Categories
رپورتاژ آگهی رپورتاژ آگهی معرفی وب‌سایت برند ها و استارت آپ ها رپورتاژ خبری اقتصادی

ثبت شرکت ، چرا و چگونه ؟

با گسترده تر شدن و پیچیده تر شدن روابط میان افراد در عصر حاضر , قوانین حاکم بر روابط و مناسبات میان افراد هم کم کم شکل منسجم تر و کامل تری به خود گرفته است .

بسیاری از امور که قبلا در روابط میان افراد به صورت فردی و آزادانه و بدون قاعده در جریان بود به تدریج تحت سیطره ی قوانین قرار گرفتند و شکل الزامی پیدا کردند و بسیاری از امور جاری جامعه در حوزه های بازرگانی – تجارت – خانوادگی و دیگر موارد از شکل فردی خارج شدند و تحت نظارت و حاکمیت دولت از طریق اعمال قوانین و مقررات قرار گرفتند.

ثبت شرکتها  هم جزء یکی از همین الزامات قانونی می باشد که قوانین و مقررات مخصوصی جهت آن وضع شده است.

اگر بخواهیم اشرافی کلی بر روند ثبت شرکت داشته باشیم مراحل کار بدین صورت است که پس از اخذ مدارک هویتی متقاضی توسط مؤسسه نخستین ثبت و برابر اصل نمودن آنها، اقدامات لازم از سوی مؤسسه جهت ثبت شرکت مورد تقاضا انجام شده و حداکثر پس از 14 روز کاری مدارک نهایی شرکت ثبت شده به همراه تمامی مستندات به متقاضی تقدیم می شود.

البته لازم به ذکر است که ثبت شرکت به تنهایی مجوز فعالیت محسوب نمی شود و اخذ مجوز مربوطه بسته به موضوع شرکت و نوع فعالیت شرکت الزامی می باشد.

 

ابتدا 2 نوع از شرکت هایی که در ایران متقاضی بالایی برای ثبت دارند را نام می بریم:

. شرکت با مسئولیت محدود

. شرکت سهامی خاص

اولین سوالی که پیش می آید این است که: سهامی خاص یا مسئولیت محدود؟

شما می توانید در دو قالب سهامی خاص یا مسئولیت محدود اقدام به ثبت شرکت کنید. تفاوت اصلی این دو شرکت در تعداد اعضای آنها می باشد که در سهامی خاص حداقل 3 نفر و در مسئولیت محدود حداقل 2 نفر برای ثبت شرکت نیاز است.

شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد، فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت، مسئول قروض و تعهدات شرکت است.

شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص نوع دیگری از شرکت های تجاری می باشد. برای ثبت شرکت سهامی خاص حداقل تعداد اعضا و یا سهامداران 3 نفر است. طبق باب سوم قانون تجارت با عنوان شرکت‌های تجاری، شرکت سهامی خاص به شرکتی گفته می‌شود که تمام سرمایه آن به هنگام تأسیس، منحصرا به وسیله مؤسسین آن تشکیل شده است.

 

نحوه انتخاب نام شرکت

نام شرکت باید خاص باشد  چون هر شخص حقوقی مانند هر شخص حقیقی باید دارای نام باشد تا بتوانند آن را  تشخیص دهند.

نام شرکت اغلب مرتبط با موضوع شرکت است برای مثال مؤسسه ثبتی حقوقی نخستین ثبت

در نام شرکت باید دقت شود که مشابه نام شرکت های ثبت شده نباشد در غیر این صورت نام های شما رد می شوند.

جهت دریافت مشاوره و راهنمایی های بیشتر به وبسایت مجموعه مراجعه نمایید.

 

پلمپ دفاتر

کلیه اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی پس از ثبت شرکت جهت اظهار هزینه ها و درآمدهای خود به دفاتر پلمپ نیاز دارند.

دفاتر پلمپ به صورت دفتر کل و روزنامه می باشند که بر حسب کارکرد 50-100-150برگی می باشند.

تمامی شرکت ها در صورتی که کارکردی داشته باشند جهت مشخص نمودن عملکرد مالی خود موظف به تکمیل این دفاتر هستند،عدم اخذ،تکمیل و ارایه این دفاتر باعث علی الراس شدن شرکت خواهد شد.

در صورتی که شرکت فعالیتی هم نداشته باشد جهت اعلام عدم فعالیت خود به دارایی، باید دفاتر پلمپ شده خود را به صورت سفید یا خالی به حوزه دارایی شرکت تسلیم نمایند.

علت نامگذاری این دفاتر، به نام دفاتر پلمپ به این دلیل است که کلیه صفحات این دفاتر در اداره مالیات و ثبت شرکت ها پلمپ می شوند.

 

ثبت برند 

ثبت برند
ثبت برند

در امریکا، اروپا و کشورهای توسعه یافته، موسسات بزرگی برای ثبت برند وجود دارد و در هر لحظه هزاران برند جدید در سراسر دنیا برای اشخاص حقیقی و حقوقی به ثبت می‌رسد.

حتی بسیاری از کمپانی‌های بزرگ دنیا برای هر یک از انواع محصولات یا خدمات جدید خود یک برند جدید ثبت می‌کنند، از این طریق تبلیغات هدفمند‌تری را برنامه‌ریزی می‌کنند و همچنین از کپی‌رایت ایده و مدل کسب وکار خود بهتر محافظت می‌کنند.

اما در ایران شرایط کمی متفاوت است و متاسفانه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی به اندازه کافی به ثبت برند خود اهمیت نمی‌دهند و همواره در معرض این خطر هستند که روزی مالکیت برند خود را از دست بدهند.

در مورد ثبت اختراع و ثبت ایده نیز شرایط همین گونه است و عدم ثبت آنها، شرایط را برای سوءاستفاده‌ کلاهبرداران فراهم می‌کند.

 

استعلام برند قبل از ثبت

برای ثبت برند یا علامت تجاری لازم است که قبل از آن استعلام برند صورت گیرد

در مجموعه نخستین ثبت شما می توانید از طریق فرم استعلام برند، متوجه شوید که آیا برندی که قصد ثبت آن را دارید قبلا ثبت شده است یا نه.

به دلیل تنوع برندهای ثبت شده در ایران و خارج از ایران این امر بسیار حائز اهمیت می باشد و به متقاضی میزان درصد تایید علامت مور دنظر را اعلام می کند.

با استعلام برند قبل از ثبت می توان از اسامی، طرح ها و شکل های برندهایی که قبلا ثبت شده اند به همراه نوع کالا یا خدمات و طبقه ی ثبت شده در آن اطلاع پیدا کرد.

این امر موجب اطمینان خاطر متقاضی جهت ثبت علامت مورد نظر خواهد شد. همچنین این کار باعث صرفه جویی در زمان و هزینه به دلیل عدم رد برند خواهد گردید.

 

مؤسسه حقوقی نخستین ثبت به عنوان یکی از معتبرترین مؤسسات، مشاور و مجری تخصصی در زمینه ثبت شرکت ، ثبت برند و علامت تجاری، ثبت طرح‌های صنعتی و ثبت اختراعات و دیگر امورات ثبتی بوده و آماده ارائه خدمات به شما هموطنان گرامی و اتباع محترم دیگر کشور ها می باشد.

متقاضیان و علاقه مندان می‌توانند جهت مطالعه اطلاعات آموزشی بیشتر در این زمینه و همچنین دریافت مشاوره رایگان علاوه بر مراجعه به وبسایت نخستین ثبت به نشانی  www.nokhostinsabt.com با شماره تلفن ویژه 02188648389 نیز تماس حاصل نمایند.

 

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle