Categories
اخبار برترینها رپورتاژ آگهی رپورتاژ خرید و فروش

به دنیای گیمر‌ها خوش‌ آمدید

اگر خودتان هم اهل بازی‌های آنلاین نباشید، احتمالا در مترو، اتوبوس، تاکسی یا حتی کلاس‌های درس، کسانی را دیدید که سربه زیر مشغول بازی کردن با تبلت یا گوشی موبایل خود هستند. بازی‌های آنلاین در چند سال اخیر همزمان با بهبود سرعت اینترنت توانست جای پای خود را در دستگاه‌های هوشمند باز کند. با این حال همه افرادی که اطراف خود مشغول بازی می‌بینید، «گیمر» نیستند. خرید و فروش بازی‌های آنلاین حالا یکی از عمده‌ترین منابع کسب درآمد گیمرها و طراحان بازی است. می‌پرسید چگونه؟

بازی‌های آنلاین، بازی‌های شبکه‌ای هستند که بازیکنان آن از طریق اینترنت با یکدیگر در تماسند. «نمرود» و «فضای جنگ» اولین بازی‌های آنلاینی بودند که بعدها از طریق جذب سرمایه‌گذار توانستند در جهان صاحب اسم و رسم شوند. مدتی بعد، طراحان بازی تصمیم گرفتند آپشن‌های خاصی درون بازی متناسب با شرایط‌های مختلف تعبیه کنند و کابران برای استفاده از این امکانات باید پول‌هایی پرداخت کنند. مثلا در اپلیکیشن بازار، بازی‌هایی مانند «لوتی وار» برای نصب نیاز به پرداخت درون شبکه‌ای دارد. در کنار طراحان و سرمایه‌گذاران، گیمرهایی هستند که روزانه 10 ساعت از زمان خود را به بازی‌های آنلاین اختصاص می‌دهند. مثلا سایت‌های انگلیسی زبانی مانند لیکتوین، به گیمرهایش در صورت پیروزی پول‌های مجازی پرداخت می‌کند که با آن می‌توانند کالا خریداری کنند. در ایران نیز اپلیکیشن‌هایی مانند آفسی برنامه مشابهی اجرا می‌کند که در نهایت با پول‌های ذخیره شده، می‌توان از فروشگاه‌های طرف قرارداد اجناسی تهیه کرد.

دنیای گیمرها دنیای عجیبی است؛ سال 2014، در خبری اعلام شد یک گیمر از صنعت بازی ماهیانه 3 میلیارد دلار درآمد دارد. قضیه وقتی هیجان‌انگیزتر می‌شود که بدانیم گیمرها، شخصیت‌هایی نیستند که بیکار یا ناامید، ساعت‌های عمر خود را بی‌هدف پشت کامپیوتر یا موبایل خود بگذرانند. اسنوپ داگ، یکی از رپرهای معروف آمریکایی است که هم یک گیمر حرفه‌ای است، هم در بازی‌های آنلاینی مانند کال آف دیوتی، صداگذاری بعضی از شخصیت‌های بازی را به عهده داشت. جاستین بیبر، سلبریتی دیگری است که از طرفداران این بازی محسوب می‌شود. بیبر در سال 2013 یک ساعت دیرتر به ضبط آهنگ خود رسید و وقتی علت را از او جویا شدند با همان استایل همیشگی‌اش گفت:« داشتم کال آف دیوتی بازی می‌کردم.»

از خرید و فروش اکانت تا فروش بازی‌های پرطرفدار در ایران

اکانت‌های بازی‌ آنلاین برای گیمرها حکم پول نقد را دارند که هر از چند گاهی تصمیم می‌گیرند آن را به حراج بگذارند. در واقع خرید و فروش بازی‌های آنلاین در ایران عمدتا در قالب فروش اکانت صورت می‌گیرد. مثلا در سایت دیوار، اکانت بازی کلش رویال،از بازی‌های به نام در ایران در سطح 12 به همراه کلیه کارت‌های بازی به قیمت توافقی به فروش می‌رسد. خرید و فروش بازی‌های آنلاین در انواع دیگر در سایت دیوار امکان‌پذیر است؛ مثلا بازی جنگ ستارگان و کال آف دیوتی، به همراه جیمیل اکانت اصلی با قیمت توافقی در این سایت آگهی شده است.

جاودانگی شب، از بازی‌هایی است که کاملا آنلاین و تحت شبکه اجرا می‌شود. این بازی برای کسانی مناسب است که علاقه زیادی به ستاره‌شناسی و علم هوا و فضا دارند و در آن همیشه فضای جدیدی برای کشف و تجربه وجود دارد. حریم یک سریال ترسناک، از دیگر بازی‌هایی است که در ایران طرفداران زیادی دارد و اتفاقا از بازی‌های بومی کشور است. یک جوان، وارد یک جنگل ترسناک می‌شود و هنگام کشف راز جنگل، حوادث عجیبی برای او اتفاق می‌افتد. مستر 90 نیز از محبوب‌ترین بازی‎های ایرانی است که در سایت دیوار، این بازی آنلاین با 4 بازیکن و ورزشگاه مدل ای، 40 هزار تومان به فروش می‌رسد.

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle