Categories
خبر و رپورتاژ آگهی بانک ها و موسسات مالی رپرتاژ تجارت رپورتاژ آگهی رپورتاژ آگهی برند ها رپورتاژ خبری اقتصادی

چک چند امضا با صفحه لمسی؛ خدمت جدید بانک آینده

بانک آینده، امکان امضای چک و صدور دستور پرداخت اسناد مالی را از طریق تلفن‌همراه در سامانه کیلید فراهم کرده است.

کیلید سامانه‌ای اینترنتی مبتنی بر حساب بانکی است. این سامانه با استفاده از تلفن‌همراه گردش کار کاغذی صدور و امضای اسناد پرداختی را به شکل امن و بر بستر اینترنت فراهم می‌سازد.
بر اساس اعلام بانک آینده، این محصول اولین محصول قابل ارائه برای مشتریان حقوقی است که قابلیت تعریف تشریفات مختلف پرداخت را دارد.
البته این محصول مختص مشتریان حقوقی نیست، بلکه مشتریان حقیقی بانک و دارندگان حساب‌های مشترک می‌توانند از این محصول نوآورانه بانک آینده بهره ببرند.
این محصول برای اولین بار شهریور ماه سال1395به بهره‌برداری رسید؛ اما بانک آینده تاکنون آن را اعلام عمومی نکرده است.

عبدالرضا شریفی حسینی، معاونت بانکداری الکترونیکی بانک آینده دلیل این رویکرد بانک آینده را طی کردن کامل دوره آزمایشی این طرح عنوان کرد و گفت: کیلید یک محصول نوآورانه است و ما تصمیم داشتیم زمانی آن را به بازار به صورت کامل معرفی کنیم که برای ذائقه تمام مشتریان بانک، جذاب بوده و رعایت نکات امنیتی لازم بشود. از همین رو، تا حدودی دوره پایلوت این محصول، طولانی شد. در این مدت از تمامی بازخوردهای مشتریان استفاده کردیم و هم‌اکنون این محصول نیازهای طیف وسیعی از مشتریان را پوشش می‌دهد.
کیلید، محصولی طراحی شده برای مشتریان حقوقی و حقیقی  و یا حساب مشترک است که از خدمات سپرده استفاده می‌کنند. این محصول قابلیت شخصی‌سازی بسته به نیاز هر مشتری و کسب وکارهای مختلف را دارد و با توجه به قابلیت‌های در نظر گرفته شده در این سامانه، به سادگی فرایندهای مالی یک شرکت را بهینه خواهد کرد.
کیلید، این قابلیت را دارد که متناسب  با تعاریف مختلف در شرکت‌های مختلف برای امضای اسناد مالی سقف مشخص تعیین شود و افراد تعریف شده در سامانه امکان امضای الکترونیکی با اثر انگشت و یا بدون آن و صدور دستور پرداخت را داشته باشند.

هرچند مشتریان این سامانه می‌توانند از این برنامه روی دسک‌تاپ و تلفن‌همراه خود بهره‌مند شوند واسط کاربری این محصول روی وب کاملا مشابه نسخه تلفن‌همراه است و کاربر می‌تواند عملیات خود را از طریق نسخه وب به نتیجه برساند، دستور پرداخت یا امضا فقط از طریق تلفن‌همراه امکان‌پذیر است؛ چرا که امنیت این تراکنش با اثر انگشت روی موبایل تعریف می‌شود.
معاون بانکداری الکترونیکی بانک آینده گفت: از این قابلیت می‌توان در تمام کسب و کارها بهره برد و امکان اتصال به کلیه سیستم‌های مالی را دارد، در شرایط فعلی به دلیل آمادگی شرکت پیمانکار و اعلام آمادگی این شرکت سیستم مالی شرکت مذکور به این برنامه متصل است. البته مقدمات اتصال سه شرکت دیگر برای اتصال به این سامانه در حال پیاده‌سازی است. بانک آینده آماده است تا این خدمت را به تمام شرکت‌های فعال در این حوزه ارائه دهد.
دراین فرایند، دستور پرداخت از سیستم مالی به سیستم خزانه‌داری انتقال پیدا کرده و پس از مشخص‌شدن منبع پرداخت هزینه، دستور پرداخت به منظور تایید صاحبان امضا، به سامانه کیلید ارسال می‌شود.
یکی از قابلیت‌های اصلی این سامانه این است که لازم نیست؛ فرد تنظیم‌کننده سند پرداخت در بانک آینده حساب داشته یا به نوعی شناسه حساب بانک را دارا باشد. ابزار شناسایی برای سامانه کیلید، کد ملی کاربر است. در سامانه‌هایی که در شرایط فعلی در بازار وجود دارد علاوه بر این که امکان شخصی سازی بسته به نیاز مشتری در سیستم وجود ندارد؛ کلیه طرف‌ها نیز باید حتما در بانک خاصی حساب داشته باشند.
این محصول خاص کسب وکارهای بزرگ نیست، بلکه بستر مناسبی را برای کسب ‌وکارهای کوچک نیز فراهم می‌کند تا با استفاده از فضای ابری، بسیاری از فرایندهای مالی خود را بهینه کنند. هم‌اکنون با توجه به تعاملی که میان بانک آینده و شرکت پیمانکار شکل گرفته است؛ کسب وکارهای کوچک نیز می‌توانند از طریق فضای ابری با هزینه بسیار کم از سیستم‌های مالی و اداری مرتبط بهره برده و از تمامی قابلیت‌های کیلید نیز استفاده کنند.
بانک آینده با ارائه مجموعه خدمات نوین بانکداری الکترونیکی و محصولات نوآورانه مانند پیشخوان مجازی، سامانه هدف، ایران کارت و… در این حوزه، به عنوان بانکی پیشرو عمل کرده است. این محصول جدید در حوزه تلفن‌همراه نیز سبد محصولات بانک آینده را در جهت ارزش‌آفرینی برای مشتریان تکمیل می‌کند.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle