Categories
اخبار برترینها خبر و رپورتاژ آگهی بانک ها و موسسات مالی خبر و رپورتاژ آگهی برند های برتر ارائه دهنده انواع خدمات

چرا همه به دنبال پدیده‌ای به نام بیت کوین هستند؟ [اکسکوینو]

خرید بیت کوین و ارزهای دیجیتال موضوعی است که این روزها خبرهای زیادی درباره آن به گوش ما می‌رسد، بسیاری از افراد با استفاده از فناوری بلاک چین، سرمایه گذاری‌های خود را به رنگ و بوی تکنولوژی آغشته کرده و به آن‌ها رونق خاصی بخشیده‌اند.

 

ارزهای دیجیتال که با نام هایی مثل رمزارز، ارز رمزپایه، کریپتوکارنسی cryptocurrency و ارز رمزی نیز شناخته شده‌اند، مانند ریال و دلار، پول‌هایی هستند که با سازوکار مختلفی ایجاد و توزیع می‌شوند. از طرفی در دنیای امروزی که همه چیز وابسته به سیاست و دولتمردان است، این ارزها تنها واحد‌های پولی هستند که تحت کنترل هیچ سیاست و کشوری قرار ندارند و با بهره بردن از روش پرداخت مستقیم و غیر متمرکز، مردم سراسر جهان را توسط یک نظام مالی یکپارچه و جهانی به هم متصل کرده اند.

هم اکنون بیش از دو هزار رمز ارز در جهان وجود دارد که بیت کوین اولین و محبوب‌ترین آن‌هاست. این رمزارز در سال 2009 توسط شخصی مجهول با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو اختراع و عرضه شد و از آن سال تا کنون، به عنوان یک نوآوری و پدیده نوظهور توانسته است نظر بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جلب کرده و در حال حاضر مبلغ 95 میلیارد دلار از ارزش بازار ارزهای دیجیتال را از آنِ خود کند. سایر ارزهای دیجیتال در حقیقت نسخه اصلاح شده و بهبود یافته بیت کوین هستند که فرایند خلق آن‌ها مانند بیت کوین از طریق ماینینگ یا استخراج انجام می‌شود.

چرا این روزها همه جذب بیت کوین می‌شوند؟

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، در دنیایی که مراودات روز به روز به سمت مراودات اینترنتی سوق پیدا می‌کنند، نیاز به یک پول قدرتمند اینترنتی با هدف سهولت در تجارت‌های الکترونیکی، بیش از هر روز احساس می‌شود. ارز دیجیتال بیت کوین به عنوان پادشاه بلامنازع دنیای رمز نگاری شده، با بهره بردن از فواید جابه جایی سریع توانسته است بسیاری از نیازهای سرمایه گذاران را برطرف کند.

از جمله موارد جذابیت و محبوبیت بیت کوین می‌توان به این موضوع اشاره کرد که تقلب در تراکنش‌های ارزهای دیجیتال جایگاهی ندارد و خرید ارز دیجیتال در صرافی‌های معتبر و مطمئن به آسانی امکان پذیر است. از طرفی تشدید تحریم‌ها توسط دولت‌ها تاثیر خاصی بر ارزهای دیجیتال نخواهد داشت. در اغلب کشورهای جهان، بیت کوین نوعی پس انداز محسوب می‌شود ولی در کشور ما به دلیل اینکه ارزهای دیجیتال امکان دسترسی به یک اقتصاد جهانی را فراهم می‌کنند، به عنوان یک منبع سود در نظر گرفته شده اند.

علت محبوبیت سرمایه گذاری و خرید و فروش بیت کوین چیست؟

امروزه آگاهی سرمایه گذاران نسبت به پروژه‌هایی که بر روی آن‌ها سرمایه گذاری می‌کنند افزایش یافته است، از این رو پروژه‌هایی که پتانسیل رشد بیشتری نسبت به بقیه دارند بهتر می‌توانند نظر آن‌ها را به خود جلب کنند. در حال حاضر قیمت بیت کوین حدود 720,000,000 درصد نسبت به قیمت اولیه خود سود داشته است، کدام کلاس دارایی دیگری قادر به ارائه چنین سودی است؟

 

علاوه بر این، بسیاری از افراد و حدود 30 درصد از جوانان خرید بیت کوین را به خرید طلا و حتی سهام شرکت اپل ترجیح می‌دهند. لازم به ذکر است هیچ نهادی قیمت بیت کوین را تعیین نمی‌کند و قیمت آن کاملا تابع بازار و در واقع عرضه و تقاضاست. قیمت اعلام شده در حقیقت قیمت یک بیت کوین است ولی با سرمایه کمتر هم امکان خرید کسری از بیت کوین و سرمایه گذاری در این ارز وجود دارد. بدیهی است که مزیت‌هایی مثل امنیت بالا، تسهیل مبادلات جهانی و مدیریت غیر متمرکز، سبب تشکیل برخی دیدگاه‌های خوش بینانه نسبت به این ارز دیجیتال شده است.

بعضی افراد معتقدند بیت کوین بین سال‌های 2024 تا 2032  جایگزین طلا و ذخیره پول جهانی خواهد شد. بی شک در آینده‌ای نزدیک نقش بیت کوین در اقتصاد جهانی بسیار چشمگیر و تاثیر گذار خواهد بود. سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال بیت کوین مشکلات موجود در بازار بورس مانند امکان تغییر مدیران مجرب، وجود سرمایه گذاران غیر حرفه ای و دلالان بی مسئولیت را ندارد. همچنین سرمایه گذاران هنگام خرید بیت کوین با خطر از بین رفتن سرمایه فیزیکی و به سرقت رفتن آن مواجه نیستند. سرمایه گذاری در بازار مسکن هم علاوه بر اینکه به سرمایه زیادی نیاز دارد در برهه زمانی فعلی قابل تامل است. وجود این موارد سبب تندتر شدن تب این روزهای سرمایه گذاران جهت خرید این ارز دیجیتال شده است.

خرید ارزهای دیجیتال

خرید ارز دیجیتال برخلاف روال افتتاح حساب در بانک که نیازمند تشریفات قانونی و کاغذ بازی است، بسیار ساده می‌باشد. کاربران می‌توانند با ثبت نام در سایت‌های مطمئن و مورد اطمینان ارز مورد نظر خود را از طریق کیف پول‌های متعلق به آن ارز  به یک کیف پول دیگر انتقال دهند. شما با ثبت نام در صرافی‌های آنلاین ارزهای دیجیتال، پس از تکمیل مراحل احراز هویت و ثبت تراکنش خود، به راحتی به مقدار بیت کوین مورد نظر خود دست می‌یابید.

با توجه به اینکه ثبت نام در سایت‌های خارجی به احراز هویت نیاز نداشته و در نتیجه ریسک زیادی برای خریداران به همراه دارد، مشتاقان ارزهای دیجیتال با ثبت نام در سایت های  معتبر داخلی مانند اکسکوینو و استفاده از خدمات این وب سایت با رابط کاربری آسان می‌توانند اقدام به خرید و فروش بیت کوین با ارز رایج کشور و از طریق کارت‌های بانکی خو د نمایند.

:Robert Arnott برای سرمایه گذاری پرسود دنبال راه‌های آسان نباشید.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle