Categories
اخبار برترینها خبر و رپورتاژ آگهی برند های برتر گردشگری رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری تفریح

چند نکته درباره سفر با هواپیما و آژانس‌های مسافرتی

امروزه زمانی که برای رزرو بلیط هواپیما به دفاتر خدمات هواپیمایی مراجعه می کنید، با انواع قیمت های مختلف بلیط مواجه می شوید؛ تفاوت این قیمت ها به خاطر نوع و کیفیت خدمات ارائه شده توسط شرکت های هواپیمایی بر اساس بازاریابی و هدف گیری دقیق مشتریانشان و البته بودجه و میزان درآمد و سطح علایق و دیگر عوامل موثر در چیدمان و انتخاب این بسته های پیشنهادی است. در مقاله ای که امروز برای شما آماده شده است به معرفی نکاتی درباره سفر با هواپیما خواهیم پرداخت.

شرکت های خدمات هوایی با کرایه کردن و اجاره هواپیماها و یا تنها تعداد مشخصی از صندلی های آن و در بعضی موارد اجاره کامل هتل و یا تعدادی از اتاق های آن اقدام به ارائه انواع تورهای مسافرتی می کنند که از سوی شرکت های هواپیمایی و مدیران هتل‌ها به عنوان چارتر دهنده و همچنین موسسات جهانگردی و توریستی به عنوان چارتر کننده، صورت می پذیرد.

هدف اصلی از انجام این کار تنها برای ارائه پکیج های مسافرتی و رفاهی با قیمت های مختلف است. بطور کلی این پروازها بنا به سفارش چارتر کننده در بعضی از خطوط هوایی صورت می گیرد که این مورد بیشتر در ایام تعطیلات نوروز و همچنین تعطیلات بلندمدتی مثل ایام طولانی تابستان بیشتر از همیشه مشاهده می شود. شمار زیادی از این نوع پروازها به مقاصد پر ترافیکی مثل دبی و استانبول صورت می گیرد.

 

انواع چارترهای هواپیما

  • چارتر یا اجاره‌ی کامل هواپیما (Full Charter)

چارتر کننده تمام صندلی ها یک پرواز را در مسیرهای مشخص و برای دوره‌ای معین اجاره می‌کند.

  • اجاره‌ی صندلی‌‌های هواپیما (Seat Charter)

چارتر کننده تعدادی از صندلی یک پرواز را در مسیری مشخص و برای دوره ای معین اجاره می دهد.

البته این گونه پروازها همراه با منفعت های بسیار خود دارای معایب زیادی نیز از جمله ریسک ناشی از پر یا خالی بودن پرواز که مستقیما متوجه چارتر کننده بوده و در هر شرایطی چارتر دهنده پول بلیط صندلی را به صورت کامل دریافت می کند هم هستند.

۲نکاتی درباره سفر با هواپیما

این حرف به معنای سلب مسئولیت ایرلاین ها نیست، چراکه هنوز هم مسئولیت حمل و نقل داخلی و بین المللی اشخاص، وسایل و همچنین بروز مشکلات از جمله تاخیر در پرواز، گم شدن بار مسافر، لغو پرواز و حوادث غیر مترقبه برای مسافران بر عهده آن هاست.

هنگامی که آژانس های مسافرتی اقدام به خرید چارتر می کنند، در واقع آن پرواز را برای مدت زمان مشخصی در اختیار دارند؛ اینجاست که آژانس های مسافرتی تلاش می کنند تا صندلی ها و یا اتاق چارتر شده خود را در اولین اقدام با درصد سود اندک، البته همراه با اطلاع رسانی قبلی به فروش برسانند. شرکت های خدماتی در بعضی از موارد برای جلوگیری از ضرر مجبور به فروش این خدمات و بلیط های خود حتی به قیمت های پایین می شوند؛ مثلا ممکن است بتوانید بسته های مسافرتی تور کیش را از طریق چارتر با قیمت استثنایی ۱۲۰ یا ۱۴۰ هزار تومان همراه با اقامت شبانه در هتل، چند گشت تفریحی و حتی یک وعده غذایی بخرید!

استفاده از پرواز های چارتر برای مسافران در ماه های کم مسافر چندان مقرون به صرفه نیست و قیمت های آن تفاوت چندانی با قیمت بلیط های سیستمی همان پرواز ندارد!

لازم بذکر است در زمان هایی مانند نوروز و تابستان که تقاضای برای سفر افزایش پیدا می کند، کلیه سرویس ها و آژانس های ارائه دهنده خدمات گردشگری از ایرلاین ها گرفته تا آژانس های هواپیمایی و هتل ها، بدون شک مسافران قطعی خود را دارا می باشند، لذا در این موارد حتی بلیط های چارتری ممکن است با قیمت های بیشتری نیز به دست شما برسد!

۳بلیط هواپیما

باید به این نکته هم اشاره کنیم که اگر این شرکت های واسط نتوانند به موقع این بلیط‌ها را به فروش برسانند، متحمل ضرر و حتی در مواردی باعث ورشکستی آنها خواهد گردید؛ به همین دلیل شما می توانید در لحظات پایانی بسته شدن تور، بلیط هواپیما چارتری را به همراه خدمات آن به پایین ترین قیمت ممکن تهیه کنید، چراکه این عمل برای شرکت ها بهتر از خالی ماندن هتل ها و صندلی خالی هواپیماست.

بطور کلی باید اذعان داشت پروازهای چارتری بسیار مناسب برای هر طرف این معامله و این چرخه بوده و طرفین آن مزایای قابل توجهی از آن کسب می کنند. شرکت های هواپیمایی فروش تمام یا تعدادی از بلیط های خود را واگذار کرده و فقط به خدمات دهی می پردازند؛ گفتنی است آژانس های هواپیمایی می توانند برای گرفتن خدمات از هتل ها قدرت چانه زنی بیشتری داشته باشند و از طرف دیگر مشتریان و مخاطب این صنعت پررونق و جذاب با مبالغ کمتری می توانند خدمات را دریافت کنند.

این چرخه خود به خود باعث رونق این صنعت شده و زمان هایی که توریست و مسافری وجود ندارد، شرکت های خدمات دهنده می توانند با کاهش قیمت ها سیل عظیمی از مخاطبان را جذب کرده و از ضررهای استاتیک خود جلوگیری نمایند. تقریبا می توان گفت که از کلیه خطوط هوایی داخل کشورمان می توان بلیط های چارتر هواپیماهای‌شان را یافت نمود؛ اما اینکه یک ایرلاین، هواپیماهای خود را بیشتر برای چارتر بکار گیرد یا نه، بسته به سیاست های آن ایرلاین است.

۴

نکاتی درباره سفر با هواپیما

در پایان چند اصطلاح متداول را برای شما بازگو کرده تا بیشتر با این فرآیند آشنا شوید:

حمل و نقل فرودگاهی: این مورد شامل حمل و نقل از فرودگاه به هتل و بالعکس می باشد.

تورهای شهری: شامل یک گشت تمام روز و یا نیم روز جهت بازدید از نقاط دیدنی و یا استفاده از امکانات تفریحی و سیاحتی شهر مقصد می شود.

تور لیدر: به معنای راهنمای تور که با داشتن اطلاعات کافی از مقصد، مسئولیت مسافران و گردشگران تور را بر عهده دارد. بدون شک وجود راهنمای تور از ضروریات هر تور است، البته بهتر است مسافران از قبل با مکان های گردشگری مختلف مقصد خود آشنا باشند.

در آخر با نزدیک شدن به ایام تعطیلات و آغاز سال جدید بهتر است قیمت بلیط آژانس های هواپیمایی را با توجه به خدمات ارائه شده توسط آنها برسی کنید، تا بتوانید بهترین خدمات را بر اساس بودجه تعیین شده خود انتخاب نمایید. بعلاوه می توانید از همین آژانس های مسافرتی و جهانگردی نسبت به رزرو هتل مقصد خود نیز اقدامات لازم را انجام دهید. گفتنی است با توجه به اینترنتی شدن اکثر کارها، برای رزرو آنلاین هتل نیز می توانید با مراجعه به وب سایت های اینترنتی تهیه بلیط هواپیما و رزرو هتل همچون سفرمی، هم در زمان صرفه جویی کنید و هم با مناسب ترین قیمت بهترین هتل ها را رزرو و همچنین ارزان ترین بلیط ها را خریداری کنید.

منبع:

http://www.malisazman.ir

 

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle