Categories
رپرتاژ آگهی برند های پزشکی و سلامت رپورتاژ آگهی

چگونه لیپولیز و لیپوماتیک باعث لاغر شدن می شود؟

لیپولیز چیست ؟ در این روش برای رفع چاقی موضعی از یک فیبر نوری لیزر که به داخل بافت های چربی فرستاده می شود ، استفاده خواهد شد . برای تخلیه چربی ها ابتدا با تابش اشعه لیزر چربی ها را به صورت نیمه مایع در می آورند و سپس مراحل تخلیه چربی ها از بدن انجام می شود و یا در شرایطی این چربی های نیمه مایع می توانند به راحتی جذب بدن شوند .

عمل لیپولیز تحت بی حسی موضعی انجام خواهد گرفت و مدت زمان ۱ جلسه آن بینن ۱ تا ۳ ساعت به طول می انجامد .

نحوه ی کار لیپولیز :

در این روش بعد از بی حسی موضعی یک سوراخ به قطر ۱ تا ۲ میلی متر بر روی پوست ایجاد کرده و یک فیبر نوری باریک را وارد زیر پوست می کنند . این فیبر نوری از لیزر دیود”Diode” به شکل پالسی به داخل بافت اعمال می شود .

این روش برای درمان چاقی های متوسط و یا به اصطلاح خفیف کارایی مناسبی دارد.

مزایای لیپولیز :

انجام روش لیپولیز به علت ظرافت کار به وسیله ی لیزر نتایج بسیار عالی و مورد پسندی را برای شخص به وجود می آورد به علاوه این روش نسبت به روش های دیگر از درد و تورم کمتری برخوردار است . تابش اشعه لیزر در زیر پوست کلاژن ها را تحریک کرده و در نهایت باعث سفت شدن پوست میشود . از مزایای دیگر این روش از بین بردن و رفع سلولیت می باشد . به طور کل نتایج این روش بسیار زیباتر و ایده آل تر از روش های دیگر است و تقریبا می توان گفت هیچ عوارضی برای شخص ایجاد نخواهد کرد .

 

چه کسانی مناسب ترین افراد جهت عمل لیپولیز ، اولتراسونیک ، لیپوماتیک ، بادی جت و لیپوست هستند ؟

  • افرادی که تجمع موضعی چربی به میزان کم در نواحی خاص داشته باشند .
  • وزن کمتر از 90 کیلوگرم داشته باشند .
  • عدم وجود بیماری های زمینه ای نظیر دیابت ، فشار خون ، بیماری های قلبی و …
  • عدم وجود سن بالا ( بالای 60 سال )
  • عدم وجود بیماری های خونریزی دهنده ( اختلالات انعقادی همانند هموفیلی و… )
  • چربی های مقاوم به رژیم و کاهش وزن
  • وجود پوست با قدرت ارتجاعی بالا ( عدم وجود شلی پوست )
  • عدم وجود ترک ( استریا ) در پوست
  • عدم وجود افتادگی پوستی
  • وجود ثبات وزن در حداقل 6 ماه گذشته

برای عمل لیپولیز ، اولتراسونیک ، لیپوماتیک ، بادی جت و لیپوست  چه ملاحظاتی را باید در نظر گرفت :

این کار جهت حصول بهترین نتیجه نیازمند حضور تیمی مجرب در اتاق عمل و بخش جراحی از جمله متخصص بیهوشی با سابقه و با تجربه در این نوع عمل ، جراح با تجربه و پرستاران تربیت شده جهت مراقبت های خاص این نوع عمل نیاز دارد و ضعف هر کدام از این حلقه ممکن است عمل جراحی را عارضه دار نماید .

 

عوارض انجام عمل لیپولیز ، اولتراسونیک ، لیپوماتیک ، بادی جت و لیپوست  در صورت عدم مراجعه به پزشک متبحر :

  • خونریزی و نیاز به تزریق خون احتمالی
  • لخته شدن خون در اندام ها
  • آمبولی لخته خون
  • عفونت زخم
  • تغییر رنگ یا زخم شدن پوست
  • سوختگی پوست

چه عواملی در ایجاد عوارض عمل لیپولیز ، اولتراسونیک ، لیپوماتیک ، بادی جت و لیپوست   دارند ؟

  • سیگار کشیدن فرد
  • استعمال مواد مخدر به دلیل کاهش خونرسانی پوست
  • استفاده از سولاریوم و یا برنزه کردن طبیعی
  • استفاده از لیزر مو های زائد در زمان حداقل یک ماه قبل عمل
  • استفاده از اپیلاسیون

همه موارد فوق به نوعی موجب التهاب در پوست یا کاهش خونرسانی پوست می شوند و نتیجه عمل را تحت تاثیر منفی خود قرار خواهند داد .

این عمل به هیچ عنوان احتلال از باردار شدن ایجاد نمی کند و محل عمل در چربی زیر پوست می باشد و با حفره شکم هیچگونه ارتباط و تداخلی ندارد .

نکته ی حائز اهمیت آن است که فردی که کاندید انجام این روش می باشد باید از شش ماه گذشته وزن خود را حفظ نموده باشد و پس از انجام نیز در ثبات وزن خود کوشا باشد . هرگونه افزایش وزن غیر طبیعی موجب برهم خوردن تناسب اندام در نواحی غیر جراحی شده می شود .

پروتز سینه :

امروزه یکی از پرمتقاضی ترین و موفق ترین عمل های جراحی زیبایی در بین بانوان، پروتز سینه می باشد. بسیاری از بانوان عزیز بر این باور هستند که سینه هایشان کوچک است و یا اینکه جذاب نیست. برخی از خانم ها سینه هایی دارند که به طور کامل رشد نکرده و یااینکه به دنبال کاهش وزن و یا افزایش سن میزان قابل توجهی از اندازه و تیپیک سینه خود را از دست داده اند. جراحی سینه باعث بازگشت اعتماد به نفس در آنها می شود.

بانوی عزیزی که می خواهد عمل پروتز سینه برایش صورت گیرد، می تواند با کمک مشاور خود اطلاعات کافی را کسب کند و نوع جراحی سینه را انتخاب نماید، به طور مثال نوع،جنس و سایز پروتز و برش لازم جهت جایگذاری پروتز سینه را بداند و از مزایا و معایب انتخاب خود آگاه شود.

بهترین اندازه سینه برای فرد؟

اکثر بانوان سایز سینه ی خود را بر اساس سایز سینه بندشان مشخص می کنند. با توجه به انواع و اندازه های مختلف پروتزهای سینه هر خانمی با توجه به نیاز و سلیقه ی خود میتواند از هر نوع پروتز سینه نیز استفاده نماید . بهترین معیار برای اندازه پروتز سینه این میباشد که عمل پروتز به طور کلی به شما ظاهری زیبا تر و مناسب تر بدهد و مطابق با خواسته شما باشد . جراح پلاستیک در زمان مشاوره اندازه های سینه و قفسه ی سینه ی شما را اندازه گیری میکند تا مشخص سازد چه اندازه سینه ای برای شما بهتر و مناسب تر میباشد و بهترین را به شما توصیه نماید .

نکته مهمی که باید در مورد پروتز سینه گفته شود این است که عامل محدود کننده جهت انتخاب نوع و اندازه پروتز سینه ، فضای در دسترس در زیر سینه ی فرد متقاضی میباشد . بدین شکل که با بالا رفتن حجم هر نوع پروتز سینه ، پهنای آن هم نیز اضافه می شود . بنابراین اگر فرد پروتز سینه ای را که بیش از اندازه بزرگ میباشد انتخاب کند ، امکان دارد لبه ها و کناره های پروتز سینه از اطراف بافت سینه به ناحیه خارجی قفسه سینه بیرون زده و شاید تا گودی زیر بغل نیز ادامه پیدا کند .

 

سن مناسب برای انجام پروتز سینه 18 سالگی به بالا می باشد.

محل قرار گیری پروتز سینه در زیر عضلات و یا روی عضلات می باشد، که با توجه به آناتومی بدن و نظر فوق تخصص پلاستیک و سلیقه مراجعه کننده مشخص می شود.

نیمی از بیماران قبل از بارداری و دوران شیردهی تحت عمل قرار می گیرند و هیچ مشکلی در شیردهی ابراز نکرده اند، زیرا برش انجام شده کوچک است و پزشک سعی بر این دارد که میزان بهم ریختگی غدد شیری اطراف نیپل را حداقل ممکن برساند و پروتز در زیر بافت موثر شیردهی قرار می گیرد در نتیجه تغذیه کودک به راحتی انجام می شود.

عموما پروتزهای سینه که در زیر عضلات قرار می گیرند، تداخل کمتری در ماموگرافی ایجاد می کنند.

توصیه می شود استفاده ار هرنوع دارویی که حاوی آسپرین و ایبوپروفن، یا هرماده ای که منجر به کاهش وزن شود، حداقل دوهفته قبل از جراحی قطع شده و ویتامین هایی نظر ویتامین E حدود ده روز پیش از عمل استفاده نشود.

مدت بهبود بستگی به آناتومی بدن افراد مختلف متفاوت است اما بیشتر افراد پس از 1الی2 هفته قادر به انجام فعالیت های روزمره خود می باشند.

 

دکتر حمید رضوانی متخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle