Categories
اخبار رپورتاژ انتشارات و کتاب

خرید و فروش کتاب ؛ تبادل آموخته‌هایمان با افراد دیگر

متداول‌ترین تعریفی که می‌شود از سرانه مطالعه یک کشور گفت مدت زمانی است که افراد در بیست و چهار ساعت خود به مطالعه اختصاص می‌دهند.

تعریف دیگری که می‌توان در این رابطه عنوان کرد تعداد کتاب‌های خوانده شده و تعداد صفحاتی است که در روز افراد می‌خوانند.

کتاب‌خوانی در کشور ما از حد متوسط بسیار پایین‌تر است و به گفته برخی کارشناسان یکی از علل این نقص جامعه، عدم برخورد صحیح مدارس است. بطوریکه کودکان تا سنین ۱۴ یا ۱۵ سالگی علاقمند به مطالعه کتاب هستند اما در سنین بالاتر این علاقه رو به افول گذاشته می‌شود.

مدارس و مراکز آموزشی کمی هستند که با برخورد درست و تشویق نوجوانان و جوانان، فرهنگ کتاب و مطالعه را در آنها تقویت می‌کنند اما متاسفانه مدارس بسیاری هم هستند که با روش نادرست این علاقه را کاهش یا حتی از بین می‌برند. بر همین اساس این مشکل نظام آموزشی موردی است که باید از ریشه اصلاح شود تا افراد جامعه با افزایش سن همچنان به مطالعه علاقمند باشند.

 

کتاب درسی

با جست و جویی در اینترنت متوجه خواهید شد که یکی از انواع کتاب‌هایی که افراد بسیاری به دبنال آن هستند، کتاب‌های درسی و آموزشی است. مهم‌ترین و اساسی‌ترین راه برای افرادی که می‌خواهند در کنکور شرکت کنند و یا موفق به اخذ دیپلم، کارشناسی و … شوند، خواندن کتاب‌های کمک درسی مربوط به آن پایه تحصیلی است. با وجود قیمت بالای کتاب، یکی از روش‌ها می‌تواند خرید و فروش کتاب کمک درسی دست دوم باشد که اتفاقا از روش‌های مناسبی است که چند سالی است رو به افزایش و محبوبیت گذاشته شده است. بدین صورت که دانش آموز یا دانشجویی که دیگر نیاز به کتاب‌های درسی پایه تحصیلی که گذرانده است، ندارد آن را با دریافت مبلغی یا به صورت رایگان در اختیار فرد دیگری قرار می‌دهد.

 

خرید و فروش کتاب

سابق بر این تا همین چند سال پیش برای خرید و فروش کتاب درسی یا غیر درسی باید کتاب‌ها را جمع می‌کردیم که یا افرادی که خریدار آن هستند، به محل زندگی ما بیایند و آنها را خریداری کنند که البته در بیشتر مواقع به قیمت نازل و به اصطلاح کیلویی این کتاب‌های ارزشمند را می‌خریدند یا خود به محلی که خریداران حضور داشتند، کتاب‌ها را حمل می‌کردیم. اما با روی کار آمدن سایت‌های معتبری مانند سایت دیوار این امکان برای شهروندان همه نقاط کشور فراهم شده که کتاب‌هایی که دیگر نیازی به آنها ندارند را در این سایت در بخش سرگرمی و فراغت تبلیغ کنند تا افرادیکه به دنبال آن عناوین هستند، آنها را خریداری کنند و یا به خواسته صاحب کتاب با کتاب دیگری مبادله کرده و یا حتی به صورت رایگان دریافت کنند.

مبادله کتاب به هر صورت خرید یا فروش، رایگان و یا تبادل با کتاب دیگری فرهنگ پسندیده‌ای است که رواج هر چه بیشتر آن می‌تواند به ارتقاء فرهنگ مطالعه در کشورها کمک کند و از سوی دیگر زحمات و هزینه‌هایی که برای نشر یک کتاب کشیده شده است، هدر نرود. تا این دوست ارزشمند که در طول تاریخ پاسدار تاریخ، فرهنگ و سنت یک کشور بوده، هست‌ و خواهد بود، کمتر دچار آسیب دیدگی یا حتی از بین رفتن شود.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle