Categories
برترینها رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری تفریح

دبی؛ سرزمین کویر طلایی، دریایی آبی و آفتاب درخشان

هرچقدر دمای هوا در پاییز و زمستان کمتر می‌شود، لذت هوای مطبوع و دلنشین کشورهای خوش و آب‌وهوا بیشتر می‌شود. دبی، یکی از اصلی‌ترین مقصدها در این فصل است. شهری با آفتاب دلنشین، هوای مطبوع و امکانات مناسب در همه‌ی این روزها یکی از بهترین میزبان‌های مسافران ایرانی است.

انتخاب تور دبی برای لذت بردن از همه‌ی جذابیت‌های این فصل در این شهر، برای شما می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد. چرا که به شما فرصت می‌دهد با مناسب‌ترین قیمت سفری خاطره‌انگیز را در نزدیکی ایران تجربه کند و برای همیشه به‌خاطر بسپارید.

آژانس مسافرتی مقتدرسیر تابان در اینجا تلاش می‌کند، بهترین گزینه‌ها و برنامه‌های جذاب را به شما معرفی کند تا با استفاده از آنها سفری جذاب داشته باشید و برای آن برنامه‌ریزی‌کنید.

البته شاید رسیدن به برنامه‌ای دقیق و منظم برای سفر در نیمه‌ی دوم سال کمی سخت باشد، برای همین گزینه تور لحظه آخری دبی برای علاقمندان به سفر در نظر گرفته شده است تا به‌محض فراهم آمدن فرصت مناسب، تور خوبی را انتخاب و به دبی سفر کنند.

ساحل کایت و منظره برج‌العرب

انتخاب با شماست که در این سرزمین که یکی از اصلی‌ترین انتخاب چهره‌های مشهور دنیا است، سفری لوکس و لاکچری داشته باشید و یا خیلی ساده و ارزان با مردم محلی معاشرت کنید و شکل متفاوتی از سفر را تجربه کنید.

دبی یک شهر ساحلی‌ست و مسلما سواحل عمومی بسیاری دارد. برای همین بازدید از ساحل کایت‌ها پیشنهاد اول ماست. به‌سادگی به این مکان بروید و در کنار ماسه‌های روشن درخشان، دریای زلال و آبی برای شنا، و خوابیدن در زیر آفتاب دلچسب، برج‌العرب را از بهترین منظره نگاه کنید و از معماری شگفت‌انگیز این بنای مشهور جهان لذت ببرید.

اقامت در هتلی پوشیده از طلا و سنگ‌مرمر

 اما اگر دوست‌داشته باشید می‌توانید میهمان برج‌العرب هم باشید. هتل برج‌العرب یک هتل هفت ستاره و رکورددار بزرگترین لابی هتل‌های دنیا است. تمامی ۲۰۲ اتاق این هتل به صورت دوبلکس طراحی شده‌اند و به وسیله‌ی یک راه‌پله‌ی مارپیچ به هم متصل شده‌اند. کوچکترین سوئیت‌های این هتل ۱۶۹ مترمربع و بزرگترین‌های آنها که به سوئیت‌های سلطنتی معروفند ۷۸۰ مترمربع مساحت دارند. اتاق‌های سوئیت‌های سلطنتی این هتل با طلا و سنگ مرمر تزئین شده‌اند و تخت‌های گردان، سینمای شخصی و کتابخانه‌های چند صد جلد کتابی دارند. به‌خاطر داشته باشید در ساخت این هتل نزدیک به ۶هزار مترمربع طلا به کار برده شده است.

میهمانی در شب‌های ستاره‌ باران کویر

اما حالا که از گشت‌و گذار در لوکس‌ترین منطقه‌ای این شهر، خسته شدید می‌توانید به کویر طلایی دبی پناه ببرید. به‌طورکلی امارات متحده‌ی عربی به صحراهای درجه یک‌اش معروف است. یعنی خیلی حیف است کسی به این کشور و شهر دبی برود اما طلوع آفتابی را در صحرای این شهر و از فراز شن‌ها تماشا نکند. اصلا ساده بگوییم خیلی حیف است کسی به این شهر برود اما روی ماسه‌های صحراهای این شهر قدم برندارد و یا شتر سواری نکند. برای همین زیبایی است که هر سال فستیوال‌های ویژه کویرگردی در دبی برگزار می‌شود و گردشگران یک‌روز را میهمان زمین طلایی و آسمان پرستاره‌ی کویر می‌شوند.

کویر دبی

هر ساله جشنواره‌های کویرگردی در فصل‌های مختلف سال در این شهر برگزار می‌شود که در آن چادرهای با کیفیت و دارای امکانات مناسب با قیمت ارزان در اختیار گردشگران قرار داده می‌شود و تفریحاتی نظیر اسکی روی شن، موتورسواری، سندبوردینگ و شترسواری نیز با تخفیفات ویژه برای گردشگران ارائه می‌شوند.

جایزه‌ي یک‌میلیون‌دلاری برای ماراتن دبی

البته اگر تنها این بازی‌ها شما را در دبی سرگرم نمی‌کند، این شهر در هر زمان میزبان جشنواره‌های مختلف ورزشی هم می‌شود. مثلا ماراتن دبی، یکی از مشهورترین برنامه‌های ورزشی جهان است که اتفاقا همیشه میهمانان مختلفی را از دنیا می‌پذیرد. این ماراتن بزرگ که دوندگان نام‌آشنا و گمنامی را هرسال از سراسر دنیا دور هم جمع می‌کند، یکی از فستیوال‌های مهم این شهر است که به‌طور هم‌زمان در این مسابقه هم خانم‌ها حق شرکت در آن را دارند و هم آقایان. دوندگان باید مسیری به طول ۴۰ کیلومتر را بدوند تا نفرات برتر جایزه‌ای به ارزش یک میلیون دلار برنده شوند.

طعم به‌یادماندنی غذای دریایی در زیر آکواریوم دبی

حالا که به‌خوبی ورزش و تفریح کردید، می‌توانید از غذاهای خوشمزه‌ی رستوران‌های این شهر لذت ببرید. اگر دوست‌دارید با غذای سنتی عرب‌ها آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم به منطقه الرقه بروید و میهمان دکه‌های تمیز و مرتب فروش غذاهای سنتی باشید و با طعم غذای عربی آشنا شوید. اما اگر دوست دارید در فضایی آرام و به‌دور از هیاهوی شهر غذایی متفاوت را مزه کنید پیشنهاد ما این است که کمی بیشتر از هزینه‌ي غذای معمولی کنار بگذارید و به رستوران‌های مشهور جهانی که در دبی شعبه دارند سر بزنید.

رستوران آکواریوم دبی

برای این تجربه‌ی فوق‌العاده پیشنهاد می کنیم به رستوران دریایی Ossiano  بروید و در فضایی رویایی غذا بخورید. بودن در کنار یک آکواریوم بزرگ پر از ماهی‌ها و موجودات زیبای آبی و خوردن غذاهای دریایی شبی کم‌نظیر را برای شما رقم می‌زند.

اما اگر علاقه‌ای به غذاهای دریایی ندارید، می‌توانید میهمان رستوران Zuma که شعبه‌ای از رستوران‌های زنجیره‌ای ایتالیایی است باشید.نام این رستوران همیشه در بین ۵۰ رستوران برتر دنیا است و فضای زیبا و منحصر به فرد این رستوران تنها نکته‌ی مهم این مکان نیست و غذاهای کم‌نظیر آن به همراه رفتار فوق‌العاده کارکنان تقریبا هر کسی را راضی از رستوران راهی می‌کند.

 

اسکیت روی یخ و شهربازی با ۱۲۰۰ فروشگاه در دبی‌مال

به‌هرحال دبی یکی از مهم‌ترین مراکز خرید دنیا است و برای همین زیباترین و کامل‌ترین مراکز خرید دنیا را می‌توانید در این شهر کوچک ببینید و در آرامش به‌خوبی همه‌ی آنچه را که می‌خواهید با هر سلیقه‌ای و توان خرید انتخاب کنید.

به‌طور طبیعی اولین انتخاب گردشگران دبی مال، بزرگترین مرکز خرید دنیا است. اینجا با ۱۲۰۰ مغازه و ۱۶۰ کافه و رستوران فقط مرکز خرید نیست، بلکه پارک بزرگی است که همراه خرید فرزندانتان با خیالی آسوده می‌توانید به گردش و تفریح ببرید. این مکان به مترو نزدیک است و از مسیرهای مختلفی می‌توان به آن رسید.

آکواریوم بزرگ دبی، اسکیت روی یخ، محیط بازی سگا، Kidzania (دنیایی شگرف که در آن بچه‌ها نقش آدم‌بزرگ‌ها را بازی می‌کنند) زمین بازی، قطار بچه‌ها و … . در واقع اگر شروع به گردش با بچه‌ها کنید احتمالا به خرید نرسید. اما این تنها موردی نیست که باعث شده ما Dubai Mall انتخاب اول گردشگران باشد. رستوران‌ها در این مکان همگی موظف به ارائه خدمات برای بچه‌ها هستند و مهم‌تر از همه فروشگاه‌های معتبر دنیا برای بچه‌ها اکثرا در این مکان غرفه‌ای دارند. از جمله Hamleys که در لندن از شهرت بسزایی برخوردار است.

همه‌ی این امکانات به سادگی در شهری مدرن در نزدیکی ایران کنار هم دیده شده‌اند و به مسافران این فرصت را می‌دهند که آنچه را می‌خواهند تجربه کنند. سادگی و در دسترس بودن امکانات و تفریحات در دبی، اینجا را به یکی از مقصدهای پرطرفداری ایرانی‌ها تبدیل کرده است. هوای مطبوع و مناسب و مسیر کوتاه سفر، دبی را به یکی از مقصدهای نوروزی ایرانی‌ها تبدیل کرده تا در بهترین زمان سفر، میهمان این شهر باشند. فرصتی که از هم‌اکنون با تور دبی نوروز 97 برای همه‌ی علاقمندان به سفر پیش‌بینی شده و می‌توانند با انتخاب آن برای تعطیلات عید برنامه‌ریزی ویژه کنند.

 

 

 

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle