Categories
اخبار خبر و رپورتاژ آگهی برند های برتر ارائه دهنده انواع خدمات

نکات مهم در پروسه ثبت شرکت و ثبت برند [کاردان ارقام]

موسسه کاردان ارقام به عنوان رئیس انجمن صنفی خدمات اداری استان تهران از تمامی کارآفرینان و مدیران کسب و کارها میخواهد تا به این نکات مهم در رابطه با امور ثبت شرکت و ثبت برند توجه داشته باشند:

ثبت برند

از اهمیت ثبت برند به هیچ وجه نباید غافل شوید. برند یک واژه لاتین در لغت به معنی نشان و علامت و در حوزه تجارت کالا و خدمات به معنی یک عبارت، نماد، نشانه، شکل، اسم و…. میباشد که در واقع معرف یک یا چند کالا و یا خدمات متخص به یک شخص و یا شرکت و وجه تمایز آن نسبت به سایر خدمات و محصولات دیگر است. همچنین برند و علامت تجاری چیزی است که مشتری با شنیدن آن یک کالا و یا خدمات خاصی را در ذهن خود تصور میکند.

طبق قانون علائم تجاری به صورت زیر شناخته میشود:

  • علامت یا علائم تجاری يعني هر نشان،شکل،طرح و… که قابلیت رؤيت داشته باشد و بتواند کالا و یا خدمات شخص و اشخاص حقوقی را از یکدیگر متمایز کند
  • علامت جمعي يعني هر نشان،شکل،طرح و… که قابلیت رؤيت داشته باشد و با عنوان علامت جمعي در اظهارنامه ثبتی معرفي گردد و پایه و يا هرگونه از خاصیت های ديگر آن مانند قیمت كالا و يا خدمات اشخاص حقيقي و حقوقي را كه از اين نشان تحت نظارت مالك علامت ثبت شده جمعي استفاده مي‌كنند متمايز سازد
  • نام تجارتي شامل نام یا عنوان و یا اسمی است  كه معرفی کننده ی شخص حقيقي يا حقوقي باشد

 

هدف از ثبت برند و ثبت علامت تجاری چیست ؟

حفظ علامت تجاری به وسیله مراجع رسمی که در بیشتر نظام ها اجازه متوقف کردن تخلف در این باره را دارا‌هستند تایید می شود . از نگرش وسیع تر , علائم تجاری با رسمیت بخشیدن و دادن سود اقتصادی به صاحبان آن‌ها در تراز جهانی سپرده گذاری کرده و این نوآوری را اشاعه می‌دهد . حفاظت علائم تجاری همینطور بازدارنده تلاشهای رقبای غیر منصف , مثل متقلبان , برای به کارگیری از علائم مشخص و معلوم به منظور فروش تولیدات و ارائه خدمات نامرغوب یا این که متفاوت میگردند از نگرش وسیع‌تر , علائم تجاری با رسمیت بخشیدن و دادن سود اقتصادی به صاحبان آنان , در تراز جهانی سرمایه‌گذاری می کنند و این ابتکار عمل را رواج می دهند . حفاظت علائم تجاری همینطور بازدارنده تلاش‌های رقبای غیرمنصف , مانند متقلبان , ‌ برای به کارگیری از علائم مشخص و معلوم به منظور فروش تولیدات و ارائه خدمات نامرغوب یا متعدد میشوند . این نظام , دوراندیشی و قابلیت و امکان سرمایه‌گذاری جهت ساخت و فروش کالاها و خدمات را در منصفانه‌ترین حالت ممکن به مردمان می دهد و از این‌شیوه تجارت بین‌المللی را تسهیل می نماید .
در صورتی‌که برندی ثبت نشود , رقبا می‌توانند از همان برند یا برندی که شباهت آن با علامت مزبور تا اندازه ایست که برای مشتریان فریب دهنده باشد , برای همان محصول یا کالاهای شبیه استفاده کنند و در نتیجه سرمایه‌گذاری صاحب و مالک اثر یا برند در مورد بازاریابی یک کالا احتمال دارد بی نتیجه باشد چون مصرف کنندگان تصور می نمایند که آن کالا وابسته به همان شرکتی است که تبلیغات و بازاریابی نموده و کالای خویش را معرفی نموده است و متعاقبا ( به نادرست کالای حریف را خریداری نمایند . این نکته نه تنها سود فرد یا کمپانی تولیدکننده را کاهش خواهد داد و مشتریان وی را منحرف خواهد کرد بلکه احتمال دارد باعث سوء شهرت صاحبان علامت تجاری گردد بخصوص در صورتیکه کالا رقیب کیفیت پایینی داشته باشد .

 

ثبت شرکت

اگر خود را یک کارآفرین میدانید قطعا تا کنون بار ها و بار ها این سوال در ذهن شما وجود داشته که چگونه می توان یک شرکت تاسیس کرد؟ آیا تاسیس شرکت نیازمند سرمایه و هزینه های زیادی است؟

چگونه می توان نسبت به ثبت شرکت اقدام نمود؟

شرکت یا همان کمپانی به مجموعه ای افراد گفته می شود که به عنوان شریک با یکدیگر فعالیت داشته و کسب و کار آن ها در تجارت جنبه حقوقی پیدا کرده است و تنها متعلق به یک فرد نیست.

 

درواقع بر اساس قانون های تجارت شرکت تنها یک قرارداد است که بر طبق آن اعضا یا شریک ها سود حاصل از تجارت و کسب و کار خود را تقسیم خواهند کرد. در قوانینی که برای تجارت تنظیم شده است، شرکت ها دارای شخصیت حقوقی هستند و زمانی که شما تصمیم به تاسیس و ثبت شرکت خواهید گرفت باید نوع شرکت و زمینه فعالیت آن را مشخص نمایید.

 

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

این نوع شرکت که امروزه بسیار متداول شده است معمولا بین دو یا چند نفر برای انجام امور تجاری ثبت خواهد شد و سرمایه های شرکت به صورت سهام تقسیم بندی نخواهند شد. در ثبت شرکت با مسئولیت محدود این نکته قید خواهد شد که پس از ورشکستگی تنها سرمایه شرکت به طلبکاران داده خواهد شد و به دلیل عدم سهام بندی طلبکاران نمی توانند مطالبات خود را از اموال مالکان شرکت دریافت نمایند.

 

ثبت شرکت سهامی خاص

شرکت های سهامی خاص نیز یک نوع شرکت بازرگانی هستند که تمامی سرمایه های شرکت به طور کامل در بین موسسین آن تقسیم شده است و البته در این مورد نیز سرمایه به صورت سهام تقسیم بندی خواهد شد اما با این تفاوت که تنها به موسسین آن فروخته خواهد شد و مسئولین صاحب هر سهم مطابق میزان سهامی که در اختیار دارد مشخص خواهد شد.

 

شرکت تعاونی

طبق قانون اساسی کشور عزیزمان ایران شرکت تعاونی به شرکت هایی اطلاق می شود که حداقل 51 درصد از سرمایه ی آن توسط اعضا تامین شده است و سایر نهاد های دولتی مانند وزارت خانه ها و بانک ها و غیره بدون عضویت در شرکت تعاونی می توانند از طریق راه هایی مانند وام بدون بهره نسبت به تامین سرمایه شرکت اقدام نمایند.

 

ثبت تغييرات شرکت

یک شرکت شاید بعد از ثبت شرکت تحت شرایطی ناچار به اعمال ثبت تغییرات شرکت در اساسنامه و موقعیت اولیه ثبتی خویش گردد و یا این که به دلایلی تصمیم به اعمال تغییرات داشته باشد . برای اعمال تغییرات شرکها, واجب است صورتجلسه ای براساس مدل تغییر به طور تخصصی و در دو نسخه تدوین گردد و امضای همگی اعضای هیات مدیره در پایین صفحه های صورتجلسه الزامی میباشد .  در مرحله بعد صورتجلسه تهیه و تنظیم شده شرکت به همراه بقیه مدارک لازم به سازمان ثبت شرکتها ارجاع می‌شود . موسسین شرکت بعداز تشکیل مجامع عمومی و فوق العاده جهت تصمیم گیری دررابطه با اعمال تغییرات یک ماه فرصت دارند تا نسبت به تدوین کردن صورتجلسه و تحویل آن به مرجع ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری مبادرت کنند .

 

 

طرح صنعتی

به زبان ساده ترکیب اشکال، خطوط، رنگبندی، طرح به طوری ایجاد کننده یک محصول صنعتی متمایز از سایز فراورده ها باشد طرح صنعتی نام دارد.

 

درواقع اولین و مهمترین قانون و اصل در ثبت طرح صنعتی جدید بودن آن طرح و پایه و اساس آن فراورده خلاقیت ذهنی شخص یا اشخاص میباشد.

قابل ذکر است اگر طرح مدنظر شما یک محصول با مزیت جدید و متمایز از محصولات دیگر از لحاظ کیفی است میتوانید آن را به صورت اختراع نیز ثبت نمایید و در نهایت ثبت برند انجام دهید.

 

مزایای ثبت طرح صنعتی

حقوق و حمایت قانونی: برای مالکان طرح های صنعتی به چه صورت میباشد؟

-مالک طرح صنعتی میتواند از هرگونه کپی، تقلید و یا حتی شباهت ظاهری طرح دیگری نسبت به ظرف ثبت شده خود جلوگیری به عمل بیاورد و به زبان ساده حق استفاده انحصاری طرح ثبتی تنها متعلق به مالک آن است و اشخاص دیگر تنها با اجازه قانونی مالک میتوانند از ان طرح استفاده نمایند.

-تمامی حقوق شامل ساخت، طراحی، تولید، فروش در داخل و صادرات به خارج کشور تنها متعلق به صاحب طرح صنعتی میباشد

-مالک طرح صنعتی حتی میتواند از واردات طرح های مشابه با طرح صنعتی خود جلوگیری نماید
ماده 28  قانون حمایت از طرح‌ های صنعتی، برند های تجاری و اختراعات نیز به این موارد به وضوح اشاره نموده است:
–استفاده از هر طرح صنعتی که در داخل ایران به ثبت رسیده باشد، توسط اشخاص دیگر ، مشروط به موافقت مالک آن میباشد.
–مالک طرح صنعتی ثبت شده می تواند علیه شخصی که بدون موافقت او افعال مذکور در بند (ب) این ماده را انجام دهد یا مرتکب عملی شود که عادتاً موجبات تجاوز آینده را فراهم آورد در دادگاه اقامه دعوی نماید.

 

کارت بازرگانی

کارت بازرگانی چیست و چه کاربردی دارد؟

اخذ کارت بازرگانی برای صادرات و واردات محصول برای تاجر الزامی بوده و تاجر از جمله شخص حقیقی یا حقوقی قادر است با بهره گیری از آن برای امور تجاری اعم از گشایش اعتبار در بانک استفاده نماید . طبق ماده ۳ ضابطه صادرات و واردات اشخاص مختلفی از قبیل افراد حقیقی و حقوقی جهت صادرات و واردات خویش مستلزم اند تا کارت بازرگانی داشته باشند که کارت نام برده از طریق اتاق بازرگانی با شرایط ویژه ای اخذ خواهد شد .

 

اخذ کارت بازرگانی و شرایط صدور کارت بازرگانی ؟

کارت بازرگانی به مجوزی گفته می شود که از سمت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن صادر شده و دارنده ان قادر است , به انجام امور صادرات و یا واردات بپردازد . و حداقل سن ضروری برای صدور کارت بازگانی افراد حقیقی و حقوقی ۲۱ سال هست  و همه اشخاص میتوانند بعداز گذراندن پروسه لازم  و تکمیل مدارک در صورت داشتن شرایط لازم اقدام به دریافت کارت بازرگانی کنند .

ثبت شرکت

در انتها توصیه میکنیم برای آشنایی بیشتر با امور ثبتی و حقوقی و یا استفاده از این خدمات به وب سایت موسسه معتبر کاردان ارقام kardanargham.com مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این مجموعه؛ ۰۲۱۶۶۷۴۸۲۰۵ تماس بگیرید.

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle