Categories
اخبار خبر و رپورتاژ آگهی برند های برتر صنایع خودرو

بین خودرو چینی و دنا کدام را ترجیح می‌دهید؟ [دیوار]

دوراهی بین خودرو زیبا و خودرو باکیفیت

احساس ایران‌خودرو نسبت به دنا احساس مادر یا پدری است که فکر می‌کند زیباتر از فرزندش دیگر کسی پا به دنیا نگذاشته؛ اما در میان مردم وقتی که حرف خرید خودرو می‌شود چشم‌ها با حسرت به سمت خودروهای خارجی می‌چرخد. خودروهایی که لوکس بودن را تنها به داشتن چراغ مه‌شکن، نئون و یک سانروف کوچک تعریف نمی‌کنند.

دنا و برلیانس اچ ۳۳۰

با اینکه طراحی گرافیکی دنا پلاس بسیار بیشتر از قبل شبیه به خودروهای لوکس خارجی شده اما فاصله خودروهای داخلی ما هنوز هم با طراحی‌های خارجی برداشته نشده است. برای همین وقتی یک دنا پلاس را کنار برلیانس اچ 330 قرار دهیم اگرچه هر دو خودرو سدان خانوادگی هستند اما در ویژگی‌های ظاهری با یکدیگر تفاوت دارند.

ظرافتی که در اچ 330 به کار رفته فاصله زیادی تا خودرو ایرانی دارد. فروش دنا و خرید یک خودرو خارجی مانند برلیانس انتخاب جوان‌پسندانه‌ای است. علاوه بر آن حتی اگر سطح انتظارمان را از برلیانس یک پله پایین‌تر بیاوریم و دنا را با برلیانس اچ 230 مقایسه کنیم باز هم طراحی دنا چنگی به دل نمی‌زند. زاویه‌های منحنی روی بدنه برلیانس برقی انداخته که در دنای ساده هرگز وجود ندارد و در دنا پلاس هم آنقدرها به چشم نمی‌آید.

کروم جلو پنجره در برلیانس چهره تهاجمی‌تری دارد و فرم عقب دنا هم بسیار ساده است. این ویژگی‌های ظاهری منفی در دنا می‌تواند گروهی را به فروش دنا قانع کند.

اما آیا همه چیز ظاهر خودرو است؟ نه. برخی دیگر حاضر نیستند که کیفیت را فدای خط و خال زیباتر خودرو کنند. خودروهای داخلی هرچقدر هم از زیبایی بی‌بهره باشند در مقایسه با رقیب‌های چینی عموما خدمات پس از فروش بهتری دارند. برای مثال موتور دنا هم از برلیانس اچ 230 و هم از اچ 330 بهتر است. با اینکه شتاب ضعیف یکی از دلایل افراد برای فروش دنا بوده اما خرید برلیانس اچ 330 هم نه تنها این مشکل را رفع نمی‌کند بلکه سه ثانیه دیرتر به شتاب استاندارد می‌رسد. همچنین آپشن‌های رفاهی که دنا در اختیار سرنشین می‌گذارد حرف بیشتری تا برلیانس دارد.

دنا و جیلی

این خودرو ایرانی برای خود رقبای دیگری هم دارد که افراد را به فروش دنا و خرید نمونه‌های خارجی تشویق می‌کند. جیلی GC6 یکی از همین خودروهای چینی است که صرف خارجی بودن آن نباید برای افراد قانع کننده باشد. این خودرو اگرچه از نظر امکانمات رفاهی به دنا شبیه است اما از نظر ظاهری قدیمی و از نظر فنی هم تا دنا فاصله دارد.

دنا و چانگان

شاید بتوان یکی از جدی‌ترین رقبای خارجی دنا را چانگان سی-اس-۳۵ دانست. حجم موتور این خودرو چینی 100 سی‌سی کمتر و سرعت شتاب آن یک ثانیه بیشتر از دنا است و از نظر ظاهری طراحی اجزای آن با هم تناسب بیشتری دارد. البته چانگان یک خودرو شاسی بلند است اما اگر این موضوع را کنار بگذاریم طراحی که برای آن در نظر گرفته شده دلنشین‌تر از طراحی تکراری دنا بوده و به خاطر همین هم قیمت آن 30 میلیون تومان از دنا بیشتر است.

علاوه بر آن چانگان طراحی بهتری هم در مدل ایدو داشته. خودروی سدانی که ارتفاع مشابهی با دنا دارد. چراغ‌های کشیده ایدو چهره اسپرتی برای این خودرو درست کرده و بر خلاف دنا با زبان جدیدتری با مخاطب حرف می‌‍زند. طوری که در نمای جلو شباهت زیادی به لکسوس دارد. شتاب هر دو خودرو 13.5 ثانیه بوده و موتور دنا تنها 50 سی‌سی بزرگ‌تر است. چانگان تاثیر زیادی از شرکت خودروسازی فورد گرفته و امروز از سوی سایپا خرید و فروش می‌شود. ایدو برخلاف دنا پلاس تنها دو کیسه هوا دارد. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که هر دو خودرو با تمام نقاط ضعف و قوتشان توان روبرو شدن با یکدیگر را داشته باشند.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle