Categories
اخبار خبر و رپورتاژ آگهی برند های برتر صنایع خودرو

کاهش قیمت خودرو تا کجا؟

بعد از افزایش بی‌سابقه قیمت خودرو، چند روزی است که شاهد روند کاهشی قیمت خودرو شده‌ایم، روندی که فروشندگان را به بازار فروش خودرو روانه، و خریداران را از خرید خودرو گریزان کرده است. عوامل متعددی در بازار فعلی خودرو باعث کاهش قیمت خودرو شده است، اما سوال این است که آیا روند کاهش قیمت خودرو ادامه دارد؟ زمان مناسب برای خرید خودرو چه زمانی است؟

چه عواملی باعث کاهش قیمت خرید و فروش خودرو شده است؟

  • تصویب واردات خودروهای تمام برقی و تمام هیبریدی از عواملی است که با ایجاد بار روانی، تاثیر قابل توجهی بر کاهش قیمت خودرو گذاشته است. اگر از قیمت بالای خرید و فروش خودروهای هیبریدی که حدود 750 میلیون تومان است بگذریم، به موضوع تحریم ها خواهیم رسید. از آنجا که تکنولوژی تولید خودروهای هیبریدی تنها در اختیار تعداد محدودی برندهای معروف جهان همچون تویوتا، هوندا و نیسان است؛ به دلیل تحریم‌ و نبود نمایندگی این خودروسازی‌ها در کشورمان، امکان واردات این خودروها عملا وجود ندارد. بنابراین نمی توان انتظار کاهش قیمت خودروها با این مصوبه را داشت.
  • پیشنهاد واردات خودروهای دست دوم در مجلس شورای اسلامی نیز از دیگر عواملی بود که باعث انتشار اخبار کاهش قیمت خودرو در بازار شد. اما واقعیت اینجاست که کمبود منابع ارزی و محدودیت دولت در اختصاص ارز برای برخی از کالاها از جمله خودرو، عملی شدن این طرح را در واقع غیر ممکن کرده است.
  • حذف قیمت از آگهی‌های خرید و فروش خودرو در سایت‌های اینترنتی نیز از عواملی است که با ایجاد ابهام در قیمت خودرو، دخالت دلالان در قیمت گذاری کاذب خودروها را حذف کرده و زمینه کاهش قیمت خودرو را فراهم کرده است. واقعیت اینجاست که این اقدامات اثر مقطعی و زودگذر بر بازار خودرو داشته و به صورت مداوم قابل اجرا نخواهد بود.

در این شرایط فروشندگان از بیم کاهش بیشتر قیمت خودرو خواهان فروش خودرو هستند، اما خریداران با امید کاهش بیشتر قیمت خودرو دست نگه داشته اند تا شاید در چند روز آینده قیمت خودرو بیشتر کاهش یابد. اما روند نزولی قیمت خودرو تا چه زمانی ادامه دارد و زمان مناسب برای خرید خودرو چه زمانی است؟

قیمت خودرو

زمان مناسب برای خرید خودرو چه زمانی است؟

بنابر اظهار نظر فعالان بازار، به چند دلیل زمان فعلی، مناسب ترین زمان برای خرید خودرو خواهد بود:

  • با تمام شدن ایام ماه مبارک رمضان و شروع فصل تابستان و مسافرت های تابستانی، تقاضای مردم برای خرید خودرو بیشتر می‌شود که همین موضوع باعث افزایش قیمت خودرو خواهد داشت.
  • در حال حاضر، بار روانی کاهش قیمت خودرو در کشور باعث افزایش تعداد فروشندگان خودرو شده است. در این شرایط، دلالان از فرصت استفاده کرده و خودروها را با قیمت پایین خریداری کرده و در ادامه با انتشار اخبار افزایش قیمت خودرو، همان خودروها را با قیمت بالاتری به فروش می رسانند.
  • معمولا بعد از هر دوره رکود در بازار مجدد قیمتها افزایش یافته و خرید و فروش در بازار رونق می گیرد. رکود فعلی بازار خودرو کشور باعث کاهش 10 تا 15 درصدی قیمت خودرو شده است که پیش بینی می‌شود نقطه شروع خرید و فروش در بازار خودرو خواهد بود.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید خودرو دارید، در شرایط فعلی که قیمتها کاهش یافته و هنوز اخبار افزایش قیمتها منتشر نشده است اقدام به خرید خودرو مدنظر کنید.

مطمئن خرید کنید

اما نکته بسیار مهمی که در شرایط فعلی بازار خودرو باید به آن توجه کنید اطمینان از سلامت فنی و بدنه خودروها و پرداخت قیمت متناسب با سطح سلامت خودرو است. در حال حاضر و با توجه به گران شدن 150 تا 300 درصدی قطعات یدکی، هر گونه نقص فنی هزینه زیادی را بر دوش شما می‌گذارد.  توجه به سلامت بدنه و عدم رنگ خوردگی نیز عامل بسیار مهمی است که باعث کاهش قابل توجه قیمت خودرو خواهد شد. به عنوان مثال، تنها با یک نقطه رنگ خوردگی در گلگیر، قیمت پژو 206  نزدیک به 3 میلیون تومان و با تعویض کاپوت، قیمت آن بیش از 4 میلیون تومان کاهش می‌یابد.

تنها راه حل موجود برای گریز از ضررهای فوق، خرید خودروهای کارشناسی شده است که تماما از نظر فنی، بدنه و آپشن بررسی شده و گزارش کارشناسی آنها موجود باشد. در حال حاضر اولین و بزرگترین نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده در کشور  مربوط به مجموعه همراه مکانیک است که از طریق لینک hamrah-mechanic.com/cars-for-sale/ می توانید خودورهای کارشناسی شده موجود را مشاهده و اقدام به خرید نمایید.

مزایای خرید خودرو از نمایشگاه همراه مکانیک عبارتند از:

  • خودروها کاملا از نظر فنی و بدنه کارشناسی شده هستند و گزارش کامل کارشناسی آنها در سایت موجود است
  • قیمت خودروها کارشناسی شده و بر مبنای معاملات روز است
  • خودروها دارای گارانتی فنی و بدنه همراه مکانیک هستند که در صورت عدم تطابق شرایط خودرو با گزارش کارشناسی ضرر و زیان آن پرداخت خواهد شد
  • مشاوران همراه مکانیک در تمامی مراحل حقوقی و عقد قولنامه همراه شما خواهند بود

قیمت خودرو همراه مکانیک

 

برای خرید مطمئن خودرو از نمایشگاه خودرو همراه مکانیک کلیک کنید.

با شماره 54072 داخلی 133 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle