Categories
اخبار برترینها خبر و رپورتاژ آگهی برند های برتر ارائه دهنده انواع خدمات مقالات رپورتاژ آگهی ویرلن

شما کدام قالب ووکامرس یا EDD را برای فروشگاه فایل مناسب می دانید؟

اگر قصد فروش محصولات دیجیتال مانند افزونه ها، قالب ها، PDF، کتابهای الکترونیکی، فایلهای صوتی، فیلم و غیره را دارید باید یک فروشگاه محصولات دیجیتال راه اندازی کنید. در وب سایت های وردپرسی معمولا وقتی صحبت از راه اندازی فروشگاه آنلاین می شود افزونه WooCommerce اولین گزینه برای راه اندازی فروشگاه است. علاوه بر افزونه ووکامرس پلاگین های دیگری نیز وجود دارد، یکی از پرفروش ترین آنها افزونه ها Easy Digital Downloads یا EDD است. این پلاگین برای طراحی فروشگاه محصولات مجازی طرفداران زیادی دارد. هر دو افزونه راه حل های عالی برای فروش فایل و محصولات دیجیتال هستند. بنابراین قبل از خرید قالب فروشگاهی خود کمی صبر کنید ببینیم این دو افزونه WooCommerce و Easy Digital Downloads هرکدام چکار می کنند؟

افزونه ووکامرس چیست؟

پلاگین ووکامرس یکی از بهترین و محبوب ترین افزونه های وردپرس برای راه اندازی فروشگاه آنلاین است. بیش از 44٪ از کل فروشگاه های آنلاین (فروش کالاهای فیزیکی و مجازی) توسط افزونه WooCommerce طراحی شده اند. یکی از مهمترین مزایای فروش فایل با استفاده از کتابخانه اسناد WooCommerce این است که به شما امکان می دهد محصولاتی با فرمت های متفاوت بفروشید.

تعداد نصب این افزونه از مخزن وردپرس 5 میلیون نصب فعال است. پلاگین ووکامرس در سال 2011 توسط Automattic که وردپرس را نیز پشتیبانی می کند، منتشر شد. سایر ویژگی های این افزونه شامل موارد زیر است:

  •  پشتیبانی و توسعه به طور مداوم
  • به 50 زبان ترجمه شده است.
  • در اصل برای فروش محصولات فیزیکی است ولی امکان فروش محصولات دیجیتال را هم فراهم کرده است.
  • دارا بودن بیش از 1000 افزونه وردپرس برای تقویت قابلیت ها و افزودن ویژگی های جدید
  • قالب های زیادی برای آن تعریف شده است.
  • جامعه بزرگی از توسعه دهندگان از این افزونه حمایت می کنند.
  • از افزونه های درگاه پرداخت کاملا پشتیبانی می کند.

تعداد نصب افزونه ووکامرس

افزونه Easy Digital Downloads چه کاربردی دارد؟

سلام به ساده ترین راه فروش محصولات دیجیتال با وردپرس

این شعار افزونه ایزی دیجیتال دانلود است. پلاگین Easy Digital Downloads یا EDD یکی دیگر از افزونه های محبوب وردپرس است که در ساخت فروشگاه های حاوی کالای مجازی و دیجیتال تخصص دارد. بیشتر افراد از این افزونه برای فروش محصولات قابل بارگیری مانند نرم افزار، کتاب های الکترونیکی، فایل های صوتی و اسناد استفاده می کنند. پلاگین EDD تاکنون بیش از 2 میلیون نصب فعال داشته است. این پلاگین در عین حال که جمع و جور است اما کامل هم هست و امکانات لازم برای راه اندازی فروشگاه فایل را فراهم کرده است. امروزه پلاگین EDD به عنوان یکی از بهترین انتخاب ها در بین فروشندگان برای فروش محصولات دیجیتالی در نظر گرفته می شود زیرا به صورت تخصصی برای فروش فایل و محصولات دیجیتال ساخته شده است.

ویژگی های افزونه Easy Digital Downloads:

  • ترجمه شده به 10 زبان زنده دنیا
  • فرآیندهای فروش کالاهای دیجیتال بصورت آنلاین را آسان کرده است
  • بیش از 300 افزودنی برای EDD وجود دارد.
  • قالب های زیادی از وردپرس برای این افزونه موجود است.
  • با  افزونه های درگاه های پرداخت ایرانی نیز سازگار است.
  • در تحلیل و پیگیری فروش بسیار متنوع است.
  • قابلیت بارگیری سریع محصولات را برای خریدارن فراهم کرده است.
  • امکان استفاده از افزونه های لایسنس نرم افزار را فراهم کرده است.
  • با داشتن افزونه مناسب می توانید محصولات فیزیکی را نیز به فروش برسانید.

تعداد نصب افزونه Easy Digital Downloads

کدام افزونه WooCommerce و Easy Digital Downloads بهتر است؟

در ابتدا یک توضیح بسیار کوتاه از تفاوت این دو افزونه فروشگاه ساز ارائه می کنیم، سپس به سوالاتی پاسخ می دهیم که باید قبل از انتخاب قالب فروش فایل یکبار آنها را در ذهن خود مرور کنید.

توسعه دهندگان پلاگین EDD این افزونه را فقط به منظور فروش محصولات دیجیتال ایجاد کرده اند اما افزونه ووکامرس برای فروش محصولات فیزیکی و دیجیتال طراحی شده است. افزونه EDD از نظر فروش محصولات دیجیتالی قابل دانلود نسبت به WooCommerce کاربر پسندتر است. می توانید یک فروشگاه ایجاد کنید و انواع نرم افزارهای قابل بارگیری را بدون هیچ گونه بی نظمی، بدون نیاز به حمل و نقل و زمان انتظار ارائه دهید. می توانید محصول خود را با توضیحات بهتر، به دلیل فضایی که در اختیار دارید تکمیل کنید و بازدید کنندگان شما می توانند به ثبت نظراتشان بپردازند. هر دو افزونه از پشتیبانی بسیار خوبی برخوردارند و مدام توسط توسعه دهندگان در حال بروز رسانی هستند.

راست چین با بیش از 700 قالب ووکامرسی بالاترین تنوع قالب های فروشگاهی وردپرس و فروش فایل دیجیتالی را به خود اختصاص داده است. بهترین قالب بر اساس نیاز هر فرد متفاوت خواهد بود. اما با مشاهده ویژگی و دموی پوسته های فروشگاهی ایرانی و یا اورجینال تم فارست می توانید مواردی که مطابق نیازمندی ها و سلیقه شماست را انتخاب کنید. انواع قالب فروشگاهی با طراحی های جذاب در دسترس کاربران وردپرسی قرار گرفته است.

بهترین قالب های وردپرس فروش فایل با کدام افزونه سازگار هستند؟

قالب های فروش فایل که با افزونه edd یا ووکامرس سازگار هستند، گزینه بسیار خوبی برای سایت های دانلودی و فروش هستند. چرا که این امکان فروشگاهی بسیار جذاب نیازی به اطلاعات پستی و یا هر نوع اطلاعاتی که برای کالاهای فیزیکی مورد نیاز است ندارد. بلکه براحتی امکانی برای کاربران فراهم میکند تا در کمترین زمان و اطلاعات محدود، به نیاز اطلاعات خود دست یابند و لینک محصول را دانلود کنند یا خدمت مودر نظر را دریافت کنند. قالب های فروش فایل با تنوع بسیار زیادی و طراحی های جذاب در راست چین عرضه می شوند.

کدام یک از افزونه های فروشگاهی EDD و ووکامرس قابلیت توسعه بیشتری دارند؟

5،600 افزونه WooCommerce در WordPress.org موجود است، در مقایسه با 600 افزودنی برای Easy Digital Downloads. همچنین، 2700 افزونه WooCommerce در CodeCanyon در مقایسه با 300 افزودنی EDD موجود است.

این اعداد الزاما به این معنا نیست که کدام افزونه فروشگاهی وردپرس بهتر است؛ زیرا ممکن است با تعداد محدودی از افزونه های کاربردی نیاز شما برطرف شود.

کدام افزونه سازگاری بیشتری با درگاه های پرداخت ایرانی دارد؟

تنوع درگاه های پرداخت ووکامرس از افزونه edd بیشتر است. اما برای هر دو افزونه درگاه های پرداخت معتبری طراحی شده است.

عملکرد کدام افزونه فروشگاه ساز بهتر است؟

یکی از معیارهای بسیار مهم از نظر کاربران و حتی موتورهای جستجو سرعت لود سایت است. افزونه ایزی دیجیتال دانلود برای فروشگاه های مجازی بهینه شده است، به عنوان مثال، یک نمونه از سایت های ساخته شده زیر 600 میلی بارگزاری می شود. بنابراین، اگر تنها به فروش محصولات مجازی مشغول هستید افزونه EDD برای اینکار بهینه شده در صورتیکه ووکامرس تقریبا همه کاری را انجام می دهد. بیایید یک مقایسه بین افزونه ووکامرس و EDD  انجام دهیم.

بدون بهینه سازی، بعد از نصب ووکامرس بارگزاری در 774 میلی ثانیه و 8 اسکریپت لود شده است.

اسکریپت های افزونه ووکامرس

اما ایزی دیجیتال دانلود در 717 میلی ثانیه با تنها 2 اسکریپت لود شد. که نهایتا 7.36% کاهش داشتیم.

اسکریپت های افزونه ایزی دیجیتال دانلود

هرچند هر دو افزونه در صورت بهینه سازی می توانند سریعتر لود شوند. افزونه های بسیار زیادی در اینباره برای وردپرس منتشر شده اند اما هر کدام با یک نقطه ضعفی کنار گذاشه شده اند. افزونه WP Rocket که در زبان فارسی به افزونه موشک معروف شده است همه ی ابزارهایی که می تواند در بهینه کردن وبسایت شما مفید باشد یکجا جمع شده است. استفاده از افزونه ROCKET در وب سایت های وردپرسی می تواند موثر واقع شود و زمان بارگزاری را کاهش دهد.

پس اگر بدنبال سادگی، سرعت و سهولت کار کردن هستید اینبار برگ برنده در دست EDD است.

در نهایت، پاسخ صحیحی برای مقایسه بین  افزونه WooCommerce و Easy digital download وجود ندارد. به هر دلیلی هر پلتفرم می تواند محبوب باشد. هر دو آنها فوق العاده خوب طراحی شده اند و هم دارای افزودنی های زیادی هستند که فروشگاه فروش فایل ک شما را قدرتمند می کنند. در نهایت، تصمیم شما به آنچه از فروشگاه آنلاین خود نیاز دارید بر می گردد.

اما به طور کلی، برای دانستن اینکه کدام یک از این دو افزونه فروش فایل برای فروش فایل یا محصولات دیجیتال از ویژگی های قوی تری برخوردار است می توانید به 2 سوال مهم زیر پاسخ دهید:

  1. تمرکز اصلی فروش در فروشگاه الکترونیکی شما چیست؟ محصولات فیزیکی یا دیجیتال؟
  2. اگر محصولات شما دیجیتالی است، آیا احتمال می دهید که محصولات خود را به صورت فیزیکی نیز ارائه کنید؟

اگر پاسخ شما به موارد بالا بله است، پس شاید WooCommerce بهترین انتخاب باشد زیرا برای هر دو مورد طراحی و ساخته شده است. به عبارتی انعطاف پذیری و قابلیت توسعه فروشگاه بدلیل افزونه های ووکامرس بیشتر است. اما اگر محصولات شما صرفا دیجیتالی است افزونه edd احتمالا گزینه مناسب تری است. این افزونه های فروشگاهی، شامل طیف تقریبا گسترده ای از افزونه های فروش فاکتور، چند فروشندگی، پیشنهاد ویژه، درگاه های پرداخت و … می شوند. به عنوان مثال افزونه های چند فروشندگی به شما کمک میکند تا فروشگاه خود را به یک ابر بازار اینترنتی نظیر آمازون یا ای بی تبدیل کنید. یعنی هم جنس خود را به فروش برسانید و هم اجناس بقیه فروشندگان را بفروشید. همه این قابلیت ها را در https://www.rtl-theme.com/category/wordpress-plugin/woocommerce/ می توانید بیابید.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle