Categories
اخبار برترینها خبر و رپورتاژ آگهی برند های برتر ارائه دهنده انواع کالا رپورتاژ آگهی رپورتاژ ساختمان

کاربرد ترمووود یا چوب ترمو در ساختمان سازی

در گذشته از چوب برای ساخت مامن مناسب جهت سکنی گزیدن استفاده می شد ولی به دلیل عدم وجود مقاومت کافی در شرایط محیطی مختلف عمر طولانی نداشت ولی امروزه با پیشرفت علم و دانش و استفاده از شیوه های مهندسی می توان عمر و دوام چوب ها را تضمین نمود به طوریکه در شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت بالایی داشته باشد فرآوری که براساس بخار و حرارت بر روی چوب های سوزنی برگ انجام می شود منجر به تولید ترموود می گردد چوب حاصل از این فرآیند به دلیل مقاومت و دوام بالایی که دارد می تواند در نمای چوب، پارکت، کفپوش فضای باز (دکینگ)، سونای چوبی و …  مورد استفاده قرار گیرد. چوب ترمو یکی از متریال های عامه پسند و کم هزینه برای ارتقا ظاهر بیرونی ساختمان می باشد که علاوه بر زیبایی و جذابیت بالا ، تجدید پذیر و کارآمد می باشد چوبهای فرآوری شده در مقایسه با چوب خام علاوه بر دوام دارای سایزهای استاندارد، کارایی بیشتر و سهولت در استفاده هستند.

ترمووود چیست؟

در مرحله اول فرآیند ترموود پس از برش دادن چوب در اندازه های مختلف ( گونه های مختلف چوب به خصوص کاج و زبان گنجشک) ، چوب را در دستگاه های خشک کن قرار داده ابتدا با دمای ۱۰۰ درجه سانتی گراد حرارت میدهند و سپس دما را به ۱۳۰ درجه سانتی گراد می رسانند تا رطوبت موجود در چوب کاهش یابد در مرحله دوم چوب را همچنان تحت شرایط خاص در دمای 180 تا 220 درجه سانتی گراد قرار داده تا کلیه صمغ و رطوبت باقی مانده در چوب به حدود صفر درصد برسد. چوب های کاج ساعت های مشخصی را در این مرحله باقی میمانند تا مرکز آن نیز به رنگ قهوه ای روشن درآید. در مرحله پایانی چوب را آرام آرام سرد می کنند تا دمای آن به ۱۰۰ درجه سانتی گراد برسد و سپس با پاشیدن آب و بخار آب دمای آن را به دمای محیط می رسانند.

ترمووود بسته به کیفیت چوب اولیه و میزان حرارت و دمایی که طی فرآیند ترمو بر روی چوب اعمال شده است به دو نوع Thermo-S و Thermo-D تقسیم بندی می شود شرایط ترمو شدن آن را در مقابل شرایط جوی از قبیل برف، باران، رطوبت محیطی، خشکی هوا و سرما به شدت مقاوم می نماید. به همین دلیل است که ترمووود یکی ار بهترین متریال ها جهت استفاده در شرایط محیطی گوناگون ، نمای ساختمان و حتی در کف تراس و یا استخر می باشد. البته لازم به ذکر است Thermo-S بیشتر در فضاهای داخلی و Thermo-D در فضاهای خارجی نظیر نمای ساختمان و کفپوش فضای باز کاربرد دارد .

تکنولوژی فرآوری چوب ترمو در کشور فنلاند به وجود آمده و در حال حاضر در بسیاری از کشورها توسعه یافته است چوب ترمو از جنگل های دارای مجوز و گواهی کیفیت در اروپا تولید می شود در سالهای اخیر ترموود استونی و صنعت چوب آن رشد چشمگیری داشته است . چوب ترمو یک فرآیند اصلاح حرارتی چوب است که با اعمال بخار آب و حرارت باعث ایجاد دوام و ماندگاری بالا در چوب می شود که نتیجه نفوذ حرارت به سطوح چوب، تغییر رنگ در سطوح داخلی چوب می باشد که این امر به زیبایی ترمو وود می افزاید در پروسه چوب فرآوری شده با حرارت از هیچ گونه ماده شیمیایی استفاده نمی شود که این امر از ویژگی های منحصر به فرد این فرآوری می باشد و اثرات مخرب برای محیط زیست و اکوسیستم نخواهد داشت.

ترمووود

کاربردهای چوب ترمو چیست؟

نوع چوب، برش کنده های درخت، گره های چوب و … در کیفیت ترمووود تاثیر بسزایی دارد.

چوبی که جهت ترمو شدن مورد استفاده قرار می گیرد باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد مهم ترین ویژگی در فرآوری چوب اصلاح شده با حرارت کاهش رطوبت آن می باشد که این امر احتمال انقباض و باد کردن آن را به طور چشمگیری کاهش می دهد همچنین چوب ترمو عایق حرارتی مناسبی می باشد که عاری از صمغ است و این موضوع آن را به انتخابی مناسب و ایده آل برای مکان های گرم و مرطوب نظیر سونا تبدیل می نماید.

جهت افزایش خواص چوب نظیر ثبات ابعادی، دوام و ماندگاری، سختی مکانیکی و مقاومت بیولوژیکی فرآوری ترمووود روی چوب انجام می گیرد ترمووود محصول مناسبی جهت استفاده در فضای باز و بیرونی می باشد زیرا مقاومت آن در شرایط آب و هوایی سخت بالا می باشد و هیچ نوع آسیبی به آن وارد نخواهد شد . ترموود به دلیل رنگ و ظاهر بسیار زیبا علاوه بر حس گرمی، حس طبیعی بودن را نیز به بیننده القا می نماید. این محصول در مقابل حمله حشرات و قارچ زدگی مقاوم می باشد بنابراین گزینه مناسبی برای ساختمان های دارای گرمایش از کف است.استفاده از بخار در فرآیند چوب ترمو ویژگی‌های شیمیایی چوب را تغییر می‌دهد. در فرآوری اصلاح حرارتی رنگ چوب تیره می‌گردد و توزیع رطوبت در چوب یکنواخت می‌شود و خاصیت عایق حرارتی آن نیز بهبود می یابد. در تیمار حرارتی ترمووود چوب در مقابل پوسیدگی مقاوم می گردد؛ همچنین بیشتر ویژگی‌های نامطلوب چوب تا حد زیادی از بین میرود. دمای بالایی که به چوب ترمو اعمال می‌شود باعث شکسته شدن زنجیره های سلولزی و تجزیه اسیدها و خروج عمده رزین چوب می‌شود و محیط را برای رشد ریز ارگانیسم‌ها، حشرات، انواع قارچ و کپک نامناسب می‌سازد.

تکنولوژی های چوب ترمو بطور قابل توجهی با هدف کاربردهای بیرونی مانند دکینگ چوبی، نمای چوب، مبلمان بیرونی، نازک کاری پنجره ها و سایر کاربردهای مربوط به بالای زمین با ثبات ابعادی (و برخی اوقات رنگ) و دوام شکل گرفته اند. اگرچه برخی فرآیندهای ترمو هستند که در وهله نخست کاربردهای با ارزش داخلی مانند کفپوش، مبلمان و بخش فوقانی نیمکت ها را با افزایش سختی و رنگهای متنوع شکل داده اند. تکنولوژی های ترمووود، طبق 3 معیار طبقه بندی می شوند:

  • مناسب کاربردهای زیست محیطی بویژه سازه های مسکونی و تجاری که شامل دکینگ چوبی، نمای چوب، پنجره و سایر نازک کاری ها و کاربردهای داخلی مانند کفپوش.
  • مزایای مهم بیزینسی و زیست محیطی شامل مقرون به صرفه بودن، که هزینه های تولید و سرمایه و همچنین کارایی مواد را شامل می شود.
  • بالاترین پتانسیل برای موفقیت که شامل توانایی استفاده طیفی از گونه های چوب و پتانسیل دستیابی به کارایی که استانداردهای کشورها را برآورده می سازد.

شرکت پارس آرای کوهستان با هدف ارتقا و بهبود کیفیت در صنعت ساختمان با کادری مجرب و متخصص در زمینه های واردات، چوب، فنی و مهندسی فعالیت رسمی خود را بسط و گسترش داده است این شرکت نماینده انحصاری برترین و با کیفیت ترین کمپانی های اروپایی بوده و آمادگی تامین هرگونه سفارشی را از جانب شما مشتریان گرامی دارد. شبکه وسیع و پیشرفته خدمات دهی شرکت پارس آرای کوهستان موجب شده تا خدمات پس از روش برای کاربران و مصرف کنندگان راحت و دردسترس باشد. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از محصولات این شرکت از شوروم ما بازدید نمایید و یا با کارشناسان فروش این مجموعه 7-22631405-021 تماس حاصل نمایید .

چوب ترمو

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle