Categories
اخبار رپورتاژ آگهی رپورتاژ خرید و فروش

قیمت خرید سیم کارت‌های میلیونی

از خرید و فروش سیم کارت‌های 12 میلیونی تا سیم‌کارت‌های 55 هزار تومانی در سایت دیوار

موبایل، یکی از ملزومات زندگی امروزی و پرکاربردترین وسیله الکترونیکی است. شما می‌توانید هر زمان که اراده کنید، گوشی هوشمند خود را بفروشید. اما درباره سیم کارت چطور؟ آیا خرید و فروش آن ریسک یا خطرهای امنیتی دارد؟ پاسخ کوتاه این است: بله، شما می‌توانید سیم کارت خود را بفروشید یا سیم کارت جدیدی بخرید. ساده‌ترین راه  خرید و فروش سیم کارت، آگهی در سایت دیوار است. اما پیش از معامله بهتر است چند نکته را بدانید.

سن انعقاد قرارداد طبق نظام حقوقی ما، 18 سال است و در این بین تفاوتی بین دختر یا پسر نیست؛ البته اگر یک نفر از طریق مراجعه به دادگاه گواهی رشد بگیرد، می‌تواند قرارداد حقوقی منعقد کند. خرید یا فروش سیم کارت نیز از این قاعده مستثنا نیست. حالا ممکن است بپرسید خیلی از افرادی که این روزها موبایل دارند، زیر 18 سال هستند؛ پس آن‌ها چگونه توانستند صاحب تلفن همراه شوند؟ در حقیقت، ولی قهری یا والدین آن‌ها، سیم کارت را به نام خودشان می‌خرند و در آینده آن را به فرزندشان انتقال خواهند داد. مدارک لازم برای خرید و فروش سیم کارت، داشتن کارت ملی برای اتباع داخلی یا داشتن گذرنامه برای اتباع خارجی است. کار برای شخصیت‌های حقوقی کمی متفاوت‌تر است. اگر مدیرعامل یک شرکت در راستای اهداف آن بخواهد سیم‌ کارتی به نام شرکت بخرد، باید سند ثبت و اظهارنامه مالیاتی آن را نیز ارائه دهد.

نکته مهم بعدی در هنگام خرید و فروش سیم کارت نحوه انتقال مالکیت آن است.

به صورت کلی، مال از نظر حقوقی به دو دسته منقول و غیرمنقول تقسیم می‌شود. مال منقول مالی است که قابلیت نقل و انتقال دارد و خرید و فروش تلفن همراه و ملزومان آن در زمره اموال منقول به شمار می‌رود. اموال منقول قابل صلح یا انتقال مستقیم هستند. بنابراین فرد می‌تواند با مراجعه به دفتر اسناد، شرکت مخابرات یا مراکز خرید و فروش سیم‌ کارت، با تنظیم سند نقل و انتقال، امضا و اثر انگشت آن را به فرد دیگری واگذار کند. تا زمانی که امتیاز تلفن همراه به ملکیت مشتری درنیاید، فروشنده همچنان مالک سیم کارت و مسئول حوادث متعاقبه خواهد بود.

خرید و فروش سیم کارت در سایت دیوار با قیمت‌های متفاوت و بعضا عجیبی صورت می‌پذیرد.

مثلا سیم کارت ثابت همراه اول کد 1 و نه چندان رند، به قیمت 5 میلیون و 300 هزار تومان در این سایت به فروش می‌رسد. هنگامی که با فروشنده آن تماس گرفتیم، مطلع شدیم 5 سال پیش همین سیم کارت را به قیمت یک میلیون تومان خریده و به قول خودش بعد از مدتی یک سیم کارت اعتباری استفاده کرده و این کد یک بلااستفاده مانده است. در مقابل، یک سیم کارت ثابت همراه اول کد 8، در سایت دیوار 680 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. فروشنده این سیم‌کارت می‌گوید صاحب یک مغازه موبایل فروشی است و از جزئیات چیزی نمی‌داند. عجیب‌ترین آگهی خرید و فروش سیم کارت در سایت دیوار، متعلق به خط 09123838361 است که قیمت آن، 12 میلیون تومان عنوان شده است. همچنین 09121111111 در دیوار 10 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle