Categories
اخبار خبر و رپورتاژ آگهی برند های برتر گردشگری

آیا می توان پس از خرید بلیط هواپیما کلاس پروازی را از اکونومی به بیزنس تغییر داد؟ [دورنزدیک]

بارها اسم های کلاس پروازی هواپیما ها به گوشتان رسیده است در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی در مورد این کلاس های پروازی و تفاوت آنها را برای شما بازگو کنیم. به همین منظور از وبسایت دورنزدیک که در حوزه خدمات مسافرتی از اولین انتخاب مسافران برای خرید بلیط هواپیما و حتی بررسی قیمت بلیط هواپیما مانند قیمت بلیط استانبول و رزرو هتل استانبول است جویا شدیم. تا برای ما این موضوع را به صورت شفاف بیان کنند.

 

خدمات کلاس پروازی بیزنس و اوکونومی به قدری با هم متفاوت هستند که برخی از مسافران برای سفرهای طولانی مدت خویش خواهان خرید بلیط هواپیما با کلاس پروازی بیزنس هستند. پیش از آنکه بخواهیم نحوه تغییر بلیط هواپیما را توضیح دهیم. به چند تفاوت کلاس های پروازی می پردازیم.

ایرلاین ها کلاس های پروازی خود را معمولا به سه بخش تقسیم می کنند.

  • اکونومی (اقتصادی)

  • بیزینس (تجاری)

  • فرست (درجه یک)

در این بین برخی از شرکت های هواپیمایی کلاس پروازی جدیدی را برای مسافران به وجود آورده اند . به نام پرمیوم یا پریمیوم. همانطور که پیش تر اشاره شد این کلاس پروازی تنها در بخی از ایرلاین ها وجود دارد.

معرفی پرواز فرست کلاس

فرست کلاس ممکن است فقط در مسیرها و پروازهای خاصی وجود داشته باشد. امروزه اکثر فرست کلاس ها به نوع هواپیمایی ایرباس ۳۸۰ محدود می شوند چرا که امکانات موجود در این هواپیماها امکان ارائه خدماتی مانند حمام آب گرم و لانج اختصاصی در داخل هواپیما را فراهم می آورند

بیزنس کلاس

معرفی پرواز بیزنس کلاس:

در این کلاس پروازی ایرلاین با ارائه امکانات و خدمات ویژه برای مسافران تدارک دیده است که مسافر پیش تر هنگام خرید بلیط هواپیما هزینه آن را پرداخت نموده. البته یادآور شویم که ایرلاین ها در سال های اخیر تلاش کرده اند که پروازهای کلاس اکونومی با خدماتی در سطح پروازهای بیزینس کلاس ارائه دهند.

معرفی پرمیوم کلاس

پرمیوم نوع دیگری از کلاس پروازی است که در بعضی از هواپیمایی‌ها ارائه می‌شود. از نظر قیمت، راحتی و امکانات، این کلاس سفر بین کلاس اقتصادی و تجاری قرار می‌گیرد. در سال ۱۹۹۱، اوا ایر (EVA Air) اولین ایرلاینی بود که این کلاس پرواز را تحت عنوان Evergreen Class برای اولین بار در دنیا، معرفی کرد.

اغلب پروازهای دیگر به دو کلاس اکونومی و بیزنس تقسیم می شوند. با توجه به قیمت بالاتر بیزنس کلاس در پرواز ها به خصوص در پرواز های آمریکا و کانادا امکان خرید آن برای همه مقدور نمی باشد لذا بعضی از شرکت های هواپیمایی مثل لوفت‌هانزا و یا ترکیش ایرلاین اقدام به ابتکار تازه ای کرده و یک کلاس پروازی جدید به بعضی از پرواز های خود اضافه کرده اند. نام این کلاس پروازی جدید پرمیوم کلاس است.

 

اگر بخواهیم تعریف خلاصه ای از این کلاس پروازی ارائه دهیم شاید بتوان گفت که “صندلی بیزنس کلاس اما سرویس اکونومی” البته با کمی اغماض، به طور کلی قیمت پرمیوم کلاس از اکونومی بالاتر است اما در مقایسه با بیزنس ارزانتر. بار مجاز در مسیر های آمریکای شمالی ۲ بسته ی ۲۳ کیلویی و همانند کلاس اکونومی است.

 

معرفی پروازهای کلاس اکونومی

آخرین کلاس پروازی که بیشتر مردم عادی و گردشگران آن را انتخاب می‌کنند و بیشتر صندلی‌های یک هواپیما به این کلاس پروازی تعلق دارد. پروازهای اکونومی با ارائه کمترین خدمات و امکانات، ارزان‌ترین بلیط‌های موجود را به خود اختصاص می‌دهند

 

تفاوت های مهم بیزینس کلاس و اکونومی

نحوه پذیرایی داخل هواپیما

اگر قصد خرید بلیط هواپیما بیزینس کلاس را دارید می‌توانید از منویی که به شما داده می شود غذای مورد علاقه خود را انتخاب کنید و همچنین در طول سفر درخواست نوشیدنی سرد و گرم و همین طور غذاهای سرد و گرم از جمله اسنک را نمایید.

اما در نوع پرواز اکونومی این امکان وجود ندارد و تنها غذای شما به صورت از پیش آماده شده و بسته بندی شده به شما ارائه می شود و این امکان وجود ندارد که شما بیش از یک میان وعده درخواست کنید.

نحوه سوار شدن به هواپیما

پروازهای اکونومی شلوغ تر بوده و بنابراین مسافران دیرتر از کسانی که بلیط‌ های بیزینس کلاس را تهیه کرده اند سوار هواپیما می‌شوند.

صندلی های هواپیما

صندلی‌های بیزینس کلاس برخلاف اکونومی در دو ردیف جدا هستند و معمولا با کمی فاصله جلوی آن قرار دارند و مبله، اتوماتیک، جادار و راحت‌تر هستند. بسیاری از ایرلاین‌ها صندلی‌های تخت‌خواب‌شو را در کلاس تجاری نصب کرده‌اند. همچنین برخی صندلی‌های بیزینس کلاس به صورت کابین‌دار هستند و به مسافران حریم خصوصی بیشتری می‌دهند. کابین بیزینس کلاس معمولا از فرست کلاس و اکونومی کلاس جدا است و در در ردیف وسط هواپیما بعد از کابین فرست کلاس قرار دارد.

در کلاس‌های اکونومی صندلی‌های هواپیما به صورت ردیفی چیده شده‌اند و فضای محدودی وجود دارد. در طول پرواز برای راحتی مسافران و ایجاد سرگرمی برای گذراندن زمان، مجله یا روزنامه در اختیارشان قرار می‌دهند و در قسمت جلوی صندلی معمولا سیستم صوتی تصویری وجود دارد که فیلم‌ها و برنامه‌های از پیش تعیین شده‌ای دارد. صندلی‌های کلاس اکونومی به راحتی کلاس اکونومی نیستند و کوچک‌ترند و فضای کمتری در قسمت جلو دارند بنابراین اگر صندلی را کمی بیشتر خم کنید ممکن است فردی که در عقب نشسته، اذیت شود.

خدمات فرودگاهی

سالن‌های استراحت فرودگاه برای پرواز بیزینس کلاس متفاوت بوده که البته این امکانات در هر فرودگاه نیز متغیر است. از آنجایی که این سالن مخصوص افرادی است که در سفر تجاری و کاری هستند، به همین دلیل فضایی آرام و ساکت و راحت برای استراحت دارد و امکانات لازم برای ارتباطات کاری مثل وای‌فای رایگان، میز کار و صندلی و اسنک و نوشیدنی نیز در آن وجود دارد. به علاوه برای ورود به هواپیما بدون ماندن در صف‌های طولانی وارد می‌شوند و می‌توانند از لانژهای اختصاصی ایرلاین‌ها در فرودگاه استفاده کنند.

در حالی که برای پرواز اکونومی می بایست در سالن اصلی فرودگاه منتظر بمانید. البته برخی از لانج ها این امکان را به شما می دهند که با پرداخت هزینه از امکانات لانج استفاده کنید.

با چند ترفند ساده پس از خرید بلیط هواپیما پرواز اکونومی را به بیزنس تبدیل کنید

1- اگر پرواز خیلی شلوغ است، دیرتر برای گرفتن صندلی اقدام کنید. چرا که وقتی سالن اکونومی پر شود، به طور اتوماتیک مسافران را به سالن کلاس بالاتر می‌فرستند.

۲- اگر صندلی شما ایراد داشت از مهماندار بخواهید جای شما را عوض کند.

۳- بعضی از شرکت‌های هواپیمایی در فرودگاه با اخذ مبلغ کمی کلاس پرواز شما را ارتقاء می‌دهند.

۴- عضویت در کلوب‌های شرکت‌ها را فراموش نکنید. معمولا مسافرین وفادار برای ارتقاء کلاس، در اولویت ایرلاین‌ها قرار دارند.

۵- در صورت وجود هر مشکلی در پروازتان به جای بحث با پرسنل زمینی با واحد امور مشتریان آن شرکت مکاتبه کنید

 

 

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle