Categories
دسته‌بندی نشده

خانه حیاط دار، دری به روی بهشت

خانه حیاط دار با حوض و تابی وسط حیاط و سه یا چهار اتاق. این آخرین تصویری است که از زندگی خارج از آپارتمان در ذهن ما باقی مانده.

تصویری که بیشتر با کمک تلویزیون و در نهایت عکس خانه­های پدر/مادربزرگ­هایمان جلوی چشم­ها زنده نگه داشتیم؛ اما با وجود تعداد کم این خانه­ها، آنها هنوز در تهران نفس می­کشند. هرچند به سختی و کم اما محلات قدیمی هستند که این خانه­ها را انقدر محکم در آغوششان گرفته­اند تا مبادا روزی به قوطی کبریت­های انباشته روی همدیگر یک واحد آپارتمانی تبدیل شوند. محلاتی مثل خیابان پیروزی اگرچه گاهی در مبارزه با آپارتمان نشینی شکست خورده­اند اما دیگر حاضر نیستند به هر قیمتی این خانه­ها را، هرچند قدیمی و کهنه­ساز، از دست بدهند.

برای خرید خانه در خیابان پیروزی باید روی متراژ بالای 100 متر حساب کنید.

جست و جو در سایت دیوار نشان می­دهد که برای خانه حیاط دار زیر این متراژ گزینه زیادی در پیروزی پیدا نمی­شود. در عوض معدود نمونه­هایی که زیر این متراژ به فروش گذاشته­اند رقم­های بسیار مناسبی دارند. برای مثال یک مورد پیشنهادی خرید خانه در پیروزی، خانه­ای 83 متری و دوخواب است. این مورد بازسازی شده، حیاط کوچک و پارکینگی به اندازه جا دادن یک موتور دارد. قیمت آن نیز 300 میلیون تومان است.

محلات اندکی در شهر تهران پیدا می­شوند که بتوان این خانه­های حیاط دار را در آن پیدا کرد. حالا اگر حوض و تاب هم نداشت اشکالی ندارد. مهم این است که باغچه­ای داشته­باشد که به آن آب دهیم، سقف پارکینگش با درخت مو پوشانده شده­باشد، تابستان­ها شاتوت از آن بچینیم و پاییز خرمالو. یکی از ویژگی­های مشترک این خانه­ها این است که بیشتر آنها قدیمی­ساز هستند. برای همین اگر موردی پیدا کردید که تازه ساخته شده بود دیگر مِن مِن نکنید و بروید پای قرارداد.

مورد بازسازی شده نیز برای خرید خانه در پیروزی می­تواند حکم موفقیت شما را داشته باشد. یک خانه بازسازی شده 126 متری را در این خیابان با 700 میلیون تومان به نام خود می­زنید.

ملک دیگری با همین متراژ در نبرد شمالی 720 میلیون تومان است. اگر بودجه تان از این رقم­ها هم بیشتر است پس به شما نوید خانه­ای بالای 200 متر با پنج یا بیشتر از پنج اتاق را می­دهیم. خانه ویلایی 210 متری در بلوار ابوذر یک میلیارد و صد میلیون تومان ارزش دارد. ملک دیگر 250 متری در خیابان قیام هم 600 میلیون بیشتر از آن قیمت گذاری شده­است.

با وجود این پیشنهادها ممکن است بخواهید خانه­ای کلنگی بخرید و خودتان آن را با سلیقه خودتان دوباره از نو بسازید. برای این هدف به شما بگویم که یک خانه کلنگی و قدیمی در پیروزی 158 متری 920 میلیون تومان است و احتمالا گزینه­های دیگری که بتوانید اینجا پیدا کنید نیز در همین رنج قیمتی قرار دارند.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle