Categories
اخبار خبر و رپورتاژ آگهی برند های برتر ارائه دهنده انواع کالا رپورتاژ خرید و فروش

زفیروس، در میان لپ‌تاپ‌های گیمینگ برتر سال 2018 [دیوار]

در دهه اخیر، لپ‌تاپ‌های گیمینگ در بازار خرید و فروش لپ‌تاپ، با استقبال روزافزون مواجه بوده است.

برای کسانی که ساعات متمادی را به بازی اختصاص می‌دهند یک لپ‌تاپ ویژگی‌های خاصی باید داشته باشد. مثلا سایز صفحه اسکرین مناسب، کارت گرافیکی قوی، ماندگاری شارژ باتری و رزولشن یا دقت نمایش‌گر بالا. بازی‌ها در اکثرِ موارد روی GPU چندین برابر فشار بیشتری نسبت به قطعات دیگر وارد می‌کنند و به همین دلیل هم اصطلاحا GPU-Bound هستند. به همین علت انتخاب کارت گرافیک قدرتمند برای سیستم‌های گیمینگ شاه‌کلید و اهمیت آن غیر قابل انکار است.

در سالِ ۲۰۱۷ میلادی برترین تراشه‌های گرافیکی از نسلِ دهم انویدیا بودند و شامل تراشه‌های GTX 1050 تا GTX 1080 می‌شوند. GTX 1050 و GTX 1060 برای گیمرهای معمولی، GTX 1050 در جهت عملکرد عالی و GTX 1050 برای اهالی پر و پا قرص گیم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.  برای تمامِ بازی‌ها و تمام تنظیمات و حتی گاهی اوقات قوی‌ترین کارت‌های گرافیکی، همیشه نیازی به استفاده از قوی‌ترین پردازنده‌های بازار نیست. با این حال بهترین پردازنده‌ها Core i7 یا Core i5 ساخت شرکت اینتل و یا Kaby Lake می‌باشند.

برای کیفیت نمایش‌گر هم 15.6 یا 17 اینچ عموما انتخاب می‌شود. تقریبا تمامی لپ‌تاپ‌های گیمینگ موجود در بازار خرید و فروش لپ‌تاپ، بیش از دو کیلوگرم وزن دارند که حمل آنها آسان نیست. البته مدل‌های 17 اینچ وزن بیشتری هم دارند. لپ‌تاپ‌های جدیدی که مخصوص بازی هستند، با نمایشگر Quad HD (QHD  و 4Kارائه شده‌اند. که به ترتیب دارای رزولوشن  1800 * 3200 و 3840 * 2160 پیکسل هستند. پیکسل‌ بالاتر به معنی جزئیات و عمق بیشتر تصویر است که هم‌زمان کارت گرافیک قوی‌تر و گران‌قیمت‌تری می‌طلبد.

برای سال 2018 تعدادی لپ‌تاپ به عنوان بهترین‌ها مختص بازی‌های کامپیوتری در بازار خرید و فروش لپ‌تاپ مشخص شده‌اند. یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ که در تمامی لیست‎‌های منتشر شده برترین‌ گزینه‌های سال 2018(اعم از لیست نشریه تلگراف، لیست Techradar، لیست مجله لپ‌تاپ و …) به چشم می‌خورد، ROG Zephyrus GX501 ایسوس است. زفیروس دارای جدیدترین گرافیک GTX 1080 انویدیا با ظرفیت ۸ گیگابایتی و طراحی Max-Q، پردازنده‌ نسل هفتم Intel Core i7 و سیستم سرمایش نوآورانه است. رزولوشن نمایشگر آن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل، وزن آن 2.25 کیلوگرم و ابعاد نمایشگر آن ۱۵.۶ اینچ است و با ضخامت ۱۶.۹ میلی‌متری در رده‌ باریک‌ترین و هم‌چنین کم سرو صداترین لپ‌تاپ‌های سری گیمینگ قرار می‌گیرد. کیبورد این لپ‌تاپ در قسمت جلویی آن تعبیه شده است. قیمت این لپ‌تاپ در سایت آمازون انگلیس، تا 2700 پوند هم اعلام شده است. خرید زفیروس در ایران چیزی حدود 12 میلیون و 700 هزار تا 14 میلیون و 500 هزارتومان هزینه می‌برد. لپ‌تاپ‌های گیمینگ عموما قیمت بالایی دارند. البته اگر از خیر کیفیت نمایشگر و ساخت و طراحی  منحصر به فرد زفیروس بگذرید، قیمت‌های پایین‌تری هم با کارت گرافیکی و پردازنده مشابه می‌توانید پیدا کنید.

زفیروس عموما به عنوان انقلابی در دنیای لپ‌تاپ‌های گیمینگ شناخته می‌شود.

وبسایت  engadget نوشته است که با ورود زفیروس به بازار، لپ‌تاپ‌های گیمینگ دیگر مثل گذشته نخواهند بود. سایت‌های Cnet و  Techradar به این لپ‌تاپ به ترتیب امتیاز4 و 5/4 از 5 داده اند. البته میانگین نظرات کاربران در سایت آمازون به نمره 2/3 هم رسیده است. برخی انتقادات از این لپ‌تاپ مربوط ارگونومیک ضعیف کیبورد و عمر باتری، استورج پایین آن است.

در نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی(CES) 2018، ایسوس با همکاری SKT T1 یکی از بزرگ‌ترین‌ تیم‌های گیمینگ در جهان ، لپ‌تاپ گیمینگ جدیدی را به دنیا معرفی کرد.

این لپ‌تاپ ROG Strix SKT T1 Hero نام دارد و مختص بازی‌های جنگی گروهی آنلاین نظیر League of Legends طراحی شده است. قیمت این لپ‌تاپ 1700 دلار تعیین شده است.

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle