Categories
اخبار

پائیز مناسب‌ترین فصل برای سفر به گرجستان

با اتمام فصل تابستان و آغاز پائیز یکی از مناسب‌ترین فصول برای سفر به اکثر مناطق توریستی مورد نظر ایرانیان فرا رسیده است. اگر چه معنای مناسب‌ترین لزوما بهترین نیست ولی تناسب بسیار ایده‌آلی که برای اکثریت بین هزینه و کیفیت ایجاد می‌شود، گواه چنین نتیجه‌گیری است.

 

اگر چه تابستان از نظر آب و هوا، یکی از بهترین فصول برای استفاده از تور گرجستان برای همه است، اما به دلیل استقبال فراوان گردشگران ایرانی و غیر ایرانی از این مقصد، قیمت پروازها و همچنین قیمت مکان‌های اقامتی در مقصد، در بالاترین سطح خود قرار دارد و بدین جهت ممکن است هزینه‌ی بالایی به افراد برای استفاده از این خدمات وارد شود. اگر چه در همان تابستان نیز برای بهینه شدن هزینه‌ی یک مسافرت، می‌توان از تور لحظه آخری گرجستان بهره برد، اما با توجه به کم و  خاص بودن این نوع تورها، ممکن است استفاده از آن‌ها میسر نشود.

 

پائیز؛ آب و هوای مناسب با قیمتی مناسب‌تر

اما پائیز و به خصوص ماه‌های اولیه‌ی آن، به واسطه محدودیت‌های زمانی که برای بخشی از مسافران این مقصدها رخ می‌دهد، با متعادل شدن میزان تقاضا به نسبت عرضه، امکان متعادل شدن هزینه‌های تور گرجستان وجود دارد. از نظر آب و هوا نیز، هنوز دمای هوا در مقاصد مختلف مناسب است و مسافران می‌توانند در یک آب و هوای مناسب، با قیمتی فوق‌العاده منطقی یعنی چیزی حدود ۳۰٪ ارزان‌تر از تورهای عرضه شده در فصل تابستان، از این خدمات بهره‌مند شود. حتی در این فصل، تور لوکس گرجستان نیز با قیمتی بهتر و مناسب‌تری عرضه می‌شود ولی طبیعتا برای چنین مقصودی بهترین فصل، میانه‌های تابستان خواهد بود.

 

تفلیس؛ زیبایی‌های مدرن در یک شهر کهن

اگر چه تفلیس را به واسطه بخش‌های قدیمی و کهن آن بیشتر می‌شناسیم اما جاذبه‌های مدرن تفلیس نیز کم نیست. در سال‌های اخیر یکی از پرطرفدارترین جایگزین‌های تور استانبول برای مسافران ایرانی، تور تفلیس بوده است. برای این انتخاب می‌توان دلایل زیر را مهم دانست:

  • قیمت مناسب و نزدیک به بودجه‌ی اکثریت
  • نزدیکی مسافت و امکان سفر کوتاه مدت
  • سهولت در دریافت روادید
  • مشابهت فرهنگی با ایران و جایگزینی مناسب برای استانبول
  • امنیت بالاتر به نسبت سایر مقصدهای قبلی نظیر استانبول

با توجه به موارد بالا استقبال سال‌های گذشته منجر به گسترش هر چه بیشتر این تورها شد و امروز به یکی از مقصدهای مهم و اصلی مسافران تبدیل شده است.

تورهای تفلس اغلب در قالب پکیج‌های ۳ شب تا ۷ شب برگزار می‌شود و برای آن‌ها که وقت مناسبی برای سفر و لذت بردن از زیبایی‌ها، تاریخ و فرهنگ و مهمتر از همه کافه‌ها و خوردنی‌های تفلیس را دارند، این مدت زمان مناسب است.

تفلیس و باتومی گرجستان

 

باتومی؛ شهری ساحلی با امکانات مدرن

از دیگر مقاصد مهم گرجستان که در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته باتومی بوده است. باتومی یک شهر ساحلی با امکاناتی مدرن و زیباست. گردشگران فراوانی از اقصی نقاط مختلف جهان به خصوص از کشورهای نزدیک گرجستان، برای استفاده از آب‌های دریای سیاه به باتومی می‌آیند. اکثر مسافران ایرانی از تور تفلیس باتومی استقبال می‌کنند که به شکل ترکیبی برگزار می‌شوند. با توجه به ترکیبی بودن این بسته‌های تورهای تفریحی، حداقل زمان برگزاری تورهای باتومی تفلیس ۷ شب است که ۳ یا ۴ شب آن در تفلیس و ما بقی در باتومی سپری خواهد شد و مسافران علاوه بر استفاده از زیبایی‌های بی‌نظیر و چشم‌نواز تفلیس می‌توانند از امکانات و ساحل دریای سیاه در باتومی گرجستان بهره ببرند.

 

قیمت تور؛ محدوده و عوامل موثر بر آن

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد فصل پاییز از نظر قیمت تور گرجستان یکی از بهترین فصول است. قیمت در این فصل در محدوده‌ای بالاتر ۷۰۰ هزار تومان قرار می‌گیرد که تقریبا ۳۰٪ از قیمت فصل تابستان آن در کمترین حالت نیز پایین‌تر است. اما فارغ از فصل و نسبت عرضه و تقاضا موارد دیگری نیز بر قیمت تورها موثر است که مسافران باید به آن دقت کنند.

  • مهمترین عامل شاید مدت زمان اقامت است که هر چه میزان آن بیشتر باشد طبیعتا هزینه‌ی بیشتری به افراد تحمیل خواهد شد.
  • عامل کلیدی و مهم دیگر که شاید برای برخی در حین سفر مشکل ساز باشد، محل اقامت است. شاید یکی از تفاوت‌های اساسی تفلیس با استانبول همین مسئله باشد. هتل‌های ۳ ستاره تقریبا قابل قبولی در استانبول وجود دارند که می‌تواند مشتری را کاملا راضی از سفر خود نگه‌دارد اما در تفلیس ترجیح بر آن است تا مسافران از هتل‌های ۴ ستاره و بالاتر استفاده کنند تا رضایت کاملی از سفر خود داشته باشند.
  • پرواز و خط هوایی انتخابی نیز یکی دیگر از عوامل دخیل در قیمت تور است و طبیعتا هر چه کیفیت خط هوایی بالاتر و همچنین زمان پرواز مناسب‌تر باشد قیمت تور بالاتر خواهد بود.

 

گرجستان

آژانس مقتدر سیر تابان به عنوان مجری مستقیم تور گرجستان تلاش دارد تا به همراهان خود حداکثر کمک را کند تا پیش از سفر، هنگام سفر و پس از آن بهترین تجربه‌ها را داشته باشند. بدین منظور راهنمای گردشگری مقصدهای مختلف از جمله جاذبه‌های گردشگری گرجستان را در سایت خود فراهم کرده است تا همراهان امکان آشنایی بهتری با مقصد مورد نظر خود داشته باشند.

آژانس مقتدرسیر در دوره‌های مختلف زمانی اقدام به برگزاری قرعه‌کشی و مسابقه‌های جذاب گردشگری می‌کند، شما می‌توانید با مراجعه به سایت و عضویت در خبرنامه پیامکی یا شبکه‌های اجتماعی ما در تلگرام و اینستاگرام از اخبار این‌گونه رویدادها آگاه شده و در آن‌ها شرکت نمایید.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle