Categories
اخبار برترینها خبر و رپورتاژ آگهی برند های برتر ارائه دهنده انواع کالا رپورتاژ آگهی برند های برتر حوزه دیجیتال

انواع مودم های سیم کارت خور برای استفاده از اینترنت 4G [پاساک]

مودم 4G دستگاهی پرتابل برای اشتراک اینترنت سیم کارت‌های 4G بین چندین کاربر یا دستگاه می‌باشد.

مودم‌های 4G جدیدترین نسل مودم‌های سیم کارت خور هستند. مودم 4G همراه یا جیبی برای افرادی که دوست دارند همیشه و همه جا به اینترنت متصل باشند یا مودم قابل حملی نیاز دارند که امکاناتی همچون قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های اینترنت همراه 3G و 4G ، اتصال سریع و امن به صورت بی سیم و قابلیت اتصال چندین کاربر یا دستگاه مختلف به صورت هم زمان را داشته باشد، بسیار کارآمد است.

مودم‌های 4G تجهیزاتی سیم کارت خور هستند که دارای اسلات سیم کارت بر روی خود می‌باشند. اکثر مودم‌های همراه امروزی بر روی سیستم‌های مخابراتی نسل چهارم یا 4G کار می‌کنند.

 

انواع مودم 4G همراه

انواع مودم 4G همراه اول و ایرانسل و مودم‌های 3G رایتل نیازی به اتصال به پورت USB لپ تاپ یا کامپیوتر ندارند و از باتری داخلی برای منبع تغذیه شان استفاده نموده و اینترنت همراه خود را از طریق شبکه وای فای (همانند یک مودم وای فای)  به اشتراک می‌گذارند.

مودم‌های 4G جیبی به تنهایی و با استفاده از سیم کارت‌های 4G یا 3G قادر به دریافت اینترنت نسل سوم یا نسل چهارم خطوط موبایل رایتل یا ایرانسل یا همراه اول و اشتراک آن از طریق وای فای و یا کابل LAN (در مدل‌های دارای پورت LAN  ) می‌باشند.

این تجهیزات قابل شارژ بوده و انرژی مورد نیاز خود را معمولا از یک باتری لیتیوم یونی تامین می‌کنند. بنابراین چه به برق دسترسی داشته باشید و چه نداشته باشید، مهم نیست. زیرا می‌توانید با شارژ کردن کامل باتری آنها، در هر نقطه ای که سیم کارت درون مودم آنتن داشته باشد، به مدت چندین ساعت به گشت و گذار در اینترنت بپردازید.

برای تامین انرژی مورد نیاز مودم‌های همراه می‌توانید آنها را از طریق کابل شارژ یو اس بی به یک شارژر، یا پاور بانک و یا پورت USB لپ تاپ، کامپیوتر و غیره متصل کرده و از این طریق باتری مودم را شارژ نمائید.

برای مسافرت‌های خارج از شهر که دسترسی به برق شهری وجود ندارد، می‌توانید از انواع پاور بانک، پاور بانک خورشیدی، شارژر خورشیدی، و مودم همراه 4G پاور بانک دار استفاده نمائید. در صورتیکه مسافرت شما طولانی باشد، یا باید به پاور بانک‌های قدرتمند روی بیاورید و یا اینکه از شارژر خورشیدی استفاده نمائید.

 

 

مودم‌های سیم کارت خور ایرانسل، رایتل و همراه اول

ایرانسل، رایتل و همراه اول بزرگترین و اصلی ترین شرکت‌های مخابراتی ارائه دهنده اینترنت همراه می‌باشند. این شرکت‌ها مودم‌های سیم کارت خور موجود در بازار را با برنامه نویسی اختصاصی بر روی شبکه خودشان لاک (قفل) می‌کنند تا مودم ارائه شده توسط آنها قابل استفاده با شبکه همراه شرکت‌های رقیب نباشد. با این وجود برای برخی از دستگاه‌های ارائه شده این شرکت‌ها سیستم‌های آنلاک غیر رسمی ارائه شده تا افراد بتوانند قفل شبکه را از مودم خود حذف نمایند. هر چند که استفاده از آنلاک به دلایل امنیتی به هیچ وجه توصیه نمی‌گردد.

ولی، از آنجایی که آنتن دهی و سرعت شبکه این اپراتورها در مناطق مختلف ضعیف و قوی می‌شود، بهتر است از مودم‌های لاک نشده با مارک تی پی لینک، دی لینک، شیائومی و یا هواوی استفاده نمائید. مودم‌های بدون قفل شبکه قابل استفاده برای تمامی شبکه‌های اینترنتی همراه می‌باشند.

در حال حاضر سه شرکت ایرانسل، رایتل و همراه اول به ترتیب ارائه دهنده اینترنت 4G ، اینترنت 3G و اینترنت4.5G  می‌باشند. برای استفاده از اینترنت این کمپانی‌ها به صورت اشتراکی، کافیست یک سیم کارت 4G ایرانسل، یا سیم کارت 3G رایتل و یا سیم کارت USIM همراه اول با بسته اینترنت حرفه‌ای (پرسرعت) خریداری نموده و با قرار دادن سیم کارت در اسلات سیم کارت مودم 4G همراه خودتان از اینترنت پرسرعت استفاده نمائید.

 

تست سرعت مودم 4G

برای تست سرعت مودم‌‌های 4G می‌توانید از سایت‌هایی که سرعت آپلود و دانلود را برای شما مشخص می‌کنند استفاده کنید.

همچنین برای تست سرعت اینترنت می‌توان از میانگین زمان لازم برای آپلود و دانلود فایل از طریق FTP استفاده کرد. برای مثال می‌توان یک فایل 5.6 مگا بایت را با استفاده از FTP به سرور آپلود کرد و مثلا یک فایل 5.1 مگابایتی را از آن دانلود کرد و سپس زمان لازم برای هر دو آنها را حساب کرد و میانگین گرفت، هر چه این زمان کم باشد در نتیجه سرعت مودم بهتر است.

 

دلایل استفاده از انواع مودم همراه 4G به جای هات اسپات کردن اینترنت تلفن همراه

افرادی که در استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند تبحر بیشتری دارند حداقل یک بار هم که شده از گزینه هات اسپات موبایل‌شان استفاده نموده‌اند. هر چند که این گزینه برای اشتراک موقت و کوتاه مدت اینترنت گزینه مناسبی می‌باشد، ولی استفاده از هات اسپات همیشه و در همه جا مناسب نیست.

برخی از دلایل عدم استفاده از هات اسپات به صورت دائمی:

  1. هات اسپات شارژ باتری موبایل شما را خیلی زود خالی می‌کند و مصرف باتری بالایی دارد. در صورتیکه با استفاده از انواع مودم همراه 4G با پاور بانک خورشیدی نه تنها اینترنت اشتراکی سرعت بالا برای مدت طولانی خواهید داشت، بلکه می‌توانید از پاور بانک مودم برای شارژ موبایل خود نیز استفاده نمائید.
  2. هات اسپات امنیت موبایل شما را به مخاطره انداخته و امکان هک شدن آن توسط دیگران را بالا می‌برد.
  3. از نظر آنتن دهی و سرعت از مودم‌های 4G ضعیف تر است.
  4. از محدودیت تعداد دستگاه‌های قابل اتصال همزمان بیشتری نسبت به مودم‌های جیبی سیم کارت خور برخوردار است.

 

دانگل سیم کارت خور

دانگل‌های سیم کارت خور تجهیزات اشتراک اینترنت همراه، با قابلیت اشتراک اینترنت از طریق پورت USB با لپ تاپ و پی سی، و معمولا بدون باتری داخلی و بدون وای فای می‌باشند.

اکثر این دانگل‌ها از ظاهری شبیه فلش مموری برخوردارند و تنها برای دادن اینترنت سیم کارتی 3G به یک لپ تاپ یا پی سی از طریق پورت USB کاربرد دارند.

با این وجود برخی از نمونه‌های جدیدتر این تجهیزات قادر به پشتیبانی از سیم کارت‌های 4G و اشتراک آن از طریق پورت USB و وای فای می‌باشند و می‌توانند انرژی مورد نیاز خودشان را از یک باتری لیتیوم یونی شارژی برای استفاده به صورت همراه و مستقل تامین نمایند. هر چند که قدرت باتری این دانگل‌ها معمولا خیلی کمتر از مودم‌های همراه می‌باشد و برای استفاده‌های کوتاه مدت تر و یا استفاده در کنار یک لپ تاپ مفید می‌باشند. بیشترین دلیل برای خرید این دانگل‌ها، کوچک بودن و ارزانتر بودن آنها در مقایسه با مودم‌های سیم کارتی می‌باشد.

 

راهنمای خرید مودم همراه 4G و نحوه انتخاب سیم کارت برای آن

در انتخاب سیم کارت برای مودم جیبی تان باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  1. اگر وابستگی شدید به اینترنت دارید بهتر است یک سیم کارت از هر سه شرکت داشته باشید تا در مناطق مختلف از هر کدام که آنتن دهی و سرعت بهتری داشت استفاده نمائید.
  2. توجه داشته باشید که از نظر استاندارد، سرعت سیم کارت‌های 3G و 3.5G می‌تواند تا 21.6 مگابیت در ثانیه (2.7 مگابایت در ثانیه) باشد (استاندارد فعلی شبکه اینترنت سیم کارتی رایتل).
  3. استاندارد اینترنت 4G در برگیرنده نرخ انتقال داده با سرعت 100 مگابیت در ثانیه (12.5 مگابیت در ثانیه) تا 1 گیگابیت در ثانیه (125 مگابایت در ثانیه) می‌باشد.
  4. استاندارد اینترنت  همراه 4.5G می‌تواند از نرخ داده تا 6 گیگابیت در ثانیه (750 مگابایت در ثانیه) برخوردار باشد.

با نگاهی کوتاه به سرعت‌های استانداردهای 3G و 3.5G و 4G و 4.5G ممکن است بلافاصله فکر کنید که خرید سیم کارت USIM همراه اول بهترین گزینه است. ولی همیشه اینگونه نیست. زیرا، به هیچ وجه این استانداردها در سطح مطلوبی در کشور ارائه نمی‌شوند و هر کدام از اپراتورها در مناطق مختلف از کیفیت‌های مختلفی برخوردارند.

از اینرو اگر قصد خرید تنها یک سیم کارت را دارید، بهتر است با راهنمایی دوستان در کنار تجربه خودتان به بررسی کیفیت سرویس اینترنت ارائه شده توسط اپراتورهای مختلف در مناطقی که بیشترین تردد را در آنها دارید بپردازید، تا بتوانید بهترین گزینه مختص خودتان را انتخاب نمائید.

 

بهترین برندها و مارک‌های مودم جیبی همراه

معمولا اکثر اپراتورها برای تشویق مشتریان‌شان در برخی از طرح‌های تشویقی، در کنار ارائه سیم کارت، به ارائه بسته اینترنت و مودم همراه هم می‌پردازند، که به طور منطقی هزینه هر کدام از اینها به نحوی از مشتری دریافت می‌گردد، حتی در برخی موارد با یک حساب سر انگشتی مجموع هزینه‌ها ممکن است از خرید جداگانه هم بالاتر باشد. جدا از بحث هزینه، قفل شبکه بر روی مودم‌های ارائه شده مهمترین ایراد این دستگاه‌ها است.

در صورتیکه قصد خرید مودم جداگانه دارید، دست شما برای انتخاب از بین مدل‌های گوناگون با امکانات پیشرفته از مارک‌های معتبر تولید کننده مودم‌های سیم کارتی بسیار باز می‌باشد.

برندهای هواوی، تی پی لینک، دی لینک، ایسوس، ZTE  و شیائومی تولید کننده اکثر مودم‌های 4G و 3G همراه، رومیزی و طرح دانگل در بازار ایران می‌باشند و محصولاتشان از تنوع و امکانات فراوانی برخوردارند.

به سادگی می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی پاساک گروپ به بررسی محصولات این برندها پرداخته و بهترین گزینه را خریداری نمائید.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle