Categories
اخبار تبلیغات خبر و رپورتاژ آگهی برند های برتر صنایع خودرو رپورتاژ آگهی

پژو پارس چه نسخه‌هایی دارد

پژو پرشیا یا همان پارس یکی از محصولات پرفروش ایران خودرو و یکی از خودروهای پر فروش بازار ایران است. ایران خودرو پژو پارس را در ۶ نسخه تولید و به بازار عرضه می‌کند.

برای خرید پژو پارس صفر یا کارکرده باید نسخه‌های این خودرو را شناخت و از میان این نسخه‌ها یکی را انتخاب کرد. هم‌اکنون دو نسخه پژو پارس ELX تولید نمی‌شوند و چهار نسخه LX، سال، دوگانه‌سوز و اتوماتیک تولید و به بازار عرضه می‌شود.

بدین ترتیب برای بدست آوردن نسخه‌های ELX و ELX با موتور XUM باید خرید پژو پارس دست دوم را انتخاب کنید. افرادی نیز که خرید پژو پارس صفر را در نظر دارند باید چهار نسخه دیگر یعنی دوگانه‌سوز، سال، LX و اتوماتیک را انتخاب کنند.

در این مطلب به بررسی نسخه‌های پژو پارس می‌پردازیم تا متقاضیان خرید پرشیا انتخاب بهتری برای خرید خودروی مورد نظرشان داشته باشند.

پژو پارس ELX

این نسخه از پرشیا دارای موتور XU7J4P/L4 است که پیشرانه ۱.۸ لیتری با ظرفیت دقیق ۱۷۶۱ سی‌سی دارد. این موتور توان خروجی ۱۱۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه را در بر دارد. تعدا ۱۶ سوپاپ برای این موتور در نظر گرفته شده است. با این نسخه از پارس می‌توانید تا سرعت ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت برانید و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها ۹ ثانیه زمان نیاز دارید. جعبه دنده ۵ سرعته و باک ۷۰ کیلومتری برای این نسخه در نظر گرفته شده است. وزن خالص ELX برابر با ۱۱۶۵ کیلوگرم است. پرشیا ای‌ال‌ایکس مصرف سوخت شهر ۱۱.۳، خارج شهر(بزرگراه) ۶.۲ و ترکیبی(متوسط) ۸.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد.

پژو پارس ELX با موتور XUM

همانطور که از نام این نسخه معلوم است پیشرانه XUM با ظرفیت ۱۹۰۵ سی‌سی و ۸ سوپاپ در آن استفاده شده است. حداکثر قدرت موتور این نسخه ۱۰۵ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه است. جعبه دنده ۵ سرعته و باک ۷۰ لیتری هم در این نسخه وجود دارد. مصرف سوخت نسخه ای‌ال‌ایکس با موتور ایکس‌یو‌ام در شهر ۱۲.۴، خارج شهر ۶.۴ و سیکل ترکیبی ۸.۶ است. با این نسخه از پرشیا می‌توان تا سرعت حداکثر ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت راند و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت زمان ۱۰.۹ ثانیه لازم است. وزن این خودرو نیز ۱۱۵۵ کیلوگرم است.

پژو پارس سال

پارس سال از موتور XU7JP/L3 بهره می‌برد که ظرفیت ۱۷۶۱ سی‌سی، ۸ سوپاپ و توان خروجی ۱۰۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه دارد. مصرف سوخت پارس سال در شهر ۱۳.۸، خارج شهر ۷ و سیکل ترکیبی ۹.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. این نسخه با حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیاز به ۱۱ ثانیه زمان دارد. وزن این نسخه مانند پرشیا ELX برابر با ۱۱۶۵ کیلوگرم است و از جعبه دنده ۵ سرعته و باک ۷۰ لیتری استفاده می‌کند. قیمت کارخانه‌ای این نسخه ۳۶ میلیون و ۳۶۱ هزار تومان است.

پژو پارس دوگانه سوز

پارس دوگانه سوز نسخه دوگانه شده‌ی پژو پارس سال است به همین دلیل به آن پژو پارس سال دوگانه سوز نیز می‌گویند. این نسخه هم از موتور XU7JP/L3 بهره می‌برد که ظرفیت ۱۷۶۱ سی‌سی، ۸ سوپاپ و توان خروجی ۱۰۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه با مصرف بنزین و ۸۳ اسب بخار در ۶۰۰ دور در دقیقه با مصرف گاز دارد. مصرف سوخت گاز پرشیا دوگانه سوز در شهر ۴۳.۶، خارج شهر ۲۷.۸ و سیکل ترکیبی ۳۱.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و در مصرف بنزین تفاوتی با پارس سال ندارد. این نسخه با حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت با بنزین و ۱۸۰ کیلومتر با گاز برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیاز به ۱۱ ثانیه با مصرف بنزین و ۱۳.۸ ثانیه با مصرف گاز زمان دارد. وزن این نسخه ۱۲۴۸ کیلوگرم است و از جعبه دنده ۵ سرعته و باک ۷۰ لیتری استفاده می‌کند. قیمت پارس دوگانه سوز در کارخانه و نمایندگی‌های ایران خودرو ۳۷ میلیون و ۸۲۶ هزار تومان است.

پژو پارس LX

نسخه ال ایکس پرشیا از موتور معروف و نام آشنای محصولات ایران خودرو با نام TU5 بهره می‌برد که مشکل تولید گرمای زیاد دارد. حداکثر قدرت خروجی این پیشرانه ۱۰۵ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه است و از ۱۶ سوپاپ بهره می‌برد. با پارس ال‌ایکس می‌توانید با حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر برساعت رانندگی کنید. این نسخه ۱۳.۸ ثانیه زمان نیاز دارد تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. وزن این خودرو ۱۱۸۵ کیلوگرم است و مجهز به جعبه دنده ۵ سرعته و باک ۷۰ لیتری است. مصرف سوخت پرشیا ال‌ایکس در شهر ۱۰.۱، خارج شهر ۶ و سیکل ترکیبی ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. قیمت نمایندگی(کارخانه) پارس ال‌ایکس ۳۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

پژو پارس اتوماتیک

این نسخه اتوماتیک شده‌ پژو پارس LX است و از همان پیشرانه TU5 بهره می‌برد. اما پارس اتوماتیک از جعبه دنده اتومات ۴ سرعته بدون تیپ ترونیک استفاده می‌کند. تفاوت دیگرش با ال‌ایکس حداکثر سرعت ۱۸۷ کیلومتر بر ساعتی و زمان ۱۴.۲ ثانیه‌ای برای رسیدن به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت پارس سال در شهر ۱۱.۲، خارج شهر ۶.۳۸ و ترکیبی ۸.۱۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. پارس سال ۱۲۱۵ کیلوگرم وزن دارد. پارس اتوماتیک در نمایندگی‌های ایران خودرو ۴۵ میلیون و ۳۳۱ هزار تومان است.

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle