Categories
خبر و رپورتاژ آگهی بانک ها و موسسات مالی رپورتاژ آگهی رپورتاژ آگهی برند ها رپورتاژ آگهی همایش ها رپورتاژ جشنواره

دعوت از هنرمندان برای شرکت در دومین جشنواره فیلم بانک پاسارگاد

دومین جشنواره فیلم ۱۸۰ ثانیه‌ای پاسارگاد، به ابتکار بانک‌پاسارگاد، در سه محور اصلی و یک بخش جنبی برگزار می‌شود.

بنابر اعلام بانک‌پاسارگاد، حسن بلخاری دبیر علمی این جشنواره ضمن بیان توضیحاتی در خصوص نخستین دوره از این جشنواره گفت: پارسال، نخستین دوره از جشنواره فیلم ۱۸۰ ثانیه‌ای پاسارگاد، بسیار موفق برگزار شد.

وی افزود: استقبال وسیعی از این جشنواره به‌عمل آمد. به‌طوری‌ که نزدیک به ۱۹۰۰ اثر به همراه ۵۰۰ ایده برای دبیرخانه ارسال شد. مراسم اختتامیه نیز در سالن‌ همایش‌های برج میلاد و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد وقت، ریاست سازمان حفاظت از محیط‌زیست، مدیرعامل بانک‌پاسارگاد و سایر مدیران و جمعی از هنرمندان بنام و همچنین اصحاب رسانه برگزار شد.

بلخاری ادامه داد: این استقبال وسیع سبب شد که مدیران بانک تصمیم بگیرند که این جشنواره به‌طور دائمی، هر دو سال یک بار، برگزار شده و موضوعات بنیادین و مهمی که به نحوی مبتلابه کشور است، در معرض ایده‌پردازی خلاقانه و هنری جوانان و هنرمندان مملکت قرار بگیرد.

مشاور مدیرعامل بانک‌پاسارگاد افزود: ما پارسال سه محور را برای این جشنواره درنظر گرفته‌ بودیم. در این دوره نیز سه محور را اعلام کرده‌ایم، با این تفاوت که به جای ایده‌هایی که در خصوص خدمات بانک مطرح شده‌ بود، موضوع مهم و اساسی اهدای عضو را جایگزین کرده‌ایم. در نتیجه سه محور حفظ محیط‌زیست و منابع‌طبیعی، تکریم خانواده و حقوق اجتماعی و اهدای عضو محورهای اصلی دومین جشنواره فیلم ۱۸۰ ثانیه‌ای پاسارگاد را تشکیل می‌دهند.

دبیر علمی این جشنواره بیان کرد: ما در مسائل اجتماعی جهان به‌صورت عمومی و فرهنگ غربی به‌صورت خاص، با استحاله مفهوم خانواده روبه‌رو هستیم. به هرحال برای ما خانواده به‌عنوان هسته اجتماعی، فوق‌العاده مهم است و جایگاه خاص خود را دارد.

وی در توضیح محور اهدای عضو ادامه داد: معتقد هستیم که در نظرگرفتن محور اهدای عضو به عنوان یکی از محورهای اصلی جشنواره، به دلیل اهمیت آن و تأثیری که در نجات جان انسان‌ها دارد، در راستای رسالت‌های بانک‌پاسارگاد است.

دبیر علمی این جشنواره افزود: با توجه به فرصتی که تا سال آینده وجود دارد، امیدوار هستیم که جوانان و هنرمندان وارد عرصه شوند و آثار بکر خود را برای این جشنواره ارسال کنند تا مورد حمایت قرار گیرند.

بلخاری تصریح‌کرد: تداوم برگزاری این جشنواره و وجود دبیرخانه دائمی آن ایجاب می‌کند که ما به دنبال افزایش سیاست‌های حمایتی خود نیز باشیم. باید برویم به سمت آن که برگزیدگان را به سیستم دانشگاهی وارد کنیم و یا استعدادها را در این قلمرو تحت پوشش قرار دهیم تا از این طریق راه آنها را برای رسیدن به قله‌های هنری تسهیل کنیم. این مهم را به امید خدا در سیاست‌گذاری‌های خود به شدت مورد توجه قرار می‌دهیم.

وی در خصوص مسئله مسئولیت‌های اجتماعی تأکید کرد: یک یا دو دهه است که اکثر بنگاه‌های اقتصادی جهان، در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی فعال هستند. به طوری‌ که حتی یکی از عوامل مطرح‌شدن بنگاه اقتصادی به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی موفق، این است که بخشی از سرمایه‌های خود را وقف جامعه و مسائل فرهنگی و هنری آن کند. در حقیقت بنا بر فرهنگی که ما ایرانیان داریم، بنگاه‌های اقتصادی صرفاً به دنبال بهره‌وری اقتصادی از جامعه نیستند؛ بلکه به دنبال آن هستند که به همراه این‌ بهره‌وری اقتصادی، سهم خود را نیز به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی در جامعه ایفا کنند.
دبیر علمی جشنواره فیلم ۱۸۰ ثانیه‌ای بانک پاسارگاد ادامه داد: برای مدیران بانک‌پاسارگاد، به‌ویژه مدیرعامل این بانک، این مسئله به عنوان یکی از رسالت‌های اجتماعی مطرح است. در این بانک، در هیچ یک از امور فرهنگی و هنری که انجام می‌شود، بحث بهره‌برداری اقتصادی یا تبلیغاتی مطرح نیست. گرچه ما در فیلم‌های مختلف به‌عنوان سرمایه‌گذار وارد شدیم که آن هم نه برای بهره‌برداری اقتصادی، بلکه به دلیل ارج نهادن به آن اثر است که نگوییم یک سویه مورد حمایت قرار گرفته‌ است. اصل مسئله این است که آن رسالت فرهنگی و هنری که در حقیقت اعتقاد باطنی مسئولان بانک‌پاسارگاد است، انجام شود.

وی تصریح‌کرد: بانک‌پاسارگاد علاوه بر آن که به دنبال بهره‌برداری اقتصادی نبوده، به دنبال بهره‌برداری تبلیغاتی نیز نبوده‌ است. از این‌رو در دومین دوره از جشنواره نه تنها محوری در خصوص بانک افزوده نشده‌، بلکه‌ محوری که در خصوص خدمات بانک نیز داشتیم، حذف کرده‌ایم.

بلخاری در خصوص اقتصاد هنر بیان کرد: مقوله «اقتصاد هنر» بسیار مهم است. در کل تاریخ نیز هنر، اصولاً و اصالتاً با حمایت‌ها رشد کرده‌ است. در تاریخ هنر، نسبتی که میان هنر و حکومت‌ها به‌وجود آمده‌، امکان حمایت مالی را فراهم کرده و سبب شکوفایی شده‌ است. هیچ‌کس منکر آن نیست که به هرحال هنر هزینه‌بر است و تولید خلاقیت و ایده‌های خلاق هزینه‌های خاص خود را دارد. در دوران معاصر اقتصاد هنر اوج گرفته‌ است و در دانشگاه‌های جهان تحت همین عنوان، رشته‌های دانشگاهی وجود دارد. قرار است همین اتفاق در برخی از دانشگاه‌های کشور نیز رخ دهد و رشته‌ی اقتصاد هنر تدریس شود.

وی ادامه داد: حضور بانک نیز در این قلمرو دقیقاً به همین دلیل است که هنر با ورود به عرصه‌های اقتصادی، با دیالوگی که با نظام اقتصادی برقرار می‌کند، بتواند از هویت اصلی خود دفاع کند. حال در این بین، خدا نکند که هنر در این دیالوگ اقتصادی، اصالت خود را بفروشد و از طرفی بنگاه‌های اقتصادی خدای ناکرده به فکر سوءاستفاده از هنر باشند؛ بلکه در یک دیالوگ منطقی و معقول، همه‌ بنگاه‌های اقتصادی باید عظمت و ارزش فرهنگی هنر را به‌ویژه در تاریخ هویت مملکت‌ها و ملت‌ها ادراک کنند. در عین حال، هنر نیز در این عرصه می‌تواند در جهت شناساندن ویژگی‌ها و بنیان‌های سازمان‌ها در جهان امروز به شدت موثر باشد. امیدواریم بانک‌پاسارگاد نیز بتواند در این امر نقش خود را به‌طور کامل ایفا کند.

هدف ما، جلب افکار عمومی به محورهای جشنواره ۱۸۰ ثانیه‌ای پاسارگاد است

در این جلسه همچنین خسرو رفیعی دبیر اجرایی این جشنواره، ضمن توضیح در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره گفت: دومین جشنواره فیلم ۱۸۰ ثانیه‌ای پاسارگاد، به ابتکار بانک‌پاسارگاد و به منظور ایجاد فرصت برای ارائه ایده‌ها و نگاه‌های مختلف به حفظ ‌محیط‌زیست و منابع طبیعی، تکریم خانواده و حقوق اجتماعی و همچنین اهدای عضو برگزار می‌شود. این جشنواره یک بخش جنبی برای ارسال ایده‌هایی که امکان ساخت پیدا نکرده‌اند، نیز دارد.

وی ادامه داد: برای بانک‌پاسارگاد بسیار مهم است که بتواند رسالت‌های اجتماعی خود را در خصوص ترویج فرهنگ ارتقای سلامت، تکریم بزرگان، همیاری در جامعه، اهدای عضو و … ایفا کند. بی‌شک ارگان‌های اقتصادی یک وظیفه ملی نیز دارند که باید به آن اهمیت داده‌ شود. هدف این جشنواره نیز جلب افکار عمومی به موضوعات فوق و مشارکت اقشار مختلف مردم در جشنواره است. ما باید به عنوان وظیفه‌ ملی خود فرهنگ عمومی را هدف قرار دهیم. سلامت فکری و هدایت جامعه را از طریق خلق آثار هنری افزایش دهیم. امروز محیط‌زیست، موقعیت آب و هوایی کشور و حقوق اجتماعی نیاز به همراهی و همدلی اقشار مختلف جامعه به ویژه هنرمندان کشور دارد.

رفیعی ضمن بیان این مطلب که نخستین دوره جشنواره فیلم ۱۸۰ ثانیه‌ای پاسارگاد، بسیار عالی و توانمند برگزار شد، تصریح‌کرد: در این دوره از جشنواره، سازندگان آثار حداکثر تا پایان تیر سال ۱۳۹۶ فرصت دارند تا نسخه نهایی فیلم خود را همراه با عکس کارگردان برای دبیرخانه ارسال کنند. حداکثر زمان آثار، ۱۸۰ ثانیه باشد. طرح و ایده اثر باید در یک صفحهA۴  ارائه شود. ارسال بخش ایده صرفاً از طریق آدرس  پست الکترونیکی دبیرخانه به نشانی [email protected] صورت گیرد.

دبیر اجرایی جشنواره در خصوص شرایط شرکت در این جشنواره بیان کرد: به نفرات اول تا چهارم در هر بخش این جشنواره به ترتیب تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و مبلغ ۸۰ میلیون ریال، تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و مبلغ ۶۰  میلیون ریال، تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و مبلغ ۴۰ میلیون ریال و تندیس جشنواره به‌همراه دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰ میلیون ریال اهداء می‌شود. همچنین در بخش جنبی، به ۴ ایده برتر در هر بخش که امکان ساخت پیدا نکرده‌اند، تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود. نفرات برتر در این جشنواره نیز در صورت قبولی در دانشگاه در رشته‌های مرتبط، بدون هیچ‌گونه تعهدی بورسیه بانک‌پاسارگاد می‌شوند.

وی ادامه داد: همان‌گونه که پارسال همه کسانی که در جشنواره شرکت کرده‌ بودند، سهامدار بانک پاسارگاد شدند، در این دوره نیز مزایایی را برای شرکت‌کنندگان در نظر می‌گیریم.

مشاور مدیرعامل بانک پاسارگاد همچنین با اشاره به ایجاد زمینه برای اکران آثار منتخب رسیده به جشنواره در چند پردیس سینمایی، آرای مردم را نیز در انتخاب آثار برتر موثر دانست.

وی تأکید کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر، تماس با دبیرخانه و همچنین ثبت‌نام به سایت جشنواره مراجعه کنند.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle