Categories
اخبار رپورتاژ آگهی برند های برتر حوزه دیجیتال رپورتاژ خرید و فروش

فوت و فن‌های خرید حرفه‌ای هدفون را بشناسید

موسیقی و صدا بیشتر از آنچه که ما بتوانیم تصور کنیم، روی ما تاثیر می‌گذارد. نت‌ها و آواها از گوش وارد مغز ما می‌شوند؛‌ اما روی تمام بدن جاری می‌شوند.

مسلما صدای واضح و خالص چیزی است که هر کسی از یک موسیقی خوب انتظار دارد. شفافیت صدا روی لذتی که ما از شنیدن صداها می‌بریم تاثیر زیادی دارد. تنها یک نویز و اختلال می‌تواند تمام این لذت را تحت تاثیر قرار دهد. وضوح یک موسیقی یا صدا در ابتدا به تجهیزات ضبط و نوع تدوین بستگی دارد. اگر در مرحله‌ی ضبط  همه چیز خوب پیش رفته باشد، در مرحله‌ی خروجی، کیفیت صدا به وسیله‌ی پخش وابسته است.

وسیله‌ی پخش شما می‌تواند یک بلندگو یا وسیله‌ی شخصی‌تری مثل هدفون یا هدست باشد. هدفون‌ یکی از بزرگترین نعمت‌ها برای دوست داران موسیقی، فیلم‌بازان، گیمرها، طرفداران کتاب‌های صوتی و شنوندگان پادکست است. به کمک یک هدفون صدا همه جا با ما است و لزومی ندارد سلیقه‌ی خودمان را به کسی تحمیل کنیم یا موزیک مورد علاقه‌ی کسی را گوش دهیم.

کاربرد هدفون برای شما چیست؟

خرید هدفون با انتخاب بین هدفون‌هایی که داخل گوش می‌روند و هدفون‌هایی که روی سر قرار می‌گیرند شروع می‌شود. این موضوع کاملا به کاربری مورد نظر شما مربوط می‌شود؛‌ اما اگر می‌خواهید از این هدفون برای دویدن استفاده کنید،‌ دقت کنید که هدفون‌هایی که داخل گوش قرار می‌گیرند، برای این کار مناسب‌تر هستند؛ البته در بازار مدل‌های مختلفی برای ورزشکاران طراحی شده است. اگر هیچ کدام از این مدل‌ها نظر شما را جلب نکرد، می‌توانید سراغ هدفون‌های داخل گوش بی سیم محصول شرکت اپل بروید و یا از هدفون‌هایی که دور گردن قرار می‌گیرند استفاده کنید.

تست صدا بگیرید

بهترین راه برای اطمینان از خرید یک هدفون، گرفتن تست صدا است. برای این کار نیاز به تخصص خاصی ندارید. تنها باید مطمئن شوید که صدا هیچ نویزی ندارد و کاملا شفاف و واضح به گوش شما می‌رسد. برای یک لحظه صدا را بلند کنید. یکی از ویژگی‌های هدفون‌های مرغوب این است که زمانی که صدا تا انتها بلند است، از کیفیت آن کاسته نمی‌شود و شما هیچ نویز یا اختلالی را در صدا نمی‌شنوید. برخی از هدفون‌ها نویزگیز دارند و حتی اگر صدا با کیفیت ضبط نشده باشد با فیلترهای خود نویزهای آن را کم می‌کنند.

محدوده‌ی فرکانس را چک کنید

محدوده‌ی فرکانسی که هدفون قادر به پخش آن است را از روی جعبه یا دفترچه‌ی راهنما بررسی کنید. دامنه‌ی گسترده‌تر نشان می‌دهد که شما قادر به شنیدن قسمت‌های بیشتری از یک صدا هستید. پیشنهاد ما محدوده‌ی ۱۰ هرتز تا ۲۵ هزار هرتز است.

صدا را زیاد بلند نکنید

اگر در محیط‌های عمومی رفت و آمد می‌کنید، بهتر از صدای موزیک خود را زیاد بلند نکنید. درست است که هدفون به شما یک فضای شخصی می‌دهد؛ اما کیفیت صدای برخی هدفون‌ها به اندازه‌ای است که مزاحم دیگران می‌شود. شاید فردی که در متروی ساعت ۸ صبح به خاطر شلوغی در کنار شما ایستاده است، علاقه‌ای به شنیدن آهنگ‌های متال نداشته باشد.

نکته: گران بودن یک هدفون به معنی کیفیت بالای آن نیست. خرید و فروش لوازم الکترونیکی به تحقیق نیاز دارد. با کمی تلاش می‌توانید هدفونی با کیفیت بالا و قیمت مناسب بخرید.

برای مقایسه‌ی قیمت هدفون‌های مختلف سری به سایت دیوار بزنید و آگهی‌ها خرید و فروش هدفون را بررسی کنید.

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle