Categories
مقالات رپورتاژ آگهی

روابط عمومی دیجیتال چیست و چه مزایایی برای بازاریابی دارد ؟

در این مقاله با روابط عمومی دیجیتال بیشتر آشنا میشویم ، با مزایای آن بیشتر آشنا میشویم و تفاوت های آن را روابط عمومی سنتی بیان میکنیم .

روابط عمومی دیجیتال قسمتی اساسی از راهکارهای موفق بازاریابان امروز است که همواره برای ترویج و حمایت از یک شرکت مهم بوده است. اما هرگز به اندازه‌ای که در عصر دیجیتال اهمیت پیدا کرده است مهم نبود. برای مطالعه‌ی بیشتر در این زمینه ببه ادامه مطلب مراجعه فرمائید.

روابط عمومی دیجیتال (DPR) به استفاده از فناوری‌های دیجیتال و اجتماعی برای مدیریت آگاهی و درک، شهرت یک شرکت و سازمان از طریق نفوذ هدفمند در رسانه‌های دیجیتال می‌پردازد.

روابط عمومی دیجیتال عبارت از ترکیب روابط عمومی سنتی با بازاریابی محتوا، رسانه‌های اجتماعی و جستجو است. به عبارت دیگر در روابط عمومی دیجیتال متون تولیدی و محتوای مورد نظر از فرمت معمولی چاپی به فرمت صفر و یک تبدیل می‌شوند. به طور خلاصه روابط عمومی دیجیتال تولید محتوا، ذخیره‌سازی و انتقال آن به صورت دیجیتال است، محتوا مانند روابط عمومی سنتی است اما قابلیت جستجو برای مطالب وجود دارد.

اصول روابط عمومی کاملا یکسان است و تفاوت آن با روابط عمومی دیجیتال این است که در روابط عمومی دیجیتال مخاطبان برای یک دوره‌ی طولانی از زمان هستند، چرا که توزیع‌ها مانند چاپ‌های سنتی نیست.

روابط عمومی دیجیتال

آمار نشان می‌دهند که میلیونها نفر در ایران به صورت روزانه از اینترنت استفاده می‌کنند، به این معنی که شما می‌توانید اخبار را بیشتر و سریع‌تر از همیشه گسترش دهید. روابط عمومی دیجیتالی می‌تواند اطلاعات ارزشمندی پیرامون برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان ارائه دهد.

روابط عمومی دیجیتال از رسانه‌های معمولی بازاریابی دیجیتال به منظور مدیریت اعتبار خود استفاده می‌کنند. تبدیل اخبار به مکالمات و دور زدن رسانه‌ها و صحبت با مخاطبان هدف آنلاین به صورت مستقیم است. ما می‌توانیم از رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، بررسی‌ها و محتوا برای ایجاد گفتگو و مکالمات استفاده کنیم.

به عنوان مثال اگر شما تولیدکننده یک پروژه ابتکاری جدید هستید، روابط عمومی دیجیتال به این معنی است که علاوه بر این‌که این نوآوری را در رسانه‌هایی مثل روزنامه، مجلات و غیره به اشتراک می‌گذارید آن را در وب‌سایت خود نیز آپلود کنید و از طریق کانال‌های رسانه‌های اجتماعی آن را ترویج بدهید. در نتیجه شما نتیجه کار خود را با دوستان و افراد هم‌سان در صنعت خودتان به اشتراک می‌گذارید و مشتریان بالقوه بدست خواهید آورید.

از کدام تاکتیک روابط عمومی دیجیتال استفاده کنیم؟

این موضوع به کسب‌وکار شما، مخاطبان هدف و اهداف کسب‌وکار شما بستگی دارد، کلید ایجاد گفتگوهای متقاعدکننده و بیان داستان‌های مهم نهفته است. با این حال تعدادی از این نکات اصلی را بیان می‌کنیم.

شناسایی رسانه‌های آنلاین و رسانه‌های اجتماعی که مشتریان شما در آن حضور دارند.

پیداکردن افرادی که در صنعت شما نفوذ دارند مانند وبلاگ‌نویسان، خبرنگاران و یا افراد دیگر حرفه‌ای در رسانه‌های اجتماعی. با آن‌ها تماس پیدا کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. وبلاگ‌نویسی، شرکت در بحث‌های گروه‌های مرتبط را فراموش نکنید.

در ایران روابط عمومی دیجیتال بیشتر با نام رپورتاژ آگهی شناخته میشود . با رپرتاژ آگهی بیشتر آشنا شوید .

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle