Categories
اخبار رپورتاژ خرید و فروش

چطور میزناهارخوری‌ام را بفروشم؟

شاید بیست سال پیش میزناهارخوری یک کالای لوکس محسوب می‌شد.

آن زمان به نظر خانواده‌ای که سال‌ها ناهار و شامش را پای سفره گل‌دار مربع و یا مستطیل شکل خورده بود میزناهار خوری یک خرید اضافه و بی‌جا بود. مدل‌های اولیه میزهای ناهارخوری معمولا خیلی بزرگ بودند و بخش اعظم خانه را اشغال می‌کردند. اما امروزه مناسب زندگی‌های کوچک و خانه‌های نقلی میزهای ناهارخوری برای آشپزخانه و یا سالن پذیرایی طراحی شده‌اند که کاربردی‌تر از سفره هستند.  در وب سایت‌های خرید و فروش وسایل دست دوم میز ناهارخوری یکی از مواردی است که زیاد یافت می شود. چراکه این میزها عمدتا چوبی هستند و بر اثر حرارت و یا آب با مشکل روبرو شده‌اند.

برای همین اگر قصد فروش میزناهارخوری را داشته باشید خودتان را تنها فروشنده این بازار ندانید.

قیمت گذاری برای فروش میز ناهارخوری

برای تعیین قیمت فروش میزناهارخوری بهتر است سری به قیمت میزهای مشابه بزنید اما باز هم مطمئن نباشید که آن را به راحتی می‌توانید بفروشید. آگهی فروش میزناهارخوری مشکی رنگ شش نفره‌ای که شش ماه پیش با قیمت 600 هزار تومان گذاشته شده هنوز توی وب سایت دیوار موجود است ولی فروش نمی‌رود. میزهای ناهارخوری شش نفره شیشه‌ای معمولا ارزان‌تر از چوبی‌ها هستند. همچنین فرفوژه ها هم ارزان‌تر از شیشه‌ای ها قیمت گذاری می‌شوند. معمولا میزهای 4 نفره دست دوم حدود 200 هزار تومان و مدل های 6 نفره هم 300 هزار تومان قیمت دارند. آگهی‌های فروش میزناهارخوری هشت نفره هم بیشتر حول قیمت 500 هزار تومان به بالا می چرخد. یکی از آگهی‌های موجود از میزناهارخوری در سایت دیوار متعلق به یک میزناهارخوری هشت نفره ای است که قابلیت تبدیل به 6 و 4 نفره را نیز دارد. این میزناهارخوری از جنس ام دی اف بوده و 650 هزار تومان بر آن قیمت گذاشته‌اند. مدل میزناهارخوری های چوبی ساده این روزها خیلی بیشتر فروش می رود و ممکن فروش میز ناهارخوری سلطنتی با صندلی های سنگین کار را برایتان سخت کند. برای همین اگر قیمتی روی آن گذاشتید که فروش نرفت ناچارا قیمت را پایین بروید. چراکه این روزها دیگر مشتری میزهای ناهارخوری استیل بسیار کم شده و علایق به سمت میز ساده و عمدتا چوبی حرکت کرده است.

عکس تاثیر زیادی هنگام فروش آنلاین میزناهارخوری دارد. رومیزی را بردارید و عکس آن را به شکلی بگیرید که بقیه وسایل چوبی در آن نیفتد. برای فروش میزناهارخوری به صورت آنلاین حتما در باره چوب آن توضیح دهید. طبیعتا میزناهارخوریتان را بدون صندلی‌ها نمی توانید بفروشید. یک ویژگی خاص میزتان پیدا کنید که آن را از یک میز معمولی متمایز می‌کند. مثلا در آگهی فروش میزناهارخوری در یک وب سایت خارجی نوشته شده‌است:« پارچه صندلی های این میز مخمل و به رنگ سفید است و با یک رو میزی مخمل آبی آسمانی ست زیبایی را می توانید بسازید.»

قیمت خرید اولیه آن را بنویسید

نوشتن اینکه خودتان این میز را با چه قیمتی خرید میزان اطمینان را در مشتری بالا می‌برد. ضمن اینکه اگر قیمت منطقی روی آن گذاشته‌باشید مشتری متوجه تفاوت این دو عدد می‌شود. مثلا در آگهی در وب سایت دیوار آمده است:« این میز نهار خوری رو خودم ۱۳۰۰ پارسال خریدم کاملا هم نو است. نصف قیمت گذاشتم.» البته در پایان هم بنویسید که این میز را در چه سالی خریدید تا تصویری از قیمت میز و صندلی در آن سال ها به مشتری داده باشید.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle