Categories
اخبار خبر و رپورتاژ آگهی برند های برتر ارائه دهنده انواع کالا رپورتاژ آگهی برند های برتر حوزه دیجیتال

4 نکته کلیدی در خرید گوشی موبایل دست دوم ایسوس [دیوار]

بالا رفتن قیمت‌ها، منع واردات گوشی به عنوان کالای غیرضروری، عدم فروش گوشی توسط فروشندگان، پایین آمدن قدرت خرید مردم و کاهش موجودی تلفن‌های هوشمند، خیلی‌ها را به سمت خرید گوشی‌های دست دوم کشانده است.

یکی از انتخاب‌ها برای خرید گوشی دست دوم، گوشی‌های ایسوس است که جزو میان‌رده‌های بازار به حساب می‌آید. اگرچه خرید این گوشی‌ها هم مثل دیگر گوشی‌های دست دوم با ریسک‌هایی همراه است، ولی با در نظر داشتن نکاتی می‌شود، ریسک‌های خرید گوشی موبایل دست دوم ایسوس را هم به حداقل رساند.

قدیمی نخریم

سال 2014 بود که اولین سری گوشی‌های هوشمند ایسوس ذنفون تحت عنوان ذنفون دو روانه بازار شد. از آن موقع بیش از سه سال می‌گذرد بنابراین بهتر است دور خرید گوشی‌هایی که قبل از این تولید شده‌اند را خط بکشیم. گوشی‌های قدیمی به روز نمی‌شوند و به همین دلیل هم زیاد هنگ می‌کنند. برای مثال برخی از مدل‌های زنفون 4 و 5 و همچنین سری 2 جزو قدیمی‌ترین‌ها هستند. Zenfone Max (M1) ZB555KL، زنفون Zenfone 5z ZS620KL و Zenfone 5 Lite ZC600KL جزو جدیدترین مدل‌های بازارند و اگر دست دوم این مدل‌ها را پیدا کنید دردسردهای خرید گوشی دست دوم هم برایتان به حداقل می‌رسد. به عقیده بسیاری زنفون 3 مکس با باطری قدرتمند و کیفیت صفحه نمایش خوب، حافظه قوی و دو سیم کارته بودن، یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید گوشی موبایل دست دوم ایسوس است.

سالم بخریم

یکی از موارد مهم در خرید گوشی دست دوم توجه به ظاهر گوشی و عدم وجود شکستگی در قسمت‌های مختلف آن است. درپوش‌های قسمت شارژ و رم و سیم‌کارت باید حتما سرجایشان باشند. مورد دیگر اینکه نباید روی پیچ‌های گوشی اثری از باز شدن وجود داشته باشد. باتری را حتما بررسی کنید که تغییر حالت نداده باشد و سراغ آن دسته از گوشی‌های ایسوس بروید که باتری قوی‌تری دارند. Zenfone 4 Max Pro ZC554KL  و Zenfone 3 Max ZC553KL به ترتیب دارای ظرفیت باتری 5000 و 4100 میلی آپمر هستند، باتری‌هایی که بسیار قوی‌اند.

بیشتر گوشی‌های ایسوس دارای صفحه محافظ گوریلا گلس  هستند. نسل چهارم و پنجم فناوری گوریلا گلس نسبت به نسل قبلی‌اش تا دو برابر مقاومت بیشتری دارد و این به این معنی است که حتی موقع سقوط هم این گوشی دچار آسیب نمی‌شود. گوشی Zenfone 3 Zoom ZE553KL مجهز به فناوری گوریلا گلاس 5 و گوشی Zenfone AR ZS571KL از جمله گوشی‌های ایسوس‌اند که این فناوری را دارند.

با لوازم جانبی بخریم

در جعبه گوشی‌های ایسوس شارژر، کابل USB، دفترچه راهنما هست و موقع خرید باید دقت کنید که هم گوشی جعبه داشته باشد و هم همه اینها داخلش قرار داشته باشند. اینکه گوشی دارای جعبه باشد، خیال‌مان را از بابت اینکه گوشی سرقتی نیست جمع می‌کند.

تست کنیم

حتما گوشی را روشن کنید و سیم‌کارت‌تان را داخلش بیاندازید. باید موقع روشن شدن به آنتن گوشی و صدای آن دقت کنید. دوربین گوشی از جمله مواردی‌ست که باید حتما چک شود. بلوث گوشی را روشن و خاموش کنید و سراغ خرید گوشی‌های ایسوسی بروید که سیستم عامل 7 اندروید دارند. این سیستم عامل به روزرسانی می‌شود و از هنگ کردن گوشی جلوگیری می‌کند.

گوشی‌های قدیمی معمولا سیستم عامل قدیمی هم دارند که به روزرسانی نمی‌شود. خرید گوشی موبایل دست دوم ایسوس در مدل Zenfone 4 Max ZC520KL که دارای سیستم عامل 7 است، کار عاقلانه‌ایست. توجه به حافظه دستگاه، پشتیبانی از اینترنت 3G و 4G و رزولوشن صفحه نمایش هم مهم است. سراغ خرید گوشی‌های دست دومی بروید که حداقل 720 باشد.

مراجعه به سایت دیوار به شما این امکان را می‌دهد که قیمت خرید گوشی موبایل دست دوم ایسوس در مدل‌های مختلف را ببینید.

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle