Categories
اخبار خبر و رپورتاژ آگهی برند های برتر گردشگری

به مجارستان سفر کنم یا سوئیس؟ [فاینداتور]

سفر به هر کدام از کشورهای اروپایی جذابیت خاص خود را دارد. به جز کشورهای معروف اروپا مانند فرانسه، ایتالیا و اسپانیا که همیشه مقصد سفر جهانگردان هستند؛ دو کشور مجارستان و سوئیس در سال های اخیر با استقبال بی‌نظیر گردشگران رو به رو شدند.

اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوال هستید که بین دو کشور مجارستان و سوئیس کدام یک را برای سفر انتخاب کنید با فاینداتور همراه باشید تا مقایسه‌ای جالب و خواندنی از این دو کشور زیبا داشته باشیم.

 

چرا سوئیس و مجارستان برای سفر مناسب هستند؟

طبق آمار سال 2018 بوداپست جزو 10 شهر پربازدید در سفر به اروپا قرار گرفت.

پس با خرید تور پوداپست- مجارستان فاینداتور می توانید از اولین شهر توریستی اروپایی در سال 2018 دیدن کنید.

از طرفی سوئیس یک کشور استثنایی در اروپا محسوب می شود، به طوریکه سوئیسی ها شادترین مردم دنیا هستند و آمار طلاق یا اقدام به جرم در این کشور بسیار کم است. این کشور یکی از مقاصد ایده آل برای علاقه مندان به انواع تور طبیعت گردی و ورزش های زمستانی است.

این دو کشور جزو رکوردارترین کشورهای اروپایی محسوب می شوند و در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

تور پوداپست مجارستان

بهترین زمان سفر به مجارستان و سوئیس

مجارستان یکی از مهم ترین مقاصد سفر در فصل تابستان برای گردشگران اروپایی است. در فصل تابستان در سواحل شهرهای مختلف مجارستان از جمله بوداپست برنامه های متنوع بسیاری برای جوانان و خانواده ها برگزار می شوند. با این وجود به دلیل آنکه بیش از 1500 اسپا یا چشمه آب گرم در مجارستان وجود دارد پس برای گردشگری درمانی و زمستانی نیز استفاده می شود.

حال کمی از آفتاب و تفریحات ساحلی فاصله می گیریم و به سراغ کوهستان می رویم. سوئیس یک مقصد عالی برای طرفداران ورزش های زمستانی است. در هر شهر و دهکده‌ی سوئیس حداقل یک پیست اسکی در دامنه های مختلف آلپ وجود دارد. برای آشنایی با 15پیست اسکی معروف سوئیس برروی لینک کلیک کنید.

 

  • بهترین زمان سفر به مجارستان: ماه مارس تا می (اواخر اسفند تا اردیبهشت)- ماه سپتامبر تا نوامبر (شهریور تا آذر)

  • بهترین زمان سفر به سوئیس:

    ژوئن تا اکتبر (خرداد تا آبان)

اگر قصد دارید در تعطیلات نوروز به این دو کشور سفر کنید، می تواند از تورهای نوروزی اروپا در فاینداتور استفاده کنید.

 

فیلم و سینما در مجارستان و سوئیس

هر دو کشور سوئیس و مجارستان به دلیل تنوع اقلیم همواره جزو انتخاب اول کارگردان های هالیوودی قرار دارند و لوکیشن ایده آل برای ساخت انواع فیلم‌های معروف دنیا در ژانرهای مختلف محسوب می شوند.

مهم ترین شخصیت هالیوود به نام ویلیام فاکس (فاکس قرن 20) از کشور مجارستان بود. او کار خود در صنعت سینما را پس از مهاجرت به امریکا آغاز کرد و توانست پس از شکست های پی در پی، کمپانی فاکس قرن 20 ام را تاسیس کند. این کمپانی سالانه فیلم ها و انیمیشن های بسیاری را در صنعت سینما تولید می کند. اما اهالی سینما آن را با فیلم های ترسناک و ماجراهای دراکولا می شناسند.

سوئیس لوکیشن فیلم معروفی همچون بازی سایه های شرلوک هلمز، سوپر من 1979، بازگشت پلنگ صورتی، جنگ ستارگان قسمت دوم، ماجراهای هایدی و مرد کوهستان بود. پس با خرید تور سوئیس در فاینداتور می توانید از لوکیشن فیلم های هالیوودی دیدن کنید.

 

اختراعات جهانی مجارستان  و سوئیس

مجارها مخترع مکعب روبیک هستند. اما جالب است بدانید بهترین ریاضی‌دان‌های اروپا اهل کشور سوئیس می‌باشند. از مهمترین اختراعات دانشمندان مجارستان که شهرت جهانی دارند، می توان به دستگاه اتصال خط تلفن و اختراع بمب هیدروژنی اشاره کرد؛ اما سوئیسی‌ها هم در اختراع کردن از دانشمندان مجاری عقب نیافتادند. قایق های سوئیسی، ساعت و شکلات از مهمترین اختراعات این کشور هستند که در جهان مشهورند.

 

ورزش ملی مجارستان و سوئیس

مجارها به ورزش اهمیت زیادی می دهند. به دلیل وجود استخر و خط ساحلی ورزش ملی مجارستان واترپولو است، به جز واترپولو در ورزش های انفرادی نیز مجارستان پیشتاز است به طوریکه هر سال بزرگترین مسابقات شطرنج زنان دنیا در این کشور برگزار می شود، با این وجود مهمترین ورزش در کشور سوئیس اسکی، پاتیناژ، کشتی محلی، بیسبال و گلف هستند.

 

غذا و سوغاتی

مهمترین ادویه مجارستان پاپریکا و انواع فلفل است که به عنوان بهترین سوغات مجارستان شناخته می شوند؛ اما بهترین و معروف ترین غذاهای مجارستان که می توانید امتحان کنید سوپ ماهی و پاپریکا (Halászlé) و کیک اسفنجی آن است.

پنیرهای سوئیس زبانزد جهانیان هستند، به دلیل اقلیم مناسب و توسعه کشاورزی انواع پنیرهای باکیفیت از سوئیس به کشورهای دیگر صادر می شود. فوندی پنیر (Cheese fondue)، خوراک رُستی (Rösti)، صبحانه خوشمزه بیرچر موسلی(Bircherműesli) از مشهورترین آنها به شمار می‌آیند.

اگر اهل خوردن قهوه هستید، بدانید که قهوه های سوئیس گران ترین قهوه های دنیا هستند. اما پیشنهاد می‌کنیم لیست بهترین سوغات کشور سوئیس را قبل از سفر خود تهیه کنید.

 

 

 

حمل و نقل

قدیمی ترین متروی اروپا در بوداپست قرار دارد. مهمترین و راحت ترین وسیله حمل و نقل داخل شهری در کشور مجارستان مترو است و برای سفرهای بین شهری و یا سفر به کشورهای دیگر اتوبوس و قطار می باشد. به این ترتیب می‌توانید هزینه سفر به مجارستان را کاهش دهید و سفری ارزان به بوداپست داشته باشید.

مهمترین وسیله حمل و نقل در کشور سوئیس به ترتیب شامل قطارهای بین شهری و بین المللی، ترن های شهری و اتوبوس هستند. خطوط ریلی سوئیس از مجهزترین و زیباترین راه آهن‌ها در دنیا هستند بنابراین پیشنهاد می کنیم اگر دوست دارید، قیمت تور سوئیس خود را کاهش دهید حتما از قطار برای تردد بین شهری استفاده کنید.

 

فاصله دو کشور مجارستان و سوئیس چقدر است؟

حدفاصل بین دو کشور مجارستان و سوئیس کشور اتریش قرار دارد. یعنی اگر با ماشین حرکت کنید حدود 11 ساعت طول می کشد تا از مجارستان به سوئیس بروید؛ اما برای سفر بین دو کشور مسیرهای مختلفی وجود دارد که می توانید متناسب با هزینه سفر به سوئیس و مجارستان برنامه ریزی کنید:

 

  • سه نوع پرواز اصلی بین سوئیس- مجارستان:
  • پرواز زوریخ- بوداپست حددو 5 ساعت
  • پرواز ژنو- بوداپست حدود 5 ساعت و 15 دقیقه
  • پرواز بازل به دبرسن حدود 2 ساعت و نیم
  • قطار : فاصله زمانی سفر بین کشوری با استفاده از قطار حدود 11 ساعت است که به طور تقریبی به اندازه فاصله زمانی قطار تهران- مشهد است. برای این مسیر می‌توانید از قطارهای بین المللی و یوروترن و یا قطارهای سریع السیر اروپا استفاده کنید.
  • قطار شبانه: 12 ساعت طول می کشد و هزینه آن نسبت به قطارهایی که در روز حرکت می کنند کمتر است.
  • اتوبوس: شاید در ابتدا سفر با اتوبوس کمی خسته کننده به نظر برسد اما در مسیر خود آنقدر طبیعت زیبا خواهید دید که گذرزمان را فراموش می کنید. مدت زمان فاصله دو کشور حدود 15 ساعت است.

 

در مورد دو کشور سوئیس و مجارستان داستان های تاریخی و دانستنی های بسیار جالبی وجود دارد که می توان ساعت‌ها درباره آنها صحبت کرد اما همین معرفی و مقایسه مختصر می تواند انگیزه‌ای بسیار قوی برای سفر به اروپا و این دو کشور زیبا باشد.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle