Categories
اخبار برترینها خبر و رپورتاژ آگهی برند های برتر ارائه دهنده انواع خدمات

بهترین سرمایه‌گذاری در ایران با پول کم [ایران‌رنتر]

سرمایه‌گذاری را می‌توان ابزار یا روشی برای ایجاد ثروت دانست. شاید شما هم مانند بسیاری از افراد دیگر این تصور را داشته باشید که با پول کم امکان سرمایه‌گذاری وجود ندارد، اما بهتر است بدانید که هر کسی می‌تواند با پول اندک سرمایه‌گذاری کرده و با اندکی صبر ثروتمند شود. این دقیقاً نمود ضرب‌المثل قدیمی ما ایرانی‌هاست که «گر صبر کنی ز غوره حلوا سازم».

هدف از سرمایه‌گذاری به کار انداختن پول در یک یا چند روش مختلف سرمایه‌گذاری است تا سرمایه اندک شما رشد کند، در این صورت شما برای به دست آوردن پول بیشتر لازم نیست بیشتر کار کنید بلکه فقط باید هوشمندانه‌تر عمل کنید.

روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری با پول کم در ایران وجود دارد، اما از شناخته‌شده‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در ایران با سرمایه کم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خرید سهام

  • خرید طلا و ارز

  • خرید اوارق قرضه

  • سپرده‌گذاری در بانک

  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک

نکته قابل توجه آن است که هر یک از این روش‌های سرمایه‌گذاری معایب و مزایایی دارند. برای مثال، سپرده‌گذاری در بانک با اینکه ریسک پایینی دارد، اما سود بالایی نصیب شما نمی‌کند. به علاوه با سپرده‌گذاری در بانک، با توجه به نرخ تورم ارزش سرمایه شما با گذشت زمان از بین خواهد رفت. سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک سود چندانی عاید شما نمی‌کند. همچنین برای خرید سهام باید دانش لازم در مورد این حوزه‌ را داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل از این روش‌ سود به دست آورید. خرید طلا و ارز هم با توجه به نوسانات به وجود آمده از ریسک بالایی برخوردار است و توصیه نمی‌شود.

حتماً شما هم روش‌های دیگری برای سرمایه‌گذاری با سرمایه کم می‌شناسید. اما با توجه به موانع سرمایه‌گذاری در ایران باید برای انتخاب روشی که هم قانونی و هم شرعی باشد کمی سختگیر باشیم. توجه داشته باشید هیچ کس نمی‌تواند بهترین سرمایه‌گذاری در ایران را به شما پیشنهاد بدهد، بلکه شما باید با توجه به روحیات و شرایط خود یکی از این روش‌ها را انتخاب کنید. متأسفانه در کشور ما بسیاری از روش‌های مدرن برای سرمایه‌گذاری که مطابق با نیاز افراد در جامعه کنونی است هنوز شکل نگرفته‌اند یا ناشناخته مانده‌اند. این روش‌ها می‌توانند دریچه‌ای باشند برای تغییر دنیای سنتی سرمایه‌گذاری در ایران که لازمه دنیای مدرن امروزی است.

یکی از این روش‌های مدرن و به‌روز سرمایه‌گذاری، وام دهی فرد به فرد (Peer To Peer Lending) است که در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته با اقبال خوبی مواجه شده است. لِندینگ کلاب (Lending Club) یکی از فعالین این حوزه است که در آن سالانه میلیاردها دلار خارج از سیستم بانکی وام داده می‌شود. در ایران نیز «پلتفرم ایران‌رنتر» با استفاده از این روش و تطابق آن با ساختارهای قانونی و شرعی کشور توانسته است بستری برای سرمایه‌گذاری هوشمندانه فراهم کند. در این پلتفرم فروش اقساطی می‌توانید با تأمین وجه مورد نیاز برای خرید وسایل موردتقاضای خریداران سرمایه‌گذاری کنید. در واقع ایران‌رنتر واسطی میان سرمایه‌گذاران و خریداران اقساطی است.

ساز و کار ایران‌رنتر به این صورت است که  خریداران اقساطی سفارش خود را ثبت می‌کنند، سفارش آن‌ها در لیست تأمین کالا قرار گرفته و بعد از تأمین وجه توسط تأمین‌کنندگان در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

سرمایه‌گذاری در این پلتفرم، یکی از روش‌های مدرنی است که امکان سرمایه‌گذاری را برای همه افراد جامعه با هر سطح درآمد فراهم کرده است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این روش سرمایه‌گذاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازده قابل توجه
  • قانونی و شرعی بودن
  • شفافیت بالا (امکان مشاهده اطلاعات خریداران اقساطی)
  • ریسک مدیریت شده (اعتبارسنجی هوشمند خریداران)

نتیجه گیری

سرمایه‌گذاری در پلتفرم ایران‌رنتر راهی برای سرمایه‌گذاری با ریسک پایین و بازدهی قابل توجه است. شما حتی با 300 هزار تومان نیز می‌توانید در این پلتفرم اقدام به سرمایه‌گذاری کنید و این یکی از مهم‌ترین مزیت‌های سرمایه‌گذاری با این روش است.

در نظر داشته باشید در شرایط اقتصادی کنونی جامعه و نرخ تورم به وجود آمده سرمایه‌گذاری بهترین راه حفظ ارزش پول شماست، بنابراین بهتر است به جای پس‌انداز پول خود به دنبال روشی برای سرمایه‌گذاری باشید که هم ریسک کمی داشته باشد، هم بازدهی معقول و قابل توجه‌ای نصیبتان کند.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle