Categories
اخبار خبر و رپورتاژ آگهی برند های برتر صنایع خودرو رپورتاژ آگهی رپورتاژ خرید و فروش

پنج نکته‌ای که باید قبل از خرید ماشین کارکرده به آن توجه کنید

خیلی‌ها فکر می‌کنند ماشین را باید صفر خرید چون مطمئن است، کلاه سرت نمی‌رود و هنوز به عیب و خرج نیفتاده و اگر هم عیبی داشت سریع نمایندگی را خبر می‌کنی و او موظف است که ماشینت را به رایگان روبه‌راه کند. اما دانستن نکات خیلی جزئی و آسان این اعتماد به نفس را در شما ایجاد می‌کند .

برای خرید ماشین کارکرده هم اقدام کنید و از خرید خود مطئمن باشید.

ماشین کارکرده این خوبی را دارد که به اصطلاح از قیمت اولیه‌اش افتاده و می‌توان با خیال راحت آن را خرید و فروش کرد.

1- یکسری نکات را فروشنده باید برای شما روشن کند. اینکه چندوقت از ماشین استفاده کرده؟ چندکیلومتر رانده؟ ( البته بعضی فروشندگان کیلومتر شمار ماشین را دستکاری می‌کنند) ماشین تصادفی داشته؟ چه تعمیراتی روی آن انجام گرفته و چه قطعاتی تعویض شده؟ البته واضح است که نباید به پاسخ این سوالات بسنده کرد. باید آن را با یک مکانیک مطمئن درمیان گذاشت و از او خواست ماشین را بررسی دقیق‌تری کند.

2- – یکی از قلق‌های تشخیص اینکه آیا ماشین تصادف جدی داشته یا به خاطر همین تصادف رنگ جدید یا بتونه‌کاری شده، استفاده از آهن‌رباست. اگر آهن‌ربا به قسمت‌های زیادی از ماشین نچسبد نشان دهنده این است که ماشین رنگ‌خوردگی و بتونه‌کاری وسیعی دارد و باید از خرید آن اجتناب کرد. زیر نور مستقیم خورشید هم می‌شود پی به جاهایی از بدنه برد که به تازگی رنگ شده‌اند و رنگ کارخانه را ندارند.

3- یکی از نکات مهم در خرید ماشین کارکرده رعایت اصول انتقال سند و تعویض پلاک است. برای تعویض پلک شخصا با فروشنده مراجعه کنید و از جانب او وکالت‌نامه‌ای نپذیرید چون احتمال دارد فروشنده ممنوع‌المعامله باشد و در این صورت وکالت‌نامه از درجه اعتبار ساقط می‌شود.  توصیه دیگر این است که از نوشتن قولنامه دستی و خارج از محضر بپرهیزید. مدارکی که برای معامله لازم است، جز اوراق هویت دوطرف معامله، این موارد را شامل می‌شود: کارت شناسایی ماشین، کارت بیمه مدت‌دار، معاینه فنی مدت‌دار، قولنامه ماشین، سند معتبر مالکیت قانونی ماشین، کارت سوخت، برگ خلافی به تاریخ معتبر، کارت گارانتی، برگه مشخصات فنی و دفترچه کارخانه تولیدکننده.

4- نگفته پیداست که همه‌جای ماشین را باید چک کنید، به صدای موتور گوش دهید که صدای غیرعادی نداشته باشد، ترمز‌ها را کنترل کنید که فرز و سالم باشند، دودی که از اگزوز خارج می‌شود نباید سیاه و آبی باشد. فرمان ماشین باید تنظیم باشد، هنگام عبور از مانع نباید ماشین تکان شدید بخورد و صدا کند که این نشانه ایراد در سیستم کمک فنر آن است. موتور را بررسی کنید که روغن‌کاری جدید یا لحیم نشده باشد چون در این صورت نشان از تعمیری بودن آن می‌دهد. لاستیک‌ها را هم بررسی و به تاریخ آن دقت کنید.

5- توصیه نهایی این است که حتی المقدور از دلال‌ها ماشین نخرید. امروزه با وجود سایت‌هایی چون دیوار که فروشنده آگهی ماشین را بی‌واسطه در آن می‌گذارد، پیدا کردن فروشنده‌ واقعی که مالک خودرو است و برای خرید ماشین کارکرده خود قیمتی منصفانه به شما پیشنهاد می‌کند اصلا کار سختی نیست.

 

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle