Categories
اخبار برترینها خبر و رپورتاژ آگهی برند های برتر ارائه دهنده انواع خدمات

چرا سرمایه گذاری در شرایط فعلی اقتصادی مناسب است؟ [ایران رنتر]

دکتر وحید شقاقی، استاد اقتصاد دانشگاه خوارزمی: «قدرت خرید مردم طی ۸ ماه گذشته ۸۰ درصد کاهش یافته است.»

حتماً شما هم این روزها با بسیاری از این آمار و ارقام نگران‌کننده مواجه شده‌اید. در کنار این آمار و ارقام خبرهایی در مورد تعطیلی کسب‌و‌کارهای مختلف و تعدیل نیرو و .. به گوش‌تان رسیده است.

اتفاقی که در عرصه‌ ارز افتاده، استثنایی است و سابقه‌ آن را در هیچ دوره اقتصادی در تاریخ کشور نداشتیم. دکتر شقاقی در گزارشی از خبرگزاری ایسنا بیان کرده است: «ارز یکی از مهم‌ترین متغیر‌های هر اقتصادی است؛ این متغیر در حدی اهمیت دارد که می‌توان با ایجاد بحران ارزی یک کشور را به طور نامحسوس و حتی مخرب‌تر از جنگ نظامی نابود کرد.»

متأسفانه شواهد‌‌ حاکی از شرایطی غیرقابل‌ پیش‌بینی در حوزه اقتصادی ایران است و با هر اظهار‌نظر سیاسی و نظامی یا تکانه‌های د‌یگر،  این نوسانات بیشتر می‌شود‌‌.

اما چاره چیست؟

در این فضای تب‌آلود که نا‌به‌سامانی‌های زیادی در پی نوسانات ارز به وجود آمده است، باید به دنبال راهی بود تا بتوان از عواقب این اتفاق در امان بود و اسیر گرداب اقتصادی به وجود آمده نشد. یادمان نرود هر یک از ما وظیفه داریم در جهت بهبود اقتصاد کشور قدم برداریم  و از هیچ کمکی هرچند اندک در این جهت دریغ نکنیم.

زمانی که آینده اقتصادی کشور را نمی‌توان پیش‌بینی کرد باید سبک زندگی سنجاب را الگو قرار داده و از امروز به فکر روزهای سخت زمستان بود. در این شرایط نگهداری پول به هر شکل، اشتباه بزرگی است؛ زیرا ارزشِ امروزِ پول با ارزشِ فردایِ آن تفاوت بسیاری دارد؛ اما سرمایه‌گذاری هرچند با پول کم راهی معقول و منطقی به نظر می‌رسد.

سرمایه‌گذاری در همه شرایط، کاری مثبت و مفید برای رشد سرمایه در دسترس افراد است، اما در شرایطی این اهمیت بیشتر می‌شود. سرمایه‌گذاری از بانک و بورس گرفته تا خرید مسکن و دلار ریسک‌هایی دارد و علاوه بر آن شناخت لازم از بازار مورد‌نظر برای سرمایه‌گذاری را نباید فراموش کرد. از این‌رو، در شرایط فعلی اگر در مورد بازارهای مختلف مالی و سرمایه‌گذاری در آن‌ها اطلاعات کافی ندارید و یا نمی‌خواهید متحمل ریسک‌ زیاد سرمایه‌گذاری‌های مختلف شوید؛ بهتر است به دنبال روشی کم‌ریسک برای سرمایه‌گذاری باشید و چه بهتر که روش سرمایه‌گذاری انتخابی بازده مالی قابل‌توجهی نیز داشته باشد.

یک سرمایه‌گذاری کم ریسک با بازده قابل توجه

تکنولوژی در تمام عرصه‌های زندگی انسان رسوخ کرده و به اشکال مختلف به خدمت انسان درآمده است. دنیای اقتصاد و سرمایه‌گذاری هم از این اتفاق دور نمانده و از مزایای استفاده از تکنولوژی سود می‌برد. در کشورهای پیشرفته روش‌های جدید و جالبی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که تکنولوژی نقش مهمی در آن ایفا می‌کند، یکی از این روش‌ها، وام‌دهی فرد‌به‌فرد (Peer To Peer Lending) است. در کشور ما نیز پلتفرم ایران‌رنتر (www.iranrenter.com) از طریق انطباق این روش با ساختارهای قانونی و شرعی کشور اقدام به فروش اقساطی کالا کرده است؛ با این تفاوت که در این روش سرمایه‌گذاران می‌توانند با تآمین وجه مورد‌نیاز برای خرید کالای مورد‌تقاضای مشتریان یک سرمایه‌گذاری هوشمند داشته باشند. در واقع ایران‌رنتر واسطی میان خریداران اقساطی و تأمین‌کنندگان وجه وسایل یا همان سرمایه‌گذاران است. از آنجاییکه گزارش‌ها بیانگر کاهش قدرت خرید همه اقشار جامعه است. فروش اقساطی می‌تواند به توانایی خرید افراد کمک کرده و به همین دلیل سرمایه‌گذاری از طریق تأمین وجه در ایران‌رنتر، که موتور محرک این سایت شناخته می‌شود می‌تواند نقش قابل توجهی در روند بهبود اقتصاد کشور داشته باشد.

برای سرمایه‌گذاری در ایران‌رنتر (https://iranrenter.com/) توزیع و مدیریت ریسک از طریق تعیین سقف 4میلیونی برای خرید اقساطی و تقسیم سرمایه سرمایه‌گذاران میان افراد مختلف صورت می‌گیرد. اعتبارسنجی هوشمند خریداران، بازده قابل توجه، شرعی بودن این روش و ارائه پنل اختصاصی به تأمین‌کنندگان از دیگر مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این پلتفرم فروش اقساطی به شمار می‌رود.

می‌توانید برای آشنایی بیشتر با روند سرمایه‌گذاری در سایت ایران‌رنتر به قسمت «راهنمای تأمین‌کنندگان» مراجعه کرده و یا با قسمت پشتیبانی تأمین‌کنندگان تماس بگیرید.

در شرایطی که ممکن است حتی تورم ۵۰ درصدی نیز به اقتصاد کشور تحمیل شود عاقلانه‌تر است از همین لحظه برای فردا بیاندیشیم.

 

 

 

 

 

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle