Categories
اخبار رپورتاژ خرید و فروش

دستگاه فکس یا فکس دیجیتال ؟

دستگاه فکس؛ هنوز پرکاربرد

امروزه هم‌چنان دستگاه فکس کاربرد بسیاری دارد. با گسترش نقش‌آفرینی‌‍‌ اینترنت در مناسبات اداری و تجاری به نظر می‌رسید که پایان دوره استفاده از فکس رسیده باشد اما اینگونه نشد؛ هنوز هم و اغلب برای مکاتبات رسمی از فکس استفاده می‌شود.

البته در دوره اخیر بسیاری از کابران از فکس دیجیتال استفاده می‌کنند.

و با افزودن یک مودم به کامپیوتر خود و استفاده از نرم‌افزارهای مربوط به این کار، به ارسال فکس مبادرت می‌ورزند و از همین طریق هم فکس دریافت می‌کنند. روش دیگر برای ارسال فکس، سایت‌هایی است که این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و به راحتی می‌توان از طریق این سایت‌ها فکس را ارسال و حتی دریافت کرد. اما به دلایل مختلف از جمله حجم بالای امور اداری، دقت بیشتر دستگاه‌های فکس، آشنایی عمومی بیشتر با سیستم فکس و…، خرید و فروش دستگاه فکس هنوز به قوت خود باقی است. به عبارت دیگر می‌توان گفت مراکز تجاری و اداری که مهم‌ترین مشتری‌های دستگاه فکس بوده‌اند، هم‌چنان از این دستگاه دست نکشیده‌اند. با این حال در این بین افرادی که استفاده محدودتری از دستگاه فکس داشته‌اند بیشتر به سمت سیستم‌های فکس دیجیتال و اینترنتی متمایل شده‌اند. البته هنوز هم هستند کسانی که به دلایل مختلف و برای مصارف خانگی و محدود هم از دستگاه فکس استفاده می‌کنند.

در بازار خرید و فروش دستگاه فکس، بیشترین سهم فروش و به زعم بسیاری از کارشناسان بهترین کیفیت محصول مربوط به شرکت پاناسونیک است.

به طوری که اگر به سایت دیوار مراجعه کنیم و به جستجوی دستگاه فکس بپردازیم، بیشترین آگهی مربوط به خرید و فروش دستگاه فکس مربوط به محصولات پاناسونیک در بازه‌های قیمتی و کاربری‌های گوناگون است. طبیعی است که برای انتخاب دستگاه فکس ابتدا باید به موارد مصرفی آن توجه کرد. در سایت دیوار قیمت دستگاه فکس از حدود 50 هزار تومان آغاز و به چهار میلیون و 500 هزار تومان هم می‌رسد. این بازه قیمت هم نشان‌دهنده تنوع محصولات است و هم بیان‌کننده تفاوت در کاربری محصولات. در بازار فکس دو موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ یکی اینکه  مشتری می‌تواند به جای خرید دستگاه فکس آکبند به راحتی و با کمی جستجو دستگاهی کارکرده و با کیفیت خوب پیدا کند و دیگر اینکه دستگاه‌های فکس چند کاره هم وجود دارند که علاوه بر ارسال و دریافت فکس، دستگاه کپی، پرینتر و اسکنر هم هستند.

با توجه به تمام این مسائل به نظر می‌رسد اگر نیاز مشتری مشخص باشد و بداند که چه حجم استفاده‌ای از دستگاه فکس دارد و دیگر اینکه به دستگاه فکس معمولی نیاز دارد یا چندکاره، راحت‌تر می‌تواند محصول مورد نیاز خود را پیدا کند. به طور مثال برای استفاده‌های خانگی و حتی اداری در سایت دیوار دستگاه فکس پاناسونیک مدل KX365 و در حد نو، با قیمت 380 هزار تومان آگهی شده است. این دستگاه چندکاره است و هم‌زمان دستگاه کپی، پرینتر و اسکنر هم هست. قیمت آکبند این دستگاه در بازار بیش از 500 هزار تومان است.

در بازار خرید و فروش دستگاه فکس، حرف اول و آخر را نیاز مشتری می‌زند و با توجه به این نیاز می‌توان به موارد متعددی برای خرید رسید و از سوی دیگر به دلیل نوع محصول، اگر به دستگاه فکس خود نیاز نداشتید می‌توانید آن را به راحتی به فروش برسانید. چنانچه نیازهای خود را مشخص کرده‌اید، برای خرید دستگاه فکس مطلوب خود راه دشواری نخواهید داشت.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle