Categories
اخبار رپورتاژ خرید و فروش

شغل‌های درآمدزا با استفاده از تلفن‌های همراه

گوشی‌های هوشمند این روزها به بخش جدایی ناپذیر زندگی ما تبدیل شده است.

ما از آن‌ها برای برقراری ارتباط، گرفتن عکس و فیلم، ذخیره اسناد در حافظه و مهم‌تر از همه، استفاده از اینترنت استفاده می‌کنیم. خرید و فروش موبایل، روش‌های ارتباط را تغییر داده‌اند؛ طبق تحقیقی که درباره تاثیرات اجتماعی تلفن همراه در دانشگاه ملی استرالیا انجام شد، 90 درصد پاسخ‌دهندگان، گوشی‌های هوشمندشان را مهم‌ترین وسیله زندگی خود توصیف کردند. نیمی از آن‌ها احساس می‌کردند موبایل‌هایشان به آن‌ها کمک می‌کند تا زندگی کاری و خانوادگی خود را متعادل سازند و از سوی دیگر احساس امنیت داشته باشند. این تحقیق همچنین نشان داد بیش از 60 درصد تماس با پلیس استرالیا از تلفن‌های همراه گرفته شده است.

در کشور ایران نیز گوشی‌های هوشمند با قابلیت‌های مختلف توانست به یکی از اصلی‌ترین موارد خرید و فروش لوازم الکترونیکی تبدیل شود. نباید گمان کرد تمام رسالت گوشی‌های موبایل در ایران، تغییر روش‌های ارتباطی یا آشنا کردن با دنیای دیگری بود. امروزه همین تلفن‌های همراه، منبع درآمد، بروز ایده‌ها و خلاقیت‌های افرادی شده است که تا سال‌ها پیش رویای آن را در سر می‌پروراندند. استارت آپ ها در حوزه کسب و کارهای کوچک و بزرگ جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند که بر پایه فناوری کار می‌کنند. در واقع استارت آپ‌ها با استفاده از از موبایل، تکنولوژی و اینترنت کار خود را پیش برده‌اند.

از اسنپ شروع می‌کنیم؛

این اپلیکیشن جزو اولین استارت‌ آپ‌هایی بود که توانست به سرعت در میان نرم‌افزارهای تلفن‌های همراه ایرانیان جا خوش کند. رانندگان اسنپ که هر روز بیشتر از قبل می‌شوند، از درآمد خود ناراضی نیستند. یکی از آن‌ها می‌گوید:« زمانی که بازنشسته شده بودم، مدام با خودم فکر می‌کردم چگونه می‌توانم خانه‌نشین شوم. تا اینکه از طریق یکی از اقوامم با اسنپ آشنا شدم، ثبت نام کردم و حالا یک راننده هستم که خودم آقای خودم هستم. هر وقت بخواهم سرکار می‌روم و هر وقت نخواهم در خانه استراحت می‌کنم.» طبق نظراتی که رانندگان اسنپ داشتند، به نظر می‌آید هر راننده می‌تواند تا 4 میلیون تومان درآمد داشته باشد.

تپسی، رقیب سرسخت اسنپ، در جاهایی توانسته است گوی سبقت را از آن بگیرد.

مثلا کارشناسان تپسی با محاسبه قیمت اسنپ، در همان مسیر مشابه 500 الی 2 هزار تومان قیمت خود را کاهش داده‌اند. نکته جالب توجه این است که یک راننده می‌تواند هم عضو خانواده اسنپ شود، هم عضو خانواده تپسی. الوپیک یا همان پیک موتوری اینترنتی از دیگر استارت آپ‌های موفق در حوزه حمل و نقل اینترنتی در ایران است.

یکی از فروشندگان تلفن همراه می‌گوید طی چند ماه اخیر آمار خرید و فروش موبایل به دلیل کسب و کارهایی که با گوشی‌های هوشمند صورت می‌گیرد، بالاتر رفته است.

اپلیکیشن اسنپ، تپسی یا الوپیک ویژه رانندگان نیاز به گوشی موبایلی با ویژگی‌های منحصر به فردی ندارد. تنها به یک تلفن همراه و نصب نرم افزار ویژه رانندگان بر روی آن نیاز است.

جهت اطلاع از قیمت گوشی‌های هوشمند می‌توان به سایت‌های آنلاین خرید و فروش موبایل مانند دیوار مراجعه کرد.

مثلا یک موبایل آیفون 6 اس کارکرده در این سایت یک میلیون و 650 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین یک گوشی موبایل گلکسی آ7 در مدل سامسونگ یک میلیون و 550 هزار تومان در این سایت به فروش می‌رسد. اگر هم به دنبال موبایل آکبند زیر یک میلیون تومان هستید، یک تلفن همراه سی 7 به قیمت 930 هزار تومان از این سایت می‌توانید خریداری کنید.

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle