Categories
رپورتاژ آگهی رپورتاژ آگهی برند ها رپورتاژ آگهی برند های برتر حوزه دیجیتال رپورتاژ آگهی صنایع ارتباطات رپورتاژ آگهی همایش ها رپورتاژ برند ها و استارت آپ های فناوری و آی‌تی رپورتاژ خبر برند های اپراتور تلفن همراه

اعلام آمادگی ایرانسل برای ارائه سرویس امضای دیجیتال همراه

ایرانسل برای ارائه سرویس امضای دیجیتال همراه در ایران اعلام آمادگی کرد.

بنابر اعلام ایرانسل، ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، روزهای ۱۳ و ۱۴ دی ۹۵ با حمایت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با حضور ایرانسل، در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد. در میزگرد پایانی این همایش که با عنوان «امضای همراه و نظام جامع هویت دیجیتالی» برگزار شد، ایرانسل جزئیات آمادگی خود را برای ارائه سرویس امضای دیجیتال همراه در ایران تشریح کرد.

امضای دیجیتال در حال حاضر یکی از امن‌ترین روش‌های موجود در جهان برای حفاظت از اطلاعات شخصی است و ایرانسل آماده است تا نسبت به حمایت از ارائه‌دهندگان این سرویس و فراهم کردن زیرساخت مورد نیاز اقدام کند.

هم‌اکنون کاربران سرویس‌های آنلاین، مانند مشتریان بانک‌ها، سردفتران اسناد رسمی و… هنگام ورود (login) به سرویس‌ها و انجام تراکنش‌های آنلاین، جهت احراز هویت اغلب از روش‌هایی همچون نام کاربری و رمز عبور، رمزهای یک بار مصرف و یا توکن‌های سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری استفاده می‌کنند.

«امضای دیجیتال همراه» در زمره روش‌های جدید احراز هویت به شمار می‌رود که از سال ۲۰۰۱ مورد توجه قرار گرفته و از سال ۲۰۰۹ استفاده گسترده از آن آغاز شده است.

ورود (login) آسان به سرویس‌های مورد نیاز، حفظ امنیت و در دسترس بودن، از مهم‌ترین ویژگی‌های سرویس امضای دیجیتال است. همچنین این روش از نظر هزینه استفاده و قابلیت به‌کارگیری نسبت به روش‌های فوق به‌صرفه‌تر است. علاوه بر این، با استفاده از راهکار امضای همراه، امکان تجمیع تمامی توکن‌ها در گوشی همراه کاربر وجود دارد. در واقع کاربر به جای همراه داشتن توکن‌های مختلف برای کاربردهای گوناگون، کافی است با استفاده از راهکار امضای دیجیتال، تمامی آنها را در گوشی تلفن همراه خود تجمیع کند.

از دیگر مزایای استفاده از خدمات امضای دیجیتال می‌توان به پایین آمدن احتمال مشکلاتی مانند حملات فیشینگ، استفاده از گوشی موبایل به عنوان یک وسیله احراز هویت امن و عدم نیاز به همراه داشتن وسیله اضافی برای احراز هویت و امضای دیجیتال، استفاده از سیم‌کارت برای ذخیره کلید عمومی و خصوصی و انجام عملیات رمزنگاری، فراهم کردن امکان دسترسی به اطلاعات شخصی به صورت امن در هر زمان و مکان و مشاهده صریح هر تراکنش در صفحه موبایل پیش از امضای آن اشاره کرد.

ایرانسل در حال حاضر با ارائه سیم‌کارت‌های دارای ظرفیت حافظه بالا و ایجاد محیط امن در سیم‌کارت‌های خود به سرویس‌دهندگان این امکان را می‌دهد که با بارگذاری برنامه کاربردی خود داخل سیمکارت ایرانسل و با دسترسی به محیط امن از قبل پیش‌بینی شده، اقدام به مدیریت کلیدهای امنیتی خود کرده و فضای امن برای تراکنش‌های الکترونیکی ایجاد کنند. بدیهی است که این سرویس علاوه بر ایجاد فضای امن برای تراکنش‌های الکترونیکی، تجربه کاربری بهتری را به کاربران این سرویس ارائه می‌کند.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle