Categories
اخبار برترینها خبر و رپورتاژ آگهی برند های برتر ارائه دهنده انواع خدمات

صادرات و درآمد دلاری در 3 مرحله [نخستین ثبت]

این روزها در مملکت مان با این شرایط بد اقتصادی که همه ما شاهد آن هستیم، شاید صادرات کالا یا خدمات به خارج از کشور بتواند هم به بهبود اوضاع مملکتی و هم به بهبود شرایط اقتصادی خودمان کمک کند.

صادرات یکی از روش هایی است که می توان برای مملکت ارز آوری داشته باشد که این ارز آوری باعث تقویت بنیه ملی و در نتیجه بهبود شرایط اقتصادی خواهد شد.

در تمامی کشور ها دولت ها توجه ویژه ای به صادرات کرده و با در نظر گرفتن برخی تشویق ها باعث می شوند که افراد فعال در حوزه صنعت و فعالیت های خدماتی به فعالیت های صادراتی روی آورند.

حال در این مقاله می خواهیم 0 تا 100 صادرات تا کسب درآمد دلاری را در 3 مرحله کوتاه و به اختصار توضیح دهیم.

 

مرحله 1 – ثبت شرکت در ایران

همانطور که همه می دانیم لازمه شروع هر فعالیت اقتصادی در هر کشوری، رعایت پیشنیاز های حقوقی آن است.

در ایران نیز این قاعده مستثنی از بقیه کشور ها نبوده و برای شروع فعالیت اقتصادی می بایست اقدام به ثبت شرکت نمایید.

ثبت شرکت به اختصار یعنی شما با همراه حداقل 1 یا 2 نفر به عنوان شریک تان گرد هم آیید و شرکتی را به جهت شروع فعالیت اقتصادی به ثبت برسانید تا بعد از آن پس از طی چند مرحله دیگر بتوانید کالا یا خدمتی را به خارج از کشور صادر نمایید.

در کلیه امور ثبتی لازم است تا کارها را به مجموعه ای معتبر و باسابقه بسپارید تا بعدا دچار مسائل حقوقی نشوید.

مجموعه ثبتی نخستین با سالها تجربه و یکی از باسابقه ترین مجموعه های ثبتی ایران مورد توجه بسیاری از برند ها و مدیران شرکت های خصوصی و دولتی در ایران می باشد.

پس از ثبت شرکت می بایست نسبت به دریافت دفاتر پلمپ،کد اقتصادی، گواهی ارزش افزوده و کارت بازرگانی جهت مبادرت به امر صادرات و واردات اقدام نمایید که می توانید در این زمینه ها از همان مجموعه ای که امورات ثبتی خود را به آن سپردید درخواست مشاوره نمایید.

 

مرحله 2 – ثبت برند

در مرحله اول پس از اینکه شرکت تان را به ثبت رساندید می بایست  جهت حفاظت از نام محصول یا خدمتی که عرضه می کنید برند تان را نیز ثبت نمایید.

ثبت برند قطعا برای آینده محصول یا خدمتی که ارائه می دهید بسیار مهم بوده زیرا باعث می شود که شخص دیگری نتواند از نامی که برای محصول یا خدمت تان انتخاب کرده اید سوء استفاده نماید.

مثلا فرض کنید شرکتی که نوشابه کوکاکولا را تولید می کند، برند کوکاکولا را ثبت نکرده باشد. (در اینجا نام برند، محصول کوکاکولا است)

اگر برند کوکاکولا برای شرکتی که کوکاکولا را عرضه می کند ثبت نشده باشد، شخص یا شرکت دیگری می توانید آن برند را به نام خود ثبت کند و محصولی مشابه را به نام کوکاکولا به بازار عرضه نماید.

لازم به ذکر است که اگر در نظر داشته باشید تا برند مورد نظر شما در همه کشور ها محافظت شود و هیچ شخص یا شرکتی در هیچ کجای دنیا نتواند آن را ثبت نماید، می بایست برند خود را به صورت بین المللی یا مادرید ثبت نمایید ولی لازمه ثبت مادرید، ثبت برندتان در ایران می باشد، سپس می توانید برند تان را بین المللی ثبت نمایید.

 

مرحله 3 – ثبت شرکت در خارج از ایران

پس از انجام دادن 2 مرحله بالا ، مرحله آخر برای شروع یک فعالیت اقتصادی فراکشوری ثبت یک شرکت در خارج از ایران می باشد که بتوانید مبادرت به فعالیت اقتصادی در خارج از مرزها نمایید.

بسیاری از شرکت های خارجی به دلیل شرایط فعلی سیاسی و اقتصادی ایران مایل به فعالیت مستقیم با ایران نیستند لذا می بایست برای تسهیل امور و اطمینان خاطر شرکای تجاری خارجی تان یک شرکتی در خارج از ایران به ثبت برسانید تا با شرکت هایی در دیگر کشور های دنیا به راحتی بتوانید مراوده تجاری داشته باشید.

البته باید مساله راحتی رفت و آمد به کشوری که می خواهید در آن شرکت ثبت نمایید و بعضی فاکتور های دیگر را نیز مد نظر قرار دهید.

این روزها ثبت شرکت در ارمنستان ، گرجستان، آذربایجان و ترکیه به دلیل راحتی رفت و آمد ، عدم نیاز به ویزا و یا راحتی دریافت ویزا مورد توجه بسیاری از ایرانیان می باشد که شما نیز می توانید موقعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این کشور ها را بررسی نموده و در نهایت یک شرکت خارجی برای ارتباطات خارجی تان ثبت نمایید.

مثلا شرکتی را تصور نمایید که در ایران در زمینه طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ مشغول است می خواهد با شخص یا شرکتی آمریکایی وارد مذاکره و شروع فعالیت اقتصادی شود، از آنجائیکه که در شرایط فعلی امکان فعالیت مستقیم اقتصادی با ایران وجود ندارد، اگر این مجموعه شرکتی در ارمنستان نیز داشته باشد، می تواند توسط آن شرکت ارمنی که دارد با شرکت آمریکایی وارد مذاکره و عقد قرارداد شود و سپس درآمد حاصله را به ایران منتقل نماید.

 

لذا پس از طی 3 مرحله ثبت شرکت در ایران، ثبت برند محصول یا خدمت تان و ثبت یک شرکت در خارج از ایران، مقدمات و پیشنیاز های حقوقی صادرات واردات را فراهم کرده اید و پس از آن می توانید به راحتی محصول یا خدمات تان به شرکتی که در خارج از ایران ثبت کرده اید منتقل نمایید و از آن کشور به دیگر نقاط دنیا عرضه نمایید و در آمد دلاری داشته باشید.

 

در تمامی این مراحل لازم است تا امورات را با آگاهی کامل از مسائل حقوقی داخل ایران و خارج از ایران انجام دهید تا در آینده دچار مسائل حقوقی نشوید.

در صورت نیاز به مشاوره می توانید ضمن بازدید از وبسایت نخستین ثبت به نشانی  www.nokhostinsabt.com و مشاوره آنلاین با کارشناسان با شماره های ویژه 02188881235 و 02188881245 نیز تماس حاصل نمایید.

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle