Categories
مقالات رپورتاژ آگهی

با برترین دانشگاه های کارآفرینی دنیا آشنا شوید

با دانشگاه هایی که در امور مرتبط با آموزش کارآفرینی ، مدیرت ، بازاریابی و کسب و کار آشنا شوید :

دانشگاه‌های پیشرو امروز در جهان دانشگاه‌های کارآفرین هستند و در زمینه ثبت اختراعات مفید و تاثیرگذار در اقتصاد جهانی با هم رقابت می‌کنند.

سرعت پیشرفت علم و فناوری در دنیای امروز بسیار زیاد است و مهمترین هدف دانشگاه‌های جهان در حال حاضر ثبت و تولید اختراعات و محصولاتی است که بتوانند با هزینه کمتر امکانات و قابلیت‌های بیشتری به کاربران ارائه کنند.

در این رتبه‌بندی که رویترز برای دومین سال آن را منتشر کرده است دانشگاه‌های جهان از نظر تولید محصولاتی که هم از نظر فناوری و هم از نظر  تاثیر بر اقتصاد جهانی سرآمد باشند رده‌بندی شده‌اند.

در این رده بندی دانشگاه استنفورد آمریکا همانند سال گذشته در رتبه نخست قرار گرفته است. این دانشگاه بیش از 612 طرح را در فاصله 2009 تا 2014 در دست تولید داشته و بسیاری از کارآفرینان معروف جهان نظیر لری پیج از بنیانگذاران گوگل، ویلیام هیولیت و دیوید پاکارد بنیانگذاران HP و پیتر تیل بنیانگذار سیستم پرداخت الکترونیکی پی‌پال(PayPal) فارغ‌التحصیلان دانشگاه استنفورد بوده‌اند.

رتبه دوم رده‌بندی رویتر نیز همانند سال گذشته در اختیار دانشگاه ام.آی.تی قرار دارد که در فاصله سال‌های 2009 تا 2014 بیش از 1280 طرح را در دست تولید داشته است. از فارغ‌التحصیلان کارآفرین این دانشگاه‌ می‌توان به چارلز کوک تاجر ثروتمند نفت و رییس صنایع کوک و جان تاین بانکدار و رییس هیئت مدیره سی‌آی‌تی اشاره کرد.

دانشگاه هاروارد آمریکا در این رده‌بندی با داشتن 824 برنامه تحقیقاتی، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. از کارآفرینان فارغ‌التحصیل از این دانشگاه می‌توان به مارکوس گلدمن بنیانگذار موسسه گلدمن ساش و استیو بالمر مدیرعامل فعلی مایکروسافت اشاره کرد.

رتبه چهارم در اختیار دانشگاه تگزاس سیستم است که 941 برنامه را به اجرا درآورده است و از فارغ‌التحصیلان کارآفرین آن می‌توان مایکل دل بنیانگذار شرکت Dell را نام برد.

دانشگاه پنجم دانشگاه واشنگتن سیستم است که 457 برنامه را در فاصله 2009 تا 2014 به اجرا گذاشته و بانی دنبار فضانورد سابق ناسا و دنیل ایوانز رییس سابق ایالت واشنگتن از معروف‌ترین دانش‌آموختگان این دانشگاه هستند.

تنها دانشگاه آسیایی در بین دانشگاه‌های کارآفرین برتر دانشگاه علوم و فناوری پیشرفته کره جنوبی(KAIST) است که با پنج رتبه صعود نسبت به سال گذشته در رتبه ششم قرار دارد و 911 برنامه را به اجرا در آورده است.

رتبه هفتم و هشتم به ترتیب در اختیار دانشگاه‌های میشیگان و پنسیلوانیاست که شاید معروف‌ترین فارغ‌التحصیل دانشگاه پنسیلوانیا در این روزها دونالد ترامپ رئیس‌جمهور منتخب آمریکا باشد.

دو رتبه آخر در این رده‌بندی به ترتیب در اختیار دانشگاه بلژیکی لوون و دانشگاه نورت وسترن ایلی‌نوی آمریکاست که به ترتیب در سال گذشته شانزدهم و ششم بوده‌اند.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle