Categories
اخبار خبر و رپورتاژ آگهی برند های برتر گردشگری

از زبان یک ایران گرد: به دنبال سایت رزرو ویلا و سوئیت [سایت شب]

از همون قدیما سفر مثل یه آداب و رسوم تو خانواده ما بود. وقتی ما نوه‌ها کوچیک بودیم آقا جون خدا بیامرز آخر هفته‌ها همه رو سوار مینی بوس خسته‌اش که سبز رنگ بود می‌کرد و می‌زد به دل جاده. مقصدهامون خیلی متنوع نبود پنج شش جا بود مثل جاجرود، رودهن، دارآباد، سد کرج، فرحزاد و امامزاده داوود که هر هفته نوبت به یکیشون می‌رسید و دوباره ماه بعد به همین ترتیب. با این حال خوش‌ترین خاطرات کودکیمون همون آخر هفته‌هایی بود که صبح زود خواب آلود سوار ماشین می‌شدیم و غروب که می‌خواستیم برگردیم خونه انقدر خسته بودیم و با پسرخاله و دختر دایی ورجه وورجه کرده بودیم که تو ماشین خوابمون می‌برد تا برگردیم خونه.

زمان و سبک سفر

 

معمولا آخر هفته‌ها چون تعطیلات کوتاه بود سفر یک روزه اطراف تهران و جاهای نزدیک می‌رفتیم. عید و تابستون هم که می‌شد و می‌خواستیم بریم شهرهای دیگه، می‌رفتیم سراغ شهرهایی که اون‌جاها فامیل داشتیم. حتی تا همین چند وقت پیش هم روال همین بود. وقتی مسافرت خانوادگی بود باز همون قصه شهرهای تکراری. بزرگترا معمولا ترجیح میدادن برن شهری که آشنا دارن تا از بابت جا مطمئن باشن و احساس راحتی کنن. اما جوون‌ترای فامیل وقتی می‌خواستن خودشون برن مسافرت، شهرها و مقصدهای متنوعی رو برای سفرشون انتخاب می‌کردن و ماجراجوتر بودن.

سبک سفرهای دو نسل متفاوت بود ولی مهم‌ترین وجه اشتراک این بود که بالاخره همه برای سفرشون به جایی برای موندن نیاز داشتن.

این بار که قرار بود خانوادگی سفر کنیم من پیشنهاد سفر به قشم رو دادم. خیلی دوست داشتم جنوب رو ببینم، اینم می‌دونستم هیچ کدوممون تا حالا نرفتیم و تجربه جدیدی برامون میشه. همون‌جوری که پیش بینی می‌کردم بزرگترا خیلی موافق نبودن. قطعا فکر اینجاش رو کرده بودم چون میدونستم احتمال زیاد مخالفت می‌کنن و باید یه جوری قانعشون کنم. مهم‌ترین دغدغه‌شون هم محل اقامتشون بود. ازشون خواستم پیدا کردن جا رو بسپارن به من. می‌خواستم جایی رو پیدا کنم که هم هزینه معقولی داشته باشه هم جای راحت و امنی باشه.

سایت های اجاره ویلا در ایران

اتاقک شب

شنیده بودم اپلیکیشن و سایت‌هایی هست که در زمینه اجاره آنلاین اقامتگاه تو شهرای مختلف ایران فعالیت می‌کنه و ویلا و آپارتمان‌های شخصی رو اجاره میده ولی چیزی ازشون نمیدونستم. تو گروه دوستانه از دوستام پرسیدم سایتی رو میشناسن یا نه که فقط یکیشون تجربه داشت و قبلا برای یکی از سفرهاش ویلا رزرو کرده بود. سایت شب رو بهم پیشنهاد داد. باز خودم ترجیح دادم یه سرچ کنم و سایت‌های دیگه هم ببینم.

این ویلا خیلی چشمم رو گرفت چون هم از نظر قیمت مناسب بود و هم زیبا بودن:

اقامت در کلبه روستایی با چشم انداز آلاشت

با یه جستجوی رسیدم به سایت‌های مربوطه. اتاقک، سرایار و همینطور سایت رزرو و اجاره ویلا شب. همین چند تا کافی بود بالاخره ازشون یه جای به درد بخور برامون پیدا میشد. از اون‌جایی که به این همه آدم قول داده بودم برام مهم بود بهترین جا رو انتخاب کنم. دو سه ساعتی وقت گذاشتم و با دقت این چهار تا سایت رو بالا پایین کردم. گزینه‌های متفاوتی برای اجاره اقامتگاه وجود داشت با رنج قیمت‌های مختلف ، آپارتمان، سوئیت، ویلا و… تو بیشتر شهرای ایران.

به طور کل این چهار تا سایت با یک سری تفاوت شبیه هم بودن اما در نهایت یه خونه از سایت شب چشمم رو گرفت و اون جایی که مد نظرم بود رو پیدا کردم.

چه مواردی توی بررسی سایت های رزرو ویلا برام مهم بود؟

البته اینم بگم معرفی دوستم و این که قبلا تجربه خوبی داشته خیلی تاثیر داشت رو تصمیمم و مطمئنم کرد جایی که می‌خوام رو نهایتا از شب رزرو کنم.

نظرات درباره اون اقامت گاه

قبل از هر خرید اینترنتی من عادت دارم نظرات و کامنت‌های بقیه رو بخونم. خوندن نظر بقیه و تجربه‌ای که داشتن چه مثبت و چه منفی خیلی می‌تونه رو انتخابم تاثیر داشته باشه. تو سایت شب هم از یه اقامتگاهی خوشم اومد و وقتی نظر بقیه رو خوندم و کامنت‌ها مثبت بود تصمیم گرفتم همون رو رزرو کنم اما هنوز یه کم گیج بودم و سوال داشتم.

سایت ویلاجار تعداد زیاد تری از بقیه نظر داشت.

پشتیبانی سایت بعد از اجاره ویلا

یه چیزی که خیلی برام مهم بود این بود که سایت شب پشتیبانی خیلی خوبی داشت. قبل از رزرو با پشتیبانی تماس گرفتم تا چند تا سوال بپرسم، اونا هم دقیق جواب همه سوالام رو دادن.

از نظر پشتیبانی، سایت شب و اتاقک از بقیه بهتر بودن و ویلاجار هیچ پشتیبانی ای ارائه نمیده.

نحوه پرداخت

یک نکته دیگه‌ای که من رو دچار تردید کرد این بود که توی بعضی از این سایت‌ها باید اول رزرو می‌کردی، پول رو پرداخت می‌کردی و در نهایت شماره میزبان بهت داده می‌شد و می‌تونستی باهاش تماس بگیری و صحبت کنی. اما من ترجیح میدادم این کار رو از قبل انجام بدم و قبل پرداخت پول با صاحب خونه حرف بزنم. از پشتیبانی شب پرسیدم و متوجه شدم که میشه اول رزرو کنی و هیچ پولی بابتش پرداخت نکنی. بعد از این که میزبان تایید کرد و مهمان و میزبان با هم صحبت کردن و به توافق رسیدن، تازه زمان پرداخت پوله.

قیمت

راجع به قیمت‌ها هم باید بگم که متنوع بودن اما مهم‌تر این بود که واقعی بودن. اقامتگاه‌ها توسط میزبان قیمت گذاری می‌شدن و تاییدشون توسط کارشناسان شب انجام می‌گرفت. این چیزی بود که من توی سایت خوندم و از قیمت‌ها می‌شد حدس زد که ادعای درستیه.

قیمت های سایت شب از همه بهتر و مناسب تر بود.

ارائه اقامتگاه در شهر های بیشتری

از این نظر، سایت شب با ارائه بیشترین تعداد ویلا و سوئیت در شهر های شمالی از جمله اجاره ویلا در ماسال و رامسر، و بعد از اون سایت اتاقک، بهترین مکان هایی هستن که میتونید بیشترین تعداد و تنوع خونه و قیمت رو اونجاها ببینید.

در نهایت این که از روی عکس‌ها و اطلاعاتی که تقریبا کامل و مورد تایید از نظر کارشناسان مجموعه شب بود( باز هم طبق گفته خودشون تو سایت) می‌شد دقیق‌تر بررسی کرد و راحت‌تر تصمیم گیری کرد.

خلاصه که قصه ما به سر رسید و نهایتا این عادت سفرهای تکراری هم به سر رسید.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle