Categories
اخبار خبر و رپورتاژ آگهی برند های برتر صنایع خودرو رپرتاژ تجارت رپورتاژ آگهی رپورتاژ آگهی برند ها رپورتاژ آگهی برند ها و استارت آپ های دارای اپلیکیشن رپورتاژ آگهی برند های برتر حوزه دیجیتال رپورتاژ آگهی معرفی وب‌سایت برند ها و استارت آپ ها رپورتاژ خبری اقتصادی

چرا پراید پول نقد است؟

پراید پول نقد است!

این جمله را شما هم بارها و بارها شنیده اید. اما چرا پراید پول نقد است؟

این موضوع چندتا دلیل عمده دارد. اول این که این خودرو در کشور ما به فراوانی وجود دارد آن هم در تیپ ها و مدل های مختلفی که هر سال به بازار می آیند. همین مساله باعث می شود که عده زیادی خریدار آن باشند و عده زیادی هم فروشنده آن. به این ترتیب در بازار خودرو ایران، هم خرید پراید همیشه رونق فراوان دارد و هم فروش آن.

مساله دیگر این است که همه کسانی که به اصطلاح دست به آچار هستند می توانند از پس تعمیر پراید بربیایند. بنابراین اگر در راه و نیم راهی، جاده ای و بیابانی گیر کردید و نیاز به تعمیر پراید داشتید، راننده های گذری یا حتی هر فرد دیگری که کمی از مکانیکی سررشته داشته باشد می تواند کار شما را راه بیاندازد چه بسا خودتن هم بتوانید آن را تعمیر کنید. البته ناگفته نماند که قطعات پراید هم همه جا پیدا می شود.

بنابراین می توانید تقریبا مطمئن باشید که این ماشین هیچ گاه شما را در راه نمی گذارد حالا چه پراید دست دوم باشد چه پراید نو و صفر.

مساله بعدی دیگر قیمت پراید است. تقریبا همه ایرانی ها معتقد هستند که پراید و سایر خودروهای تولید داخل نه تنها کیفیت مطلوبی ندارند، بلکه بسیار هم گران قیمت هستند و اصلا ارزش پولی را که برای شان می پردازیم، ندارند.

اما آیا واقعا همین طور است؟

بله واقعا همین طور است، پراید با قیمت بیست و دو میلیون تومان بسیار غیر منطقی و گران است. چون همانطور که می دانید، پراید از حداقل های استانداردهای کیفی هم برخوردار نیست.

برای مثال کابین بسیار ضعیف، کیفیت پایین و نامناسب مواد مصرفی برای داشبورد و سایر قسمت های داخلی و … تنها بخشی از ضعف های کلی این خودرو است.

ریپ زدن موتور انژکتوری، خاموش شدن های ناگهانی، استارت نزدن، خفه کردن و … هم تنها بخش کوچکی نواقص فنی موتور خودرو پراید است.

از همه این ها گذشته یکی از خوبی های پراید که خیلی ها را به فکر خریدنش می اندازد، مصرف سوخت پایین آن است. این خودرو با تمام نقص ها و کاستی هایی که دارد، از مصرف سوخت پایینی برخوردار است که همین موضوع در کشور ما که از مدیریت هوشمند سوخت بهره مند است باعث محبوبیت این خودرو شده است.

مساله بعدی دیگری که باعث پر فروش شدن این خودرو در ایران شده است، ترافیک بسیار زیاد شهرهای بزرگ و در پی تصادفات شهری و جاده ای بسیار زیادی است که هر روز شاهد آن هستیم.

اما این موضوع چه ربطی به محبوبیت پراید دارد؟

پراید خودرویی است که تعمیر آن خیلی هزینه ندارد. کسانی که تازه گواهینامه گرفته اند و می خواهند خودرو بخرند ترجیح می دهند که از ماشین های ارزانی که هزینه تعمیر چندانی ندارند خریداری کنند تا در صورتی که تصادف کردند خسارت زیادی نبینند. پراید دست دوم یکی از بهترین گزینه ها برای کسانی است که تازه گواهینامه گرفته اند، یا می خواهند دست فرمان شان بهتر شود بعد ماشین با کیفیت تری بخرند. به ویژه پراید دست دوم دور رنگ و مدل پایین که می توان آن را هفت میلیون تومان هم خریداری کرد.

البته پراید در مساله تصادفات جاده ای، یکی از مقصران اصلی است. چون امنیت بسیار ضعیف و وزن کم آن باعث می شود تا بیشترین آمار تصادفات جاده ای را به خودش اختصاص دهد.

اما با این همه مردم ایران هنوز هم به دنبال خرید و فروش پراید هستند. چون معتقدند چاره دیگری هم ندارند و باید از همین خودروهای داخلی بی کیفیت استفاده کنند چون نه می توانند با هزینه های بیست، سی میلیون تومانی از خودروهای خارجی و وارداتی بخرند، نه می توانند بدون خودرو زندگی و کار کنند. به همین دلیل است که سال هاست این خودروی بی کیفیت و سایر همردیف هایش، بازار خودرو ایران را در دست گرفته اند.

اگر شما هم از جمله کسانی هستید که از این شکل از پول نقد یا همان پراید استفاده کرده اید و تصمیم گرفته اید تا آن را بفروشید ولی نمی دانید بهترین و سریع ترین راه برای انجام این کار چیست، می توانید از امکان ثبت رایگان آگهی در سایت شیپور استفاده کنید و آن را بفروشید.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle