Categories
اخبار برترینها خبر و رپورتاژ آگهی برند های برتر ارائه دهنده انواع خدمات

تحصیل در آلمان یا تحصیل در فنلاند؟ کدام یک را انتخاب کنیم؟ [کوه نور]

حتما می دانید این روزها مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی، به یکی از آرزوهای بسیاری از جوانان تبدیل شده است و تعداد بی شماری می خواهند شانس خود را در کشوری دیگر امتحان کنند و دانشگاه های برتر دنیا را برای علم آموزی انتخاب نمایند.

نمی دانیم شما هم از همین دسته افراد هستید و آرزوی تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا را دارید یا خیر اما اگر شما هم جز همین افراد هستید و مهاجرت تحصیلی را یکی از مناسب ترین مسیرهای ممکن برای تغییر روند زندگی خود می دانید، پیشنهاد می کنیم در این گزارش با ما همراه باشید تا در خصوص تحصیل در آلمان و همچنین تحصیل در فنلاند برایتان بیشتر صحبت کنیم.

تحصیل در آلمان

نگاهی به اطرافتان بندازید، قطعا افرادی را پیدا می کند که یا راهی آلمان شده اند یا می خواهند به این کشور بروند. اما علت این امر چیست؟ باید بگوییم آلمان یکی از کشورهای مهاجر پذیر به حساب می آید و سالانه هزاران نفر با مقاصد گوناگون، راهی این کشور می شوند. یکی از مهمترین دلایل جذب این میزان مهاجر، شرایط تحصیل در آلمان است که سبب شده دانشجویان بسیاری خود را به این کشور برسانند و برای تحصیل در این کشور، اقدام کنند.

باید تاکید کنیم که آلمان کشوری است که از نظر تحصیل، در رتبه های برتر جهانی قرار دارد و امکانات بسیار ویژه ای برای دانشجویان در نظر می گیرد. همچنین باید بدانید که تحصیل رایگان در آلمان امری طبیعی است و این مهم یکی از اصلی ترین دلایل انتخاب این کشور توسط مهاجرین محسوب می شود زیرا دیگر نیازی نیست نگران پرداخت هزینه تحصیل خود باشند یا برای دریافت بورسیه مدت ها زمان بگذارند و تلاش کنند.

تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی یا آلمانی؟

کافی است با افرادی که به دنبال یادگیری زبان آلمانی رفته اند، صحبت کنید و در خصوص این زبان از آنها بپرسید. می دانید چه اتفاقی رخ می دهد؟ باید بگوییم احتمالا میبایست چند دقیقه ای را برای شنیدن غر آنها تحمل کنید زیرا عموما از سختی و عدم جذابیت این زبان گله می کنند و ناراحت هستند.

اما نکته مهم این است که دانشگاه های آلمان هم به زبان آلمانی تدریس می کنند و هم به زبان انگلیسی و شما می توانید به راحتی یکی از این دو را که بیشتر دوست دارید انتخاب کرده و زحمت خیلی زیادی برای یادگیری زبان آلمانی به خود ندهید.

اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارید، باید بگوییم شما نیاز به مدرک آیلتس 6 یا مدرک زبان آلمانی B2 را دارید و اگر نتوانید یکی از این دو را در اختیار بگیرید، پذیرش دانشگاهی شما با چالش رو به رو می شود.

شرایط تحصیل در آلمان

معدل شما برای دریافت پذیرش در دانشگاه های آلمان یک امر بسیار مهم است. در واقع شما اگر می خواهید برای مقطع فوق لیسانس به کشور آلمان بروید، باید بدانید معدل مدرک لیسانس شما میبایست بیش از 15.10 باشد. البته این امر برای دانشگاه ها و رشته هایی است که به زبان انگیسی ارائه می شوند و شما برای رشته های آلمانی زبان، می توانید با معدل 13 نیز اقدام کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به سایت موسسه دانش گستر کوه نور مراجعه کنید.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی در آلمان

نیازی نیست که تاکید کنیم قبل از رفتن به آلمان باید ویزا تهیه کنید! پس مدارک زیر را برای گرفتن ویزا آماده نمایید:

  • پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه به همراه دو نسخه کپی
  • مدرک پذیرش تحصیلی در آلمان
  • گواهی پایان دوره متوسطه همراه با ترجمه رسمی به زبان آلمانی
  • گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی همراه با ترجمه رسمی به زبان آلمانی
  • گواهی پایان دوره کارشناسی برای متقاضیان مقطع ارشد به همراه ترجمه به زبان آلمانی
  • گواهی پایان دوره کارشناسی ارشد برای متقاضیان مقطع دکتری به همراه ترجمه به زبان آلمانی
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • عکس پاسپورتی رنگی
  • اصل شناسنامه به همراه دو نسخه کپی
  • گواهی توانایی و پشتیبانی مالی
  • مدارک سوابق تحصیلی
  • هزینه صدور روادید به ارزش 80 یورو
  • انگیزه نامه
  • رزومه تحصیلی

مزایای تحصیل در آلمان چیست؟

تحصیل در کشور آلمان مزایای بی شماری دارد. نمونه هایی از آن عبارتند از:

  1. تحصیل رایگان در آلمان اگر رشته و دانشگاه به زبان آلمانی باشند
  2. توانایی تحصیل به زبان انگلیسی
  3. حضور در دانشگاه های معتبر جهان
  4. امکان کار همراه با تحصیل
  5. تحصیل در رشته های متنوع و گوناگون
  6. امکان دریافت اقامت دائم و همچنین پاسپورت آلمانی پس از فارغ التحصیلی

تحصیل در فنلاند

نیازی به گفتن نیست که فنلاند یکی از مرفه ترین کشورهای اروپایی است که با استفاده از برترین سیستم های آموزشی، در رتبه معتبرترین گزینه های تحصیل برای دانشجویان به حساب می آید. مهمترین ویژگی تحصیل در فنلاند این است که شما در کشور فنلاند می توانید در بیش از 100 رشته به تحصیل بپردازید و مدرکی معتبر از دانشگاهی معتبر به دست آورید.

تحصیل در فنلاند

لازم است بدانید تحصیل در فنلاند را می توانید به زبان انگیسی پیش ببرید و از بورسیه های تحصیلی این کشور در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز بهره مند شوید.

هزینه تحصیل در فنلاند

می دانیم برای ما ایرانی ها قانون بدی به حساب می آید اما باید بگوییم بر اساس قانون کشور فنلاند، مهاجرین و اتباع خارج از اتحادیه اروپا میبایست جهت تحصیل در فنلاند، هزینه پرداخت کنند. این هزینه چیزی بالغ بر 4 هزار الی 18 هزار یورو است که به صورت سالانه میبایست توسط دانشجویان پرداخت شود.

اما نکته مثبت این قانون برای ما آن است که این امتیاز را به ما داده تا به مدت 25 ساعت در هفته کار کنیم و درآمد داشته باشیم. البته باید گفت این زمان در دوران تعطیلات تا 40 ساعت افزایش میابد.

از سوی دیگر دانشجویانی که در کشور فنلاند فارغ التحصیل شده اند، می توانند ویزای خود را به مدت یک سال تمدید کرده و در جست و جوی کار باشند و در نهایت پس از یافتن کار، مجددا ویزای خود را برای مدت طولانی تری تمدید نمایند.

موسسه دانش گستر کوه نور

اگر قصد دارید در کشورهای اروپایی چون آلمان و فنلاند درس بخوانید، می توانید از موسسه دانش گستر کوه نور کمک بگیرید. این موسسه با کسب مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با بیش از یک دهه فعالیت، می تواند همراه شما باشد تا علاوه بر ارتقا سطح زبان خود، روند دریافت ویزای خود را تسریع ببخشید.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle