سیستم، اگر گوشی شما هیچ اتصال اینترنتی نداشته باشد، مکالمات و پیام های شما تحت تأثیر قرار نمی گیرند. برای افزایش امنیت و جلوگیری از هک واتساپ ، می توانید رمزعبور ایجاد کنید.

علاوه بر این، تمام مطالب در حافظه ابری ذخیره می شوند: به این ترتیب امکان دسترسی به برنامه از طریق دستگاه دیگر و دسترسی به رسانه ها و پیام ها وجود دارد.

طراحی تلگرام وب در مقابل واتساپ وب

هر دو ظاهری تقریبا مشابه دارند: لیست مخاطبین و مکالمات در یک منو در گوشه سمت چپ قرار دارد، در حالی که پیام ها در فضای بزرگتری نمایش داده می شوند. طراحی تلگرام وب ساده است و گزینه های سفارشی سازی را در نسخه وب ارائه نمی دهد.

واتساپ وب به شما امکان می دهد از بین تم های روشن و تاریک، مانند نسخه موبایل یکی را انتخاب کنید. همچنین گزینه ای برای تغییر رنگ پس زمینه مکالمه ها ارائه می دهد.

آیا امکان دیلیت اکانت تلگرام وجود دارد؟

شما می توانید با استفاده از آموزش های موجود در سایت عصر آی تی به صورت کامل دیلیت اکانت تلگرام را انجام دهید.

تلگرام بهتر است یا واتساپ؟: پیام ها و منابع

واتساپ در نسخه وب بسیاری از ویژگی های موجود در برنامه گوشی موبایل را با هم ادغام می کند. علاوه بر تبادل پیام، می توانید پرونده های چندرسانه ای را ارسال و دریافت کنید، پیام صوتی ارسال کنید، گروه ها و مخاطبین را مدیریت و حتی برگه “وضعیت” یا همان استوری ها را مشاهده کنید.

تلگرام وب ویژگی های برنامه را با عمق بیشتری در خود جای داده است. از یک طرف، استیکرها هماهنگ شده، پیام ها قابل ویرایش هستند، اما شاید بزرگترین مزیت آن این باشد که این پلتفرم به شما اجازه می دهد تا پرونده هایی با اندازه 2 گیگابایت را ارسال کنید، در مقایسه با 100 مگابایت واتس اپ پرونده ها در فضای ابری ذخیره می شوند و بعداً می توان از طریق گوشی به آنها دسترسی داشت. این قابلیت تنها بر بروی تلگرام قابل استفاده است و متاسفانه واتساپ هیچگونه تغییری در این خصوص نداده است که یک نقطه منفی حساب می شود. علاوه بر این، رمزگذاری end-to-end برای امنیت بیشتر در تماس های ویدیویی اضافه شده است.

تلگرام بهتر است یا واتساپ؟: کدام یک بهترین است؟

هر دو سرویس مزایای برجسته خود را دارند. در تلگرام وب لیست گسترده تری از ویژگی ها برای رقابت وجود دارد: ورود به سیستم ساده شده است، تلفن همراه نیازی به اتصال به اینترنت ندارد و تمام مطالب در فضای ابری ذخیره می شوند. در همین حال، واتساپ وب بسیار کاربردی است و از مزایای آن در تعداد کاربران بیشتری برخوردار است: طبق آخرین افشاگری ها هر یک از شرکت ها، دو میلیارد کاربر در مقابل 400 میلیون در تلگرام وجود دارد. پس افراد بیشتری از واتساپ استفاده می کنند.

به همین دلیل، اگرچه تلگرام وب خدمات کامل تری دارد و از نظر ویژگی “بهترین” است، اما در نظر گرفتن پایگاه کاربری بسیار مهم است. به یاد داشته باشید که مهمترین چیز این است که همیشه از هر دو سیستم عامل استفاده کنید تا به تعداد بیشتری از مردم دسترسی پیدا کنید و این به عهده هر کاربر است که برنامه اصلی را با توجه به نیازهای خود تجزیه و تحلیل کند.

امنیت کدام یک از پیام رسان ها بالاتر است؟ تلگرام وب یا واتساپ وب؟

باید دقت داشته باشید برای استفاده از هر کدام حتما و حتما روی برنامه رمز قرار دهید و نکات امنیتی را رعایت کنید. زیرا هک واتساپ و تلگرام امکان پذیر است اما نه به راحتی. ولی تا زمانی که شما نکات ایمنی را برای افزایش امنیت اکانت خود انجام دهید قطعا به مشکل نخواهید خورد.

شما از کدام پیام رسان استفاده می کنید؟ تلگرام یا واتساپ؟ دلیل انتخاب شما چیست؟ لطفا برای ما در قسمت نظرات بنویسید

منبع نوشته: سایت عصر آی تی

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle