Categories
اخبار برترینها خبر و رپورتاژ آگهی بانک ها و موسسات مالی خبر و رپورتاژ آگهی برند های برتر ارائه دهنده انواع خدمات رپرتاژ تجارت

سالگرد اولین همایش بیت کوین و ارزهای دیجیتال [پیمنت 24]

مدت‌ها بود که پدیده‌ی رمزارزها از طریق ماینینگ در ایران رواج داشت اما نه به‌صورت علنی، شاید یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که ماینرهای رمزارزها از ابتدا درونی به آن عمل می‌کردند، بحث مخفیانه بودن این اتفاق بود، شاید این امر ناخواسته بوده است اما بسیاری از ماینرهای ایرانی از سال‌های ابتدایی این پدیده با آن هم مسیر بوده‌اند بی آنکه جلب توجهی بکنند.

هر چند که پدیده‌ی ماینینگ به واسطه‌ی شیوع سینه به سینه کم کم گسترده‌تر شد و بمب رمزارزی سال 2017 که ترکید، ترکش‌هایش تمامی جهان را در بر گرفت و بسیاری از افرادی که حتی اسمی از رمز ارزها، بیت‌کوین و ماینینگ نشنیده بودند نیز، وارد این مقوله شدند.

اولین همایش بیت کوین در ایران

اما مهم‌ترین اتفاق و رویدادی که باعث شد نگاه‌ها در ایران بیش از پیش به مقوله‌ی ماینینگ و خرید و فروش رمزارزها، خصوصا بیت‌کوین جلب شود، اولین همایش بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال با عنوان  BTCDay  بود که 25 مهر ماه 1396 در کتابخانه‌ی ملی ایران، با همکاری مجموعه‌های پیمنت 24، فروشگاه اینترنتی لیون کامپیوتر و صرافی ستاره‌ سهیل به اتفاق آرش سروری به‌عنوان دبیر راهبردی و اجرایی همایش برگزار شد. در این همایش افراد پیشتاز این حوزه از جمله مدیر شرکت سیتکس، مدیر مجموعه کوینکس، مدیر عامل شبکه راه پرداخت و مدیران مجموعه‌های برگزار کننده همایش و بسیاری دیگر از افراد با تجربه در این زمینه، به سخنرانی پرداختند.

رویدادی که بسیاری از پیشتازان این عرصه به منظور آگاهی هر چه بیشتر جامعه و قدم نهادن در مسیری صحیح برای ایجاد آینده‌ای مطلوب، پس از گذر از فراز و نشیب‌های فراوان پیش رو، سر انجام موفق به برگزار کردن آن شدند.

این رویداد بدون اغراق سنگ‌بنای بزرگی برای معرفی رسمی ماینینگ و رمزارزها خصوصا بیت‌کوین در ایران بود، به‌طوریکه پس از وقوع آن شاهد اتفاقات بزرگی در کشورمان بوده و هستیم.

پس از چند ماه از گذشت این همایش، بسیاری از مردم به تکاپو جهت پیوستن به رود خروشان ماینینگ و  خرید و فروش رمز ارزها، افتادند. بطوریکه تا اواخر آذر و اواسط دی ماه سال 1396 که همزمان بود با اواخر سال میلادی 2017 و ترکیدن بمب رمز ارزها در دنیا، بیشترین آمار خرید و فروش ریگ‌ها و اسیک‌های ماینینگ و خرید و فروش بیت‌کوین و سایر رمزارزها در ایران ثبت شد.

رویداد‌های پیرامون ارزهای دیجیتال

– در اواخر بهمن ماه، معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی آقای سعید مهدیون  گفت: سیاست‌های اولیه برای استفاده از پول مجازی در مرکز ملی فضای مجازی درحال تدوین است و به‌زودی ایران به جمع کشورهای استفاده کننده از پول مجازی می‌پیوندد.

– در اسفند ماه اولین کنفرانس و مسابقه مقاله نویسی رگولاتوری بلاک‌چین و رمزارزها با همکاری مجموعه‌های سیتکس، فروشگاه اینترنتی لیون کامپیوتر، NEED roid  و انجمن بلاکچین ایران برگزار شد که اشخاصی از پلیس فتا، پژوهشکده پولی و بانکی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و برخی از ارگان‌های دولتی دیگر در آن حضور داشتند و به موضوع قانون‌گذاری پرداخته شد.

– معاون مرکز ملی فضای مجازی در اسفند ماه 1396 خبر از تدوین مقررات بیت‌کوین داد

– در ماه فروردین و اوایل اردیبهشت از بحث‌های داغ جامعه ممنوعیت خرید و فروش ارز و فیلتر شدن تلگرام بود و ذهنیت مردم به این سمت رفت که دیگر باید با رمزارزها در ایران خداحافظی کرد.

– اما در اردیبهشت 1397، آقای محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت، پیکره‌ی اینترنت دنیا براساس بلاک‌چین است.

– و در همین ماه آقای ناصر حکیمی، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی اعلام کرد که ممنوعیت ارزهای رمزنگاری شده سیاست نهایی بانک مرکزی نیست و تیر خلاصی بر پیکره‌ی افکار منفی شکل گرفته در ماه‌های گذشته زد.

– در مرداد ماه 1397 اعلام شد که رئیس جمهور دستور داده است تا جلسه‌ی مشترک بانک مرکزی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف سیاستگذاری در خصوص رمزارزها برگزار شود.

– در همین ماه پیش نمایش رمز ارز ملی معرفی شد و آقای حسن انصاری، رئیس هیات‌مدیره جامعه گردشگری الکترونیکی ایران اعلام کرد که، کارگروهی از استادان و صاحب‌نظران تشکیل شده و پس از چند ماه مطالعه و طراحی مدل ارز رمز ویژه گردشگری طرح مربوطه به معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ارائه شده است.

– مرداد 1397 یکی از ماه‌های پر بار در زمینه‌ی اخبار بلاک‌چین و رمز ارز در ایران بود، آقای اکبر افتخاری، معاون دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد از استقرار سامانه کشوری کسب و کار موسوم به «سککوک» در مناطق آزاد خبر داد و گفت: این سامانه با فناوری “بلاک چین” طراحی شده تا بتوان با استفاده از ارزهای مجازی شبکه پرداخت آن، کشور را در معاملات بین المللی در دوران تحریم کمک کند.

– همچنین در این ماه از پتانسیل رمزارزها به منظور ابزاری در جهت حذف آثار تحریم‌های اعمال شده‌ی آمریکا صحبت‌های بسیاری شد.

– در شهریور ماه 1397 دولت استخراج رمرزارزها را به رسمیت شناخت و از آن به عنوان یک صنعت یاد کرد و فروش و واردات تجهیزات استخراج رمزارز در ایران بصورت رسمی، مجاز و قانونی اعلام شد.

– آقای فروزنده دوست ، مدیرکل ارزیابی امنیتی محصولات سازمان فناوری اطلاعات در مهر 1397 اعلام کرد که رمز ارز ملی بسیار شبیه رمز ارز ریپل است و رمز ارز ملی می‌تواند تب دلار را بخواباند.

تکنولوژی‌های جدیدی که در سال‌های گذشته وارد ایران شدند، اغلب در زمان ورود با ممنوعیت‌ها و قوانین بازدارنده مواجه شده‌اند و شاید بتوان گفت که بلاک‌چین‌ و رمزارزها علیرغم تاثیر بسیار عظیمی که از خود بجای گذشته‌اند، شاید از نظر مقبولیت و نحوه‌ی مواجهه‌ی دولت با آن، جزو نمونه‌های نادر تا به کنون در ایران هستند.

دستاوردهای همایش BTCday

نحوه‌ی آغاز هر کاری در سرانجام آن، تاثیر بسزایی دارد و بی شک می‌توان گفت که همایش BTCDay همچون سرآغازی شایسته، توانست تاثیر پذیری خود را در این زمینه بجای بگذارد و اثرات و پیامدهای مثبت امروز را در این زمینه، مدیون این سنگ بنای مناسب هستیم.

روز 25 مهر با نام روز بیت کوین یا همان BTCDay برای همیشه در ذهن‌ها ماندگار خواهد بود. این روز را به تمامی تریدرها، ماینرها و علاقمندان بلاک‌چین و رمزارزها تبریک می‌گوییم. قابل ذکر است دومین رویداد  BTCDay، امسال با کمی تاخیر برگزار خواهد شد. زمان دقیق برگزاری رویداد متعاقبا از طریق سایت این رویداد به آدرس BTCDay.ir  اعلام خواهد شد.

 

منبع : ویرلن

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle