Categories
اخبار برترینها خبر و رپورتاژ آگهی برند های برتر ارائه دهنده انواع خدمات رپورتاژ آگهی استخدام رپورتاژ آگهی برند ها و استارت آپ های دارای اپلیکیشن

بهترین روش استخدام نیروی کار برای شما چیست؟ [شیپور]

موضوع منابع انسانی و استخدام همکاران جدید، همیشه یکی از بزرگترین چالش‌های هر کسب و کاری بوده است. شما چه روشی را برای استخدام نیروی کار انتخاب می‌کنید؟

معمولا برای کارمندیابی و استخدام نیروی کار، روش‌های مختلفی وجود دارد. فارغ از اینکه شما یک سازمان بزرگ یا یک بنگاه اقتصادی کوچک باشید، بی‌شک در طول سال بارها درگیر فرایندهای استخدامی هستید. این موضوع زمانی بیشتر شما را درگیر می‌کند که یک مجموعه‌ی خدماتی یا یک مجموعه‌ی نیرو محور باشید. در این صورت تقریبا تمام طول سال درگیر استخدام نیروهای متخصص خواهید بود.

برای جذب و آگهی استخدام نیروهای لازم هر مجموعه‌ای معمولا روش‌های مختلفی وجود دارد که در موضوع منابع انسانی بیشتر به آن توجه می‌شود. برخی روش‌های استخدامی بیشتر مجموعه را درگیر می‌کند و برخی دیگر منابع کمتری صرف می‌کند. از این رو قصد داریم به مهمترین روش‌های کارمندیابی و استخدام کارجو بپردازیم.

ممکن است برای پیدا کردن نیروی مورد نظر خود به موسسات کاریابی یا سایت‌های استخدام و کاریابی سر بزنید تا بتوانید از بین افراد جویای کار بهترین گزینه را انتخاب کنید. فرقی نمی‌کند دنبال موسسات کاریابی تهران،  استخدام اصفهان، کاریابی کرج یا هر شهر دیگر در ایران باشید، مهم این است که همیشه با چالش‌های زیادی روبه‌رو می‌شوید.

کافی است عباراتی چون استخدام تهران، کار در تهران، کار در منزل تهران، استخدام اصفهان، کار در اصفهان، کار در منزل اصفهان، کاریابی کرج، کاریابی کرج و مواردی از این دست را جستجو کنید تا با انبوهی از آگهی‌های مختلف روبه‌رو شوید.

اما در این بین بهترین راه برای استخدام نیروی کار مناسب شما چیست؟

از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنید

اولین و ساده‌ترین روش برای استخدام نیرو، اعلام فرصت‌های شغلی داخل مجموعه‌ خودتان است. چرا که از این طریق می‌توانید از بین همکاران و آشنایان آنها سریع‌تر نیروی متخصص و مورد اعتماد خود را استخدام کنید. معمولا همکاران شما افرادی را می‌شناسند که جویای کار هستند و می‌تواند برای تصدی موقعیت اعلام شده مناسب باشند.

آگهی در نیازمندی‌های روزنامه

روش دیگری که برای استخدام وجود دارد چاپ آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار و ضمیمه‌های آنها است که معمولا به دلایل مختلف ماندگاری و بازخورد زیادی ندارد. چرا که خیلی‌ها دنبال خواندن روزنامه نیستند، یا اینکه به دلیل کاغذی بودن و عدم امکان مشاهده‌ی آگهی‌ها به صورت دسته‌بندی و تفکیک‌شده، ماندگاری رسانه‌ی کاغذی و مکتوب زیاد نیست.

استفاده از سایت خودتان

شما می‌توانید فرصت‌های شغلی و اگهی استخدام خود را در سایت‌تان منتشر کنید تا مخاطبان بتوانند به تمام آنها دسترسی داشته باشند. با این روش کاربران سایت، موتورهای جستجو و افرادی که دنبال کار مرتبط هستند می‌تواند فرصت‌های شغلی و آگهی‌های استخدام شما را ببینند.

مراجعه به مراکز آموزشی

یکی دیگر از روش‌های استخدام نیرو به‌ویژه افراد متخصص، مراجعه به مراکز آموزشی و اعلام نیاز است که از این رو می‌توان از ظرفیت فارغ‌التحصیلان و افراد متخصص در این زمینه استفاده کرد تا با سرمایه‌گذاری روی آنها نیروی مورد نظر استخدام شده و رشد پیدا کند.

استفاده از شبکه اجتماعی متخصصین

یکی دیگر از گزینه‌های استخدام نیروی کار، درج آگهی استخدامی در شبکه‌های اجتماعی مانند است که به عنوان یک ابزار کاریابی می‌تواند بازخورد خوبی داشته باشد.

البته اگر در شبکه‌های اجتماعی خودتان آگهی استخدام را درج کنید، بازدید صرفا به اعضای کانال یا صفحه شما محدود می‌شود و اگر در صفحات پرمخاطب آگهی را ثبت کنید، مشخص نیست کاربران آنها واقعی باشند. ضمن اینکه این آگهی‌ها معمولا به دلیل پست‌های بعدی ماندگاری کمی دارند و از طرف دیگر جستجو و مشاهده‌ بعدی آنها ساده نیست.

اعلام درخواست به موسسات کاریابی

اعلام نیاز نیروی کار به موسسات کاریابی یکی دیگر از روش‌های استخدام افراد متخصص و مورد نیاز است. شاید این روش کارآمد باشد، اما به دلیل تعدد این نوع موسسات و قوانین حاکم بر آنها، مانند دریافت یک ماه از حقوق مطابق قانون کار برای معرفی کارجویان به مراکزی که استخدام دارند، خیلی‌ها دیگر رغبتی برای مراجعه به کاریابی ندارند.

استفاده از سایت کاریابی

اما یک روش ساده، سریع و بدون هزینه‌ی استخدامی وجود دارد که بی‌شک روشی مثمر ثمر و کاربردی است. بی‌تردید بازار هدف سازمان‌ها و موسسات برای استخدام نیروی متخصص می‌تواند سراسر استان و شهر باشد. از این رو درج آگهی رایگان در سایت‌های استخدام و سایت‌های که مخاطبان زیاد نیازمند کار دارد، می‌تواند بهترین گزینه باشد.

شما می‌توانید با درج آگهی رایگان استخدام، فرصت‌های شغلی خود را با توضیحات کامل به استحضار تمامی کارجویان برسانید و بدون اینکه منابع زمانی و مالی زیادی از سازمان و موسسه‌ی شما گرفته شود، فرایند استخدامی را به بهترین شکل انجام دهید.

حرف آخر

بسته به اینکه ماهیت کسب و کار شما چگونه است و نیروهای متخصص‌تان کجا حضور دارند، می‌توانید از رسانه‌های مختلف برای استخدام، اگهی استخدام و ابزار کاریابی استفاده کنید. برخی علاقه‌مند به کار در خانه هستند و اگر بتوانید با آنها کار کنید از پرداخت هزینه‌هایی چون حقوق، مزایا، بیمه، بزرگ‌شدن تیم‌های داخلی، هزینه خرید تجهیزات و بحران‌های احتمالی جلوگیری کنید.

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle