Categories
اخبار رپورتاژ خرید و فروش

۴ قدم برای خرید مبلی دوست داشتنی

خرید مبلمان مثل خریدن ماشین است

شما با تعدادی زیادی سبک، مدل، مارک و ویژگی روبه‌رو خواهید شد.

اصطلاحات غیر معمول می‌شنوید که از آنها سر در نمی‌آورید. از بین تمام این اصطلاحات شما در نهایت به حس خود اتکا می‌کنید. روی یکی از مبل‌های نمایشگاه می‌نشینید و اگر احساس کردید که راحت است، آن را می‌خرید. اما شاید بتوانید با هزینه‌ای کمتر دقیقا همان چیزی را که می‌خواهید بخرید.

قدم اول: فضا را اندازه گیری کنید

زمانی که می‌خواهید مبل بخرید،‌ اولین کاری که باید انجام دهید اندازه‌گیری فضا است. مبل نباید تمام اتاق را در بر بگیرد. طول و عرض مبل را در نظر داشته باشید.

اگر مشکل کوچکی فضا داشتیم چه کنیم؟

آپارتمان‌های کوچک ما را در خرید وسایل منزل محدود می‌کنند؛‌ البته امروزه مبلمان‌های کوچکی برای آپارتمان‌ها نیز طراحی شده‌اند. اگر تنها زندگی می‌کنید و یا یک خانواده‌ی دو نفره هستید، می‌توانید مدل‌های تک و دو یا سه نفره را انتخاب کنید. مبلمان‌های ال، نیز انتخاب دیگری برای خانه‌های کوچک است.

قدم دوم:‌ جنس و مواد مبل را بشناسید

چارچوب اکثر مبل‌ها از چوب ساخته می‌شود؛‌اما مدل‌هایی از جنس فلز نیز وجود دارد.

کامپوزیت: ارزان‌ترین، شکننده‌ترین و سبک‌ترین مبل‌ها از کامپوزیت ساخته می‌شوند.

چوب سخت: معمولا در ساخت این مبل‌ها از چوب گردو، راش، بلوط و… ساخته می‌شود که بسیار محکم‌تر از کامپوزیت است.

چوبی خشک شده در کوره:‌ خشک کردن چوب به این روش، باعث قوی‌تر و بادوام‌تر شدن آن می‌شود و چوب در برابر جابه‌جایی و ضربه‌های ناگهانی استحکام بیشتری پیدا می‌کند.

فلز: سخت‌ترین چارچوب برای مبلمان فلز است؛‌ اما این ماده در طول زمان ممکن است خم شود.

مونتاژ چارچوب: علاوه بر جنس، طریقه‌ی اتصال چارچوب مورد مهم دیگری است که در خرید باید به آن توجه کنید. خرید مبلی که قطعات آن با پیچ و مهره به هم متصل شده‌اند در اولویت است.

بالشتک‌های مبل: مرحله‌ی بعد بررسی جنس پارچه، روکش، رنگ، موادی که داخل بالشتک‌ها هستند است. برخی از موادی که داخل بالشت‌های مبل قرار می‌گیرند، خیلی زود کوبیده می‌شوند و حجم آن‌ها کم می‌شود وبه اصطلاح فرو می‌روند. بهتر است بالشت‌ها برای نظافت به راحتی قابل جدا شدن باشند.

پارچه‌ی مبل: پارچه می‌تواند چرم، کتان، پلی استر و … باشد. نظافت چرم سخت است و نشستن طولانی مدت روی آن باعث عرق کردن شما می‌شود. جنس مبل نباید به صورتی باشد که بر اثر نشستن ساییده و پاره شود.

قدم سوم: سبک مبلمان را انتخاب کنید

سبک‌های مبلمان مثل سبک‌های ماشین‌ها مختلف هستند. مبل باید با باقی وسایل خانه همخوانی داشته باشند. انواع اصلی سبک‌های مبل شامل مدرن، سنتی، مبل تخت خواب‌شو و … است.

قدم چهارم: سایت دیوار را بررسی کنید

شما تمام نکاتی که قبل از خرید مبل لازم است را دانستید. یک چک لیست درست کنید و تمام موارد را در آن یادداشت کنید. به اطراف خود نگاه کنید و ببینید که واقعا چه چیزی با این فضا هماهنگ است؟ سایت دیوار را باز کنید و در قسمت جست و جو عبارت مبل را تایپ کنید.

با تعداد زیادی از آگهی‌های خرید و فروش مبلمان مواجه خواهید شد و می‌توانید با مناسب‌ترین قیمت مبلمان مورد نظر خود را خریداری کنید.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle