Categories
اخبار رپورتاژ خرید و فروش

لپ تاپ; لاکچری دیروز، قابل دسترس امروز

سال ۱۹۷۹ اولین لپ تاپ طراحی شد، بعد از این سری لپ تاپ، دستگاه‌هایی از این دست به اشکال و اندازه‌های مختلف وارد بازار شدند.

شرکت‌های مختلفی از اپل و توشیبا گرفته تا سامسونگ، اچ پی و ایسوس، لپ تاپ‌های مختلفی با کیفیت و کارایی متفاوت طراحی و عرضه کرده‌اند. زمانی لپ تاپ کالایی لوکس به حساب می‌آمد که هرکسی به آن دسترسی نداشت و یا توانایی خرید آن را نداشت اما این روزها لپ تاپ که مدلی از آن از سه دهه پیش نوت بوک خوانده می‌شود، دستگاهی است که به دلیل تنوع قیمت و کارایی متفاوت در دسترسی همگان هست و افراد می‌توانند بنا به نیازشان با صرف هزینه متوسط و یا بالا لپ تاپی برای خود تهیه کنند.

 

تفاوت نوت بوک با لپ تاپ چیست؟

نوت بوک وسیله‌ای به مراتب سبک‌تر و البته با کارایی محدودتری از لپ تاپ است.

از آنجایی که بعضی از مدل‌های لپ تاپ‌ در کارهای گرافیکی سنگین استفاده می‌شوند و یا مدل‌هایی مخصوص بازی هستند، نوت بوک‌ها دستگاهی هستند که تنها برای کارهایی ساده‌ای مانند وبگردی و استفاده از برنامه‌های نسبتا سبک کاربرد دارند. ضمن اینکه وزن نوت بوک به مراتب از لپ تاپ کمتر است که علاوه بر اینکه برای حمل راحت این طور طراحی شده، دلیل اصلی‌اش بر می‌گردد به نداشتن درایو نوری نوت بوک. درایو نوری که برای استفاده سی دی یا دی وی دی استفاده می‌شود و نوت بوک‌ها فاقد آن هستند، موجب افزایش وزن دستگاه می‌شود و اگر کاربری نوت بوکی دارد و می‌خواهد از از سی دی یا دی وی دی هم با دستگاه‌اش استفاده کند، باید برای خود درایو نوری مجزا از نوت بوک خود که به نام درایو نوری اکسترنال نامیده می‌شود و در انواع و قیمت‌های مختلف در بازار موجود است، تهیه کند.

 

مشخصات یک لپ تاپ چه باید باشد؟

در واقع یک لپ تاپ اگر توقع خاصی از آن نداشته باشیم باید دستگاهی باشد که به راحتی و با وزنی سبک قابل حمل باشد. به همین دلیل بسیاری از افراد نوت بوک‌ها را به این منظور انتخاب می‌کنند که مدل‌های متعددی از آنها حتی در کیف کوچک زنانه هم جا می‌شود.

یک لپ تاپ نباید گرمای زیادی تولید کند و بتواند تا حدی انتظارات کاربر خود را برآورده کرده تا کاربر بتواند برنامه‌های سبک یا سنگین را در آن اجرا کند و به راحتی این دستگاه را با خود حین سفر یا در منزل همراه داشته باشد.

نکته‌ای که پزشکان بسیار در رابطه با لپ تاپ هشدار می‌دهند اما کمتر کسی به آن توجه می‌کند، گذاشتن لپ تاپ یا نوت بوک روی پا هست. در واقع لپ تاپ قطعه‌ای الکترونیکی است که بعد از کمی کار کردن گرم می‌شود و این گرما نوعی اشعه مادون قرمز به شمار می‌آید. وقتی لپ تاپ برای مدتی روی پا باشد و با بدن تماس داشته باشد، این اشعه سندرمی به نام پوست برشته شده یا Toasted Skin Syndrome ایجاد می‌کند و موجب لکه‌هایی قرمز یا صورتی روی پوست بدن خواهد شد. ضمن اینکه پزشکان هشدار دادند با گذاشتن این دستگاه الکترونیکی به روی پا منجر به ناباروری در مردان و زنان شود. همچنین در استفاده از لپ تاپ به حالت نشسته یا خوابیده، به دلیل عدم نشستن صحیح و خم کردن گردن و ستون فقرات باعث آسیب به این نواحی خواهیم شد. بنابراین لپ تاپ را باید روی میز بگذارید و به صورت صحیح بدون خم کردن ستون فقرات و گردن از آن استفاده کنید. اگر ارتفاع میز هم مناسب نبود و مجبور به خم کردن بدن و به خصوص گردن خود می‌شدید، زیر لپ تاپ چند کتاب یا هر چیزی که فاصه بین سر و گردن‌تان را با لپ تاپ مناسب می‌کرد، استفاده کنید.

همچنین توصیه شده در استفاده از کیبورد هر دستگاهی، لپ تاپ، نوت بوک یا حتی کامپیوتر رو میزی باید سطح دست با کیبورد برابر باشد، یعنی دست نباید بالاتر یا پایین‌تر از کیبورد باشد و مچ دست خم نشود. چون خمیدگی مچ دست  منجر به آسیب این ناحیه از بدن می‌شود و در بعضی مواقع کاربر مجبور به استفاده از مچ بند طبی یا حتی عمل جراحی روی مچ دست خود می‌شود.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle