Categories
اخبار رپورتاژ آگهی رپورتاژ خرید و فروش

5 نکته که هر خریدار یخچال و فریزر باید بداند

یکی از وسایلی که دوست داریم سال‌های سال برایمان کار کنند و هرچندسال یکدفعه مجبور به تعویضش نباشیم، یخچال و فریزر است.

از این رو خیلی‌ها به خرید یخچال و فریزر نو اعتقاد دارند و نوع دست دومش را نمی‌پسندند چون می‌خواهند وسیله‌ای از هر نظر مطمئن بخرند که عمری و بی‌مشکل کار کند و همچنان ضمانت‌نامه داشته باشد. تجربه ثابت کرده یخچالی که به تعمیر بیفتد دیگر عمر خود را کرده و یخچال بشو نیست. اما برای خرید وسیله‌ای بادوام و پرکارکرد باید به نکاتی توجه کرد.

1- زیبایی یخچال اهمیت دارد یا کارکردش؟

در حال حاضر نسل سایدبای‌سایدها و یخچال‌های در فرانسوی یخچال‌های زیبای موجود در بازار را تشکیل می‌دهند که قیمتی چندبرابری نسبت به انواع دیگر یخچال دارند. اگر دوست دارید یخچالی با طراحی زیبا داشته باشید باید از بین آنها انتخاب کنید اما انتخاب علاقه‌مندان به یخچال و فریزرهای کاربردی معمولا یخچال‌های دوطبقه یا دوقلوست که قیمتی معقول‌تر دارند.

2- هر چه امکانات یخچال بیشتر باشد، احساس بهتری دارید و راحت‌تر هستید.

در حال حاضر مدل‌های هوشمندی در بازار وجود دارند که شما را از محتویات داخل یخچال، وجود مشکل در اجزای مختلف آن، زمان تعویض فیلتر و غیره باخبر می‌کنند و مجهز به وای‌فای و صفحه نمایش و اسپیکر هستند و ممکن است تا چندسال دیگر انواع پروازی آنها هم به بازار بیاید! اما برای خرید یخچال عمری باید توجه داشته باشید که هرچه گزینه‌های همراه یخچال بیشتر باشند به نسبت باید هزینه بیشتری برای نگهداری و تعمیر آن بپردازید. هر چه یخچال ساده‌تر کارکردن با آن راحت‌تر و اطمینان از طولانی بودن کارکردش بیشتر.

3- هنگام خرید یخچال و فریزر  باید به برچسب انرژی روی در یخچال توجه کنید.

اگر دوستدار محیط زیست هستید و همزمان به پردوام بودن وسیله خود امیدوارید باید گزینه‌‍ای را انتخاب کنید که مصرف انرژی کمی دارند و در هزینه برق صرفه‌جویی می‌کنند. برچسب انرژی روی در یخچال یک راهنماست. در رده‌بندی این راهنما A+++  برای بهینه‌ترین مصرف انرژیG  برای بیشترین مصرف انرژی رتبه‌بندی شده‌اند و روی همین برچسب درجه مصرف انرژی یخچال شما مشخص شده است.

4- اگر خریدار یخچال دوطبقه هستید باید به فضای یخچال و فریزر توجه کنید؟

آیا از جمله کسانی هستنید که همیشه فریزر پر و پیمانی دارند؟ پس باید یخچالی انتخاب کنید که فضای عمده خود را به فریزر اختصاص داده. آیا از جمله کسانی هستید که مرتب داخل یخچال سرک می‌کشند و تماس دائم با آن دارند؟ پس باید طبقه بالا به یخچال و طبقه پایین به فریزر اختصاص داشته باشد که در هر مراجعه مجبور به خم شدن و دولا شدن نشوید.

5- به ضمانت‌نامه یخچال توجه ویژه داشته باشید هرچند قیمت یخچال‌هایی با ضمانت‌نامه معتبر کمی بیشتر از دیگر یخچال‌هاست.

ضمانت‌نامه بیشتر شرکت‌ها به این صورت است که در سال اول در صورت بروز مشکل یخچال یا قطعات آن را به رایگان تعویض می‌کنند و برای تعمیرات تا 5 سال خدمات رایگان به شما ارائه می‌دهند.

هنگام خرید یخچال و فریزر گزینه‌ای را انتخاب کنید که حداکثر ضمانت را به شما ارائه می‌دهد.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle