Categories
اخبار رپورتاژ آگهی رپورتاژ آگهی برند های برتر حوزه دیجیتال رپورتاژ خرید و فروش

قیمت گوشی موبایل اپل گران اما پرطرفدار!

کم می‌فروشم اما گران» این هدفی است که اپل برای خود انتخاب کرده است.

بهتر است برای درک این موضوع، کمی به عقب برگردیم؛ زمانی که استیو جابز جرقه‌های اولیه شکل‌گیری این کمپانی را در ذهن خود روشن کرد. 41 سال از آن روز می‌گذرد؛ روزی که جابز برای پروراندن ایده خود به طبیعت پناه برد و هنگامی که بازگشت، تصمیم گرفت نام «اپل» را برای کمپانی خود برگزیند تا از این راه ادای دینی به طبیعت هم کرده باشد. در نهایت در سال 2006 گوشی‌های اپل با نام آیفون به بازار آمد و خرید و فروش گوشی موبایل اپل در کشورهای مختلف اعم از ایران امکان‌پذیر شد.

باید پذیرفت اپل گوشی ارزانی نیست، برخلاف سامسونگ که هدف جامعه آماری خود را همه اقشار قرار داد، آیفون تنها برای «بچه پولدارها» طراحی شد. با این حال اپل با ارائه محصولاتی با کیفیت و دوام بالا، نسل اسمارت فون‌ها را تغییر داد. چگونه؟ تنها کافی است نگاهی به محصولات سامسونگ قبل و بعد از ظهور آیفون بیاندازید. اپل، ابایی از قیمت بالای محصولات خود را ندارد، چرا که هم خلاقیت را از آن خود کرده است و هم رقیبی برای خود نمی‌بیند. هنوز بحث پیرامون ارجحیت یا عدم ارجحیت آیفون بر اندروید داغ است و این نشان می‌دهد اپل همچنان قدرت‌نمایی می‌کند و خود را پیش چشم هوادارانش خاص نشان می‌دهد. از سوی دیگر، «تفاوت» دلیل اصلی جلب توجه به این کمپانی است؛ «متفاوت فکر کن»، شعار اصلی اپل، خود مهر تاییدی است بر این ادعا. مدیران این شرکت هم متفاوت فکر می‌کنند. مثلا تنوع آیفون‌های موجود در بازار زیاد نیست و مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا شرکت اپل از محصول جدید خود رونمایی کند. اما در مقابل طراحان آیفون‌های جدید در تمام این دوران بیکار ننشستند و مشغول طراحی و ساخت هستند؛ شاید به همین دلیل باشد که اپل هیچ‌گاه رسوایی به بار نیاورده است. در سال 2017، این کمپانی به عنوان ارزشمندترین برند در جهان معرفی شد.

خرید و فروش گوشی موبایل اپل در ایران نیز مثل همه جاهای دنیا آمار زیادی به خود اختصاص داده و قیمت بالای آن، مانع این امر نشده است. تنها کافی است به سایت‌های آنلاین خرید و فروش مانند سایت دیوار مراجعه کنید. مزیت خرید از سایت دیوار، یافتن مدل‌های قدیمی است که با توقف تولید مواجه هستند. در واقع از این راه گزینه‌های بیشتری پیش روی خود خواهید دید، از مدل‌های پایین تا آیفون 8؛ می‌توانید قیمت‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید و حتی با صاحب قبلی آیفون گپ بزنید. یادتان نرود گوشی‌های موبایل اپل سخت جان‌تر از آنی هستند که با یک سال کارکردن، بی‌کیفیت شوند. به عنوان مثال در سایت دیوار، یک دستگاه گوشی آیفون 5 اس، با حافظه داخلی 16 گیگ، به قیمت 650 هزار تومان به فروش می‌رسد. در مقابل آیفون 8 پلاس 64 گیگابایتی در این سایت 3 میلیون و 900 هزار تومان به حراج گذاشته شده است. مزیت بعدی خرید و فروش گوشی موبایل اپل در سایت دیوار، مجهز بودن تعدادی از گوشی‌های کارکرده به گارانتی است. مثلا یک دستگاه آیفون 6 با حافظه داخلی 16 گیگ و گارانتی، در این سایت یک میلیون و 200 هزار تومان آگهی شده است.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle