Categories
اخبار خبر و رپورتاژ آگهی برند های برتر صنایع خودرو رپورتاژ آگهی رپورتاژ آگهی برند ها رپورتاژ آگهی برند ها و استارت آپ های دارای اپلیکیشن رپورتاژ آگهی معرفی وب‌سایت برند ها و استارت آپ ها

زانتیا، شوالیه بازنشسته فرانسوی

سیتروئن زانتیا خودوریی فرانسوی است که در سال ۱۹۹۳ متولد شد و حیاتش تا سال ۲۰۰۱ در این کشور ادامه داشت اما با توقف تولید در فرانسه تا ۹ سال بعد یعنی تا ۱۳۸۹ توسط شرکت سایپا در ایران تولید و عرضه شد.

شاید خاطره‌انگیزترین تبلیغ تلویزیونی زانتیا در آن زمانی که تازه ماشین‌های خارجی بعد از سال‌ها به بازار ایران راه یافته بودند، قابلیت تنظیم ارتفاع آن بود که نشان می‌داد در مسیرهای ناهموار و گل و لای با افزایش ارتفاع به راحتی و بدون برخورد کف ماشین با زمین می‌تواند به حرکت خود ادامه دهد و یا با کاهش ارتفاع خود مانع از سرقت زاپاس آن که در قسمت عقب ماشین قرار دارد، شود.

این شوالیه فرانسوی که خیلی زود بازنشسته شد، به خصوص به دلیل طراحی آن و همچنین طرح چوب داشبورد و رو دری‌ها و دسته دنده آن در برخی مدل‌ها ظاهری قدیمی دارد اما به دلیل داشتن سرعت و شتاب بالا با استقبال خوبی به ویژه در ایران روبرو شد و با وجود توقف تولید همچنان این کهنه‌سوار طرفداران خاص خود را دارد. هرچند که شرکت سایپا سعی کرد تا تحت عنوان زانتیا ۲ جانشینی برای این ماشین تولید کند اما به دلیل طراحی بسیار بد، در بازار با شکست روبرو شد.

این خودرو با دو مدل شکل بدنه، استیشن واگن و صندوقدار تولید می‌شد که البته استیشن واگن آن کمتر در ایران دیده شده اما مدل صندوقدار آن هنوز در خیابان‌ها و جاده‌های کشورمان دیده می‌شود.

در این گزارش می‌خواهیم به بررسی مدل صندوقدار زانتیا بپردازیم، با ما همرا باشید.

 

مشخصات فنی

نوع گیربکس زانتیا شش دنده‌ای و سنکرونیزه و موتور آن ۱۶V ۲.۰ چهار سیلندر خطی انژکتوری است، تعداد سیلندر و سوپاپ ماشین زانتیا به ترتیب ۴ و ۱۶ است. حجم موتور زانتیا ۱۹۹۸ سی‌سی و حداکثر قدرت آن هم ۵۵۰۰ اسب بخار در ۱۳۵ دور در دقیقه است.

فرمان زانتیا هیدرولیکی، دارای ۵ دنده دستی و ترمز جلوی آن دیسکی تهویه شونده و ترمز عقب دیسکی است. ظرفیت باک بنزین آن هم ۶۵ لیتر است که از ظرفیت خوبی برخوردار است. از شتاب آن هم اگر بخواهید صفر تا صد کیلومتر در حدود ۱۲ ثانیه است.

زانتیا
زانتیا

زانتیا برای ایمنی راننده و سرنشین جلو دارای کیسه هوای جلوست.

سیستم صوتی این ماشین از رادیو، سی‌دی چنجر و ۶ اسپیکر برخوردار است.

زانتیا خودروی خانواده است اما به دلیل گزینه‌های مناسبی که دارد بسیاری از جوانان هم آن را می‌پسندند، به خصوص برای سفرهای جاده‌ای جزو خودروهای مناسب است، با زیر آرنجی مرکزی و بالشتک تاشو صندلی عقب می‌توان چوب اسکی‌ها‌ را در آن قرار داد که البته دسترسی سرنشینان هم به صندوق عقب راحت می‌شود.

همچنین با وجود قابلیت تخت خواب شدن و تا شدن صندلی‌های عقب می‌توان در مواقع لزوم در ماشین به راحتی استراحت کرد.

همانطور که گفته شد، تولید زانتیا متوقف شده و برای خرید مدل کارکرده آن می‌توانید با مراجعه به بخش خرید و فروش خودرو دست دوم در سایت دیوار آن را مثلا با ۱۸۵ هزار کارکرد به قیمت ۳۰ میلیون تومان خریداری کنید.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle