Categories
اخبار خبر و رپورتاژ آگهی برند های برتر صنایع خودرو

هیوندا در بازار خودروی ایران چه وضعیتی دارد؟ [دیوار]

طبق آخرین آمار رسمی شرکت هیوندای موتور گروپ بعد از جنرال موتورز، گروه فولکس واگن و تویوتا در رده چهارم بزرگترین خودروسازهای دنیا قرار دارد. این شرکت متشکل از دو شرکت هیوندای موتور و کیاموتورز است که در صنعت خودروسازی فعال هستند.

 شعار شرکت هیوندای این است که: «تفکرات جدید، احتمالات جدید» و در این راستا بعد از ورود به ایران هم احتمالات جدیدی را برای مشتریان خودرو در ایران فراهم کرد و به زودی بخش مهمی از بازار  خودرو را خرید و فروش هیوندا در دست گرفت. بیشتر محصولات هیوندا در ایران در رده خودروهای نسبتاً لوکس طبقه‌بندی می‌شود و مشتریان آن بیشتر طبقه متوسط رو به بالا و طبقات بالای جامعه هستند و آنها از محصولات این شرکت استفاده می‌کنند.

نقش معرفی شرکت هیوندای به بازار ایران را شرکت راین خودرو از زیرمجموعه‌های کرمان خودرو به عهده داشت. راین خودرو دو محصول ورنا و آونته از تولیدات شرکت هیوندای را مونتاژ، تولید و به بازار ایران عرضه کرد و این محصولات با استقبال بسیار زیاد مشتریان ایرانی روبرو شدند. همین امر باعث شد که برند هیوندا بر سر زبان‌ها بیافتد. راین خودرو بعد از عرضه موفق ورنا و آوانته قصد داشت که خط تولید محصولات دیگری از کمپانی هیوندای را آغاز کند که به دلیل گرفتار شدن در مسائل مالی موفق به این امر نشد و ماجرای راین خودرو و هیوندای در همین‌جا و در حد خودرو پایان یافت.

در سال 1385 که واردات برخی خودروهای خارجی به کشور از سرگرفته شد،  این بار شرکت آسان خودرو بود که با شرکت هیوندای موتور قرارداد امضا کرد و واردکننده انحصاری محصولات این شرکت به ایران شد. آسان خودرو کار آسانی‌تر داشت زیرا در آن زمان دیگر عموم علاقه‌مندان به صنعت خودرو در ایران با برند هیوندای آشنا شده بودند و مشتریان بالقوه‌ی فراوانی برای هیوندای در بازار خودرو ایران وجود داشت. در گام اول آسان خودرو مجوز واردات پنج مدل از محصولات هیوندای با نام آزرا، سانتافه، سوناتا، توسان و کوپه را کسب و این پنج خودرو را وارد بازار ایران کرد. دیری نگذشت که  این پنج خودرو مورد استقبال مشتریانی که قصد خرید خودرویی لوکس را داشتند، قرار گرفت و این‌ها جای خود را در بازار پیدا کردند. خرید و فروش هیوندا برای سلیقه‌های مختلف امکان‌پذیر بود؛ کسانی که به خودروی سدان علاقه داشتند به سراغ آزار و سوناتا رفتند، کسانی که مشتری اس‌یووی بودند سوناتا و توسان خریداری کردند و کوپه هم مورد توجه جوانان و کسانی که خودروی اسپرت می‌پسندند، قرار گرفت.

آسان خودرو بعد از واردات و عرضه پنج مدل از محصولات هیوندای، فعالیت خود را گسترش داد و در سال 1388 محصولات روز هیوندای را که مطابق با استانداردهای اروپا بود از جمله جنسیس، آی‌ایکس 55 و آی‌ 30 را وارد کرد و این بار هم موفق بود. اکنون هم آسان خودرو با توجه به خواست مشتریان و نیازهای بازار ایران به واردات مدل‌های مختلفی از محصولات مدرن، مشتری‌پسند و باکیفیت کمپانی هیوندای می‌پردازد.

هم‌اکنون برای خرید هیوندا صفر در ایران، 11 خودرو در سه رده توسط نمایندگی رسمی شرکت هیوندا عرضه شده است. در رده خودروهای سواری سوناتا ال‌اف، آی 40، اکسنت، النترا، آی 20، ولوستر و آی 40 اس‌دبلیو در رده خودروهای لوکس جنسیس و سنتنیال و در رده خودروهای شاسی‌بلند سانتافه جدید و توسان تی‌ال موجود هستند و به فروش می‌رسند. همانگونه که از نام این محصولات برمی‌آید بیشتر این خودروها نسل جدیدی از خوردروهایی هستند که پیشتر تولید شده‌اند و مورد استقبال قرار گرفته‌اند. به عنوان مثال خودرو سوناتا ‌ال‌اف نسل جدید سوناتا وای‌اف است که سال‌ها در بازار خودروی ایران وجود داشته است. البته ممکن است نسل جدید محصولات نام دیگری هم داشته باشند؛ به عنوان مثال هیوندای اکسنت نسل جدید هیوندای ورنا است که دیگر تولید نمی‌شود.

هیوندای در زبان کره‌ای به معنای «تازه» است و هر محصول جدیدی که این شرکت تولید می‌کند برای علاقه‌مندان به صنعت خودرو یک اتفاقی تازه به شمار می‌آید. اگر به بازار خودرو ایران و یا سایت‌های مانند دیوار مراجعه کنیم می‌بینیم که خرید و فروش هیوندا رونقی جدی دارد و مشتریان زیادی برای مدل‌های مختلف آن وجود دارند.

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle