Categories
اخبار رپورتاژ خرید و فروش

دیوارها را هیجان انگیز کنید

عکس، نقاشی یا یک اثر هنری، نقشه‌ی جهان، چند برگ خوش رنگ پاییزی، فرش، قاب‌های موزاییک و اشیای جمع آوری شده یا حتی یک فرم سه بعدی را می‌توانید قاب کنید. اگر دیوار شما ساده است و کاغذ دیواری نشده است، برای ایجاد تنوع می‌توانید قاب‌هایی متنوع با سایزهای مختلف روی آن آویزان کنید.

ارزشمندترین طرح‌ها برای قاب کردن

  • تابلو فرش:‌ به حق که فرش دست‌باف ایرانی منحصر به فرد ترین طرح برای قاب کردن است. ترکیب غنی رنگ و بافت عالی آن را چشم نواز می‌کند. ایران سه چهارم فرش دستبافت جهان را تولید می‌کند. خرید تابلو فرش یک خرید سرمایه‌ای است؛‌ هر چه از عمر این فرش بگذرد؛ ارزش آن بیشتر می‌شود.
  • عکس خودمان یا عزیزانمان: عکس‌های سیاه و سفید، محیط را مدرن‌تر می‌کنند. عکس‌های سفرها و مناسبت‌های مختلف می‌تواند ما را به یاد خوشی‌ها و عزیزانمان بیاندازند.
  • آثار هنری خودمان یا دیگران: خلق آثار هنری حس خوبی به ما می‌دهد. لازم نیست خیلی ماهر باشید؛‌ می‌توانید با کمی جست و جو در اینترنت، آثار ساده و مینیمالی خلق کنید و از آن‌ها لذت ببرید و یا آثار هنری دیگران را قاب کنید.
  • طرح مورد علاقه‌تان را پرینت کنید: اگر حوصله و زمان خلق اثر هنری را ندارد، طرح‌های مورد علاقه‌ی خود را از موتورهای جست و جو پیدا کنید و آن‌ها را به صورت رنگی یا سیاه و سفید چاپ کنید.
  • نقشه: نقشه‌ها ایده‌‌ی خوبی برای تزیین دیوار هستند. انواع قدیمی می‌توانند حس و حال خاصی به محیط بدهند.
  • تمبر و پول‌های کشورهای مختلف: اگر دوست دارید یک کلکسیون کوچک داشته باشد می‌توانید تمبرها و یا اسکناس‌های کشورهای مختلف را قاب کنید.
  • پوستر: پوستر فیلم‌ها، بازی‌های ورزشی و کامپیوتری برای قاب کردن بسیار جذاب هستند.

جنس، اندازه و رنگ قاب را انتخاب کنید:

  • جنس چارچوب قاب:‌ قاب‌ها به طور عمده از چوب، فلز و پلاستیک ساخته می‌شوند. هر جنس قابی، شخصیت خاصی دارد. قاب‌های فلزی برای طرح‌های مینیمال و ساده، قاب‌های چوبی معرق کاری شده برای نقاشی‌های کلاسیک و تابلو فرش و قاب‌های پلاستیکی برای عکس و نقاشی‌های آبرنگ و سیاه قلم یا طرح‌های چاپی مناسب هستند. قاب‌های مینا کاری شده برای تابلو فرش‌های نفیس بسیار مناسب هستند؛ ‌اما قیمت تمام شده‌ی آنها بسیار زیاد خواهد بود.
  • اندازه: اگر قرار باشد یک تابلو فرش و یا نقاشی رنگ روغن را قاب کنید، بهتر است قاب را اندازه‌ی طرح سفارش دهید. برای قاب کردن بیشتر طرح‌ها توصیه می‌شود که برای بهتر دیده شدن عکس از یک زمینه‌ی سفید بزرگ‌تر از طرح اصلی استفاده کنید و قابی بزرگ‌تر انتخاب کنید.
  • رنگ: انتخاب رنگ قاب‌ها بستگی به سلیقه‌ی شما و هنر ایجاد هارمونی بین فضا و قاب‌های شما است.

سبک مورد نظر را انتخاب کنید

جنس، رنگ و طرح سبک را می‌سازند. بهتر است در فضاهای مدرن از طرح‌های مدرن استفاده کنید و در محیط‌های سنتی و سلطنتی نیز طرح‌های متناسب را انتخاب کنید.

از شیشه استفاده کنیم یا خیر؟

اگر چیزی که قاب می‌کنید ارزشمند است، می‌توانید از شیشه استفاده کنید. در غیر این صورت لزومی به استفاده از شیشه وجود ندارد. شیشه از نشستن گرد و غبار روی طرح شما جلوگیری می‌کند.

خرید و فروش تابلو و تابلو فرش موضوعی است که کاملا به سبک خانه و سلیقه‌ی شما بستگی دارد؛

قبل از خرید، سایت‌های اینترنتی به خصوص سایت دیوار را بررسی کنید و اجازه دهید چشمان شما درباره‌ی این موضوع تصمیم بگیرند.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle