Categories
اخبار برترینها خبر و رپورتاژ آگهی برند های برتر ارائه دهنده انواع خدمات رپورتاژ آگهی رپورتاژ آگهی استخدام رپورتاژ آگهی برند ها رپورتاژ آگهی برند ها و استارت آپ های دارای اپلیکیشن رپورتاژ آگهی معرفی وب‌سایت برند ها و استارت آپ ها رپورتاژ برند ها و استارت آپ های فناوری و آی‌تی

چطور بدون داشتن سابقه کار استخدام شویم؟

استخدام شدن در جایی که دوست داریم و می خواهیم در آن پیشرفت های شغلی و مالی کنیم برای همه جذاب است و برای بسیاری از افراد بزرگترین هدف است. چون داشتن شغل مناسب بخشی از ضمانتی است که برای تامین آینده و زندگی خوب، در زندگی هر انسانی باید وجود داشته باشد. اگر بتوانیم در جایی استخدام شویم که برای سال ها با حقوق و مزایای مناسب در آن کار کنیم طبیعتا از نظر مالی و اجتماعی حمایت شده خواهیم بود. اما اگر در شرکت، سازمان یا هر جای دیگری کار کنیم که برای تحصیلات یا مهارت و تجربه ما مناسب نباشد و حقوق و مزایای کافی هم نداشته باشد پس از مدتی دچار فرسودگی شغلی خواهیم شد. دیگر نه به شغلمان علاقه داریم نه به سازمان یا شرکتی که در آن کار می کنیم تعلق خاطر یا وفاداری داریم. چون احساس می کنیم حقوق ما و تجربه های کاری مان به آن اندازه که باید قدر دانسته نمی شود و همه این ها باعث می شود تا هم از خودمان راضی نباشیم و هم از نتوانیم کارمان را به خوبی گذشته انجام دهیم.

یکی از دلایلی که باعث می شود دچار این مشکل شویم انتخاب نادرست و شتابزده شغلی است که ما برای آن ساخته نشده ایم و آن شغل هم برای ما مناسب نیست. معمولا کسانی که از دانشگاه فارغ التحصیل می شود یا دوره های حرفه ای و فنی اش به پایان می رسد و می خواهند دنبال شغل مناسب بگردند با مشکل نداشتن سابقه کاری و تجربه مواجه می شوند. هر سازمان یا شرکتی برای جذب نیرو معیارهایی دارد که در اکثر موارد داشتن سابقه کاری مفید یکی از این معیارها یا حتی مهم ترین آن هاست.

برای جلوگیری از بروز چنین بحرانی که جبران آن ممکن است مدت ها طول بکشد می توان در دوره دانشجویی یا دوره ای که مشغول گذراندن و فراگرفتن حرفه ای هستیم، دوره های کارآموزی یا کاورزی را به عنوان شغل برای خودمان در نظر بگیریم. در این دوره ها ممکن است حقوق اندکی به فردی که به عنوان کارآموز استخدام شده است پرداخت شود و یا اصلا حقوقی پرداخت شود، اما این مساله نباید اهمیتی داشته باشد چون این مدتی که در دوره کارآموزی می گذارنیم تنها برای به دست آوردن مهارت و تجربه اولیه برای شروع یک شغل مناسب است. هر چند در این دوره درآمد کمی خواهیم داشت یا اصلا درآمد هم نداریم اما برای سال های آینده همین دوره می تواند درآمد بیشتر ما را تضمین کند.

پس دوران دانشجویی را نباید فقط به درس خواندن گذراند و بعد از فارغ التحصیل شدن انتظار داشت سریعا در جای مناسب استخدام شد.

اگر نمی خواهید فرصت زیادی برای این دوره صرف کنید و رشته تحصیلی تان هم این قابلیت را دارد که بتوانید پروژه های کاری انجام دهید حتما این کار را بکنید چندتا پروژه بگیرید و انجام دهید چون بعد از تمام شدن آن ها هم می توانید درآمد کسب کنید و هم می توانید آن را به عنوان تجربه های کاری در رزومه تان ذکر کنید.

بنابراین پیدا کردن سابقه کاری کافی برای شروع، نیازی نیست حتما در شرکت های بزرگ و معتبر کار کرده باشید.

پیدا کردن شرکت هایی که به دنبال افرادی برای دوره های کارآموزی هستند چندان سخت نیست، چون می توانید در یک سایت استخدامی مناسب و معتبر موردهای بسیاری را پیدا کنید.

سایت شیپور گزینه مناسبی برای این کار است، چون به طور مثال در بخش استخدام تهران آن بیش از پنجاه هزار فرصت شغلی وجود دارد که کارفرمایان آن ها را به صورت آگهی های استخدامی در شیپور منتشر کرده اند.

می توان با بررسی آگهی های استخدام شیپور و با استفاده از فیلترهای این سایت و شغل هایی را که به صورت پاره وقت یا پروژه ای آگهی شده اند مشاهده کرد و در صورتی که مناسب بودند با آن ها تماس گرفت.

استفاده از سایت استخدامی شیپور و فیلترهای آن باعث صرفه جویی در زمان هم می شود چون سریع تر نتیجه خواهد داد.

راه های حرفه ای تر دیگری هم برای پیدا کردن کارهای دانشجویی و کارآموزی وجود دارد. هر کسی که به دنبال شغل مناسبی می گردد می تواند، یک رزومه که شامل مشخصات فردی و تحصیلی می شود برای دانشجوها و کارجویانی است که سابقه کار ندارند، تهیه کند و به عنوان یک آگهی رایگان در سایت شیپور قسمت استخدام آن را ثبت کند.البته حتما باید هنگام ثبت آگهی گزینه رزومه و کارجو را نیز علامت بزند، چون شیپور برای کارجویان این فرصت را فراهم کرده است که آن ها هم مثل کارفرمایان بتوانند محلی برای ثبت آگهی خودشان داشته باشند.این کار مزایای بسیاری دارد که مهم ترین آن صرفه جویی در زمان است. کارفرمایانی که در سایت شیپور جست و جو می کنند برای پیدا کردن کارآموز این گزینه را انتخاب می کنند و آگهی شما را می بینند و در صورتی که شما با فرصت شغلی آن ها تناسب داشته باشید با اطلاعات تماسی که از خودتان در آگهی گذاشته اید با شما تماس خواهند گرفت.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle